{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.450 visninger | Oprettet:

Fejl på GiPro DS gearindikator {{forumTopicSubject}}

Prøver lige at smide denne tråd op igen.
Jeg må lige høre om én eller flere af jer kender noget til gearindikatorer fra GiPro ?

Har monteret en plug´n´play indikator men den virker ikke.
Når jeg sætter tænding på kører den tallene 1-6 igennem og slutter på "nul" så langt så godt, efter et par sekunder skifter den fra "nul" til "F" som så efter endnu et par sekunder begynder at blinke. Dette er uanset om den står med tænding på, motoren startes eller jeg kører en tur.
Nu er der jo ingen knapper eller noget på sådan én karl men den kan smides i custom mode ved at slukke den 6 gange i træk, men den starter ikke learning cyklusen op, den ender bare med at gå tilbage til "F"
Ved at tænde/slukke den kan jeg fremprovokere 2 bogstaver mere, et "C" og et "E"
"C" "E" og "F" er IKKE beskrevet i vejledningen hvad skal jeg gøre, nogen ideer?
Koblingskontakt er tjekket og fundet OK.
Der er også rigelig spænding på batt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fejl på GiPro DS gearindikator
  • #1   5. apr 2010 nu har jeg efter hånden monterede en6-7 stk af dem og har aldrig haft problemer med den synes sku næsten du skal tage ind til forhandleren hvor du har købt den og snakke med ham

  • #2   5. apr 2010 hmm skal den ikke køres ( lære ) igemmen geerne
    eller ? ?

    mvh


  • #3   6. apr 2010 Jeg har en fejl i min ECU, der blandt andet gør, at jeg ikke får omdrejningssignal til instrumentdisplayet. Håbede på, at en gipro ds gearindikator ville virke alligevel, men den reagerer nogenlunde som du beskriver......og virker altså ikke!!! Den kan sagtens køre hele "indlæringsprocessen" igennem, men lagrer åbenbart ikke data, da den ihvertfald ikke virker efter hensigten bagefter.......Der står i manualen, at den efter indlæringsprocessen skal slutte med et 0, hvilket den også gør, men kort efter skifter den over til: - (bindestreg)....... Har opgivet og sat gipro'en til salg - i øvrigt billigt, anyone????? ;o)

  • #4   6. apr 2010 Denne type, en GiPro DS til min cykel er fra fabrik allerede programmeret til cyklen, dog kan den tvinges i et custom-mode hvor man laver en learningproces, men fra custom-mode springer den også tilbage til et blinkende "F"

  • #5   6. apr 2010 Så er der første nyt i sagen.
    Skrev igår en mail til både MCSport.dk OG Healtech-electronics (producenten)
    I eftermiddag ringede de fra MCSport.dk for lige at høre nærmere. Jeg fortalte at jeg også havde kontaktet fabrikken og vil vende tilbage når jeg hørte besked.
    Modtog en mail lidt senere på eftermiddagen med lidt uddybbende spørgsmål fra fabrikken. Jeg svarede at jeg havde kontrolleret alt han skrev til mig.
    Først på aftenen skriver han til mig om jeg kører med org. ECU eller en racing/performance ECU. er det org. så skal gearindikatoren skiftes.
    Jeg mailer svaret til MCSport.dk ca. kl. 20 og der går 5 min. så bliver jeg ringet op, han vil bare lige høre displayfarven og sende en ny afsted som jeg muligvis har allerede imorgen. Damn det er sgu service!
    Jeg mailede lidt mere med gutten i Ungarn på fabrikken, han vil selvfølgelig gerne høre hvad udfaldet bliver, da han ikke umiddelbart kunne fortælle hvad der er galt, men er sikker på en udskiftning nok skal hjælpe.

    Så herfra skal lyde det største ros til Healtech-electronics for sublim support og skæve arbejdstider og ikke mindst det samme om MCSport.dk

    Jeg vender tilbage når jeg har modtaget den nye, og giver jer info om det har afhjulpet mit problem.


  • #6   6. apr 2010 Se det er sku noget man kan bruge til noget.... god still

    mvh


  • #7   6. apr 2010 har fundet et der muligvis godt kunne være det det sidder ved minus pol lidt længer op. stikket er godt 1cm langt og 5mm bredt har har 4 ledninger i sort/gul, nogen der kan bekrafte det?

  • #8   6. apr 2010 Kim K (Århus)

    nu har jeg ledt og ledt ..... kan du finde en video til en suzi busa fra 01... for det var da et super klip det der..

    og en god hjælp


  • #9   7. apr 2010 Cajun> Var det Norbert der svarede dig fra Ungarn?

  • #10   7. apr 2010 Kim K (Århus).. jo det hjalp jeg leder vider smiley ja skal sku nok finde det haha..



  • #11   7. apr 2010 HenrikCNR synes ik du skal sælge den da der muligvis er en fejl på din gipro, er næsten sikker på at når SirCajun ® ( Ridin´ Z-Bull ) får hans bytter hjem så virker det:-)

  • #12   7. apr 2010 har snakket med mcsport i dag og det skulle ik gi problemer gipro og pc3 køre uafhængig af, kobles direkte på Diagnosestikket. virker det ik er der fejl på gipro eller ens mc..

  • #13   7. apr 2010 Du har nok ret, jeg afventer lige resultatet af SirCajun nye gipro!!!

  • #14   7. apr 2010 Som lovet en update.
    Er lige kommet ind ude fra garagen hvor jeg har monteret den NYE GiPro som jeg modtog med posten idag ( stor ros for ekstrem hurtig ekspedition og sublim service fra MCSport.dk )
    Og den virker som den skal, juhuuu !!!!! Er en glad mand nu.
    Så jeg skrev så til Healtech her kl. 21.30 at det selvfølgelig bare virker og fejlen lå i 2 ledninger havde byttet plads i stikket.
    2 min. senere får jeg svar dernede fra at han er glad for det virker.



  • #15   7. apr 2010 sku i orden services du der har fået...

  • #16   7. apr 2010 Norbert fra Healtech er bare en flinker gut... Han har også hjulpet mig rigtig meget for et par år siden, selv om det viste sig at det var cyklen der havde en fejl og ikke min GiPro...

    Det er sgu også kanon service MCSport har ydet... Thumbs up for det smiley


  • #17   8. apr 2010 ja det er sku totalt iorden det der.. skulle du så sende den anden med fejl tilbage.

  • #18   8. apr 2010 Den nye kom sammen med en retur-kuvert med porto på, så JA.

  • #19   14. apr 2010 Fik blod på tanden efter SirCajuns gode oplevelser med fabrikken, så jeg skrev også til dem mht mit eget problem. Efter god vejledning fra fabrikken har jeg nu også fået min til at virke :o) Det viste sig, at det var min sløjfede koblingskontakt, der gjorde, at gipro'en ikke virkede!! Genetablerede kontakten og pling, så virkede Gipro'en. Perfekt kundeservice på det produkt.......

Kommentér på:
Fejl på GiPro DS gearindikator

Annonce