807 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Mere bundtræk - muligheder? Mere bundtræk - muligheder?

Hej MCG

Er sådan set rigtig glad for min Honda CB 500 (p26), men gad god at der var lidt bedre bundtræk.

Er godt klar over at det er svært/umligt at ændre hvornår moment og HK topper. Pt bliver det først sjovt når man runder de 100km/t i anden gear og med mine evner + de veje jeg godt kan lide at kører på ville det være fedt hvis sparket kom omkring 70-80km/t.

Har smækket den ned i 1. gear men der sker der bare ikke noget (andet en masse larm).

Kan jeg geare den om eller skal jeg bare beholde pengene i lommen og spare sammen til noget med mere spark i (fx en CBR 600 F2).

Ser frem til jeres svar

Mvh Stubkier

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mere bundtræk - muligheder?
  • #1   13. apr 2010 En rigtig billig løsning på dit problem er at geare den ned. Så ligger den med lidt flere omdrejninger og du vil opleve det træk i anden gear ved måske 80 i stedet for 100km/t.
    Det er billigt at prøve og jeg kan med næsten garanti fortælle dig der ikke findes nogen rentabel tuning der vil give mærkbar effekt i momment på en model som din

• #2   13. apr 2010 Arme lille cykel . .

tror du skal købe dig en anden mc.....

mvh

• #3   13. apr 2010 Smid 3tænder mere bagpå, det skal nok hjælpe lidt på det:)

• #4   13. apr 2010 Jeg vil mene at de skal geare den lidt. 2-3 tænder mere bagpå, eller 1 mindre foran. Så får du det du mangler og på den billigere måde!!
    Hvis dit kædekit en ok og ikke lige står for udskiftning, ville jeg bare købe et fortandhjul med en tand mindre og smide det på (har jeg gjort før)
    Skal kædekittet alligevel skiftes, ville jeg vælge et bagtandhjul med 2-3 tænder mere og se om det var muligt at bytte kittet til en mindre størrelse 520 - mod de 525 den sikkert køre med org. Det gir måske også lidt ;o))

• #5   13. apr 2010 Ved 70-80km/t har du mere træk i 2 eller 3. gear end i 1. gear. Den her mest træk omkring 6-8.000 o/min. Så brug kun 1. gear til at sætte igang med.
    Og ellers 2-3 tænder mere på bagerste kædehjul. Tager lidt af topfarten. Men den vil stadig være hurtig nok.

• #6   13. apr 2010 Kædekittet står ikke umiddelbart til udskiftning. Men tror bare jeg gemmer mine penge og så køber jeg en MC med lidt mere spark i smiley

Og den lille honda kan godt klare at få lidt "tæsk" den kører/lyder fint der mangler bare noget power (er 195 og vejer 100kg) smiley Men så må jeg finde ud af hvor meget jeg kan få for CB 500 smiley

• #7   13. apr 2010 har et 16 til foran og en 55 til bagpå , så giver den max i alle gear smiley
    passer til 520 kæde som er let og ret billig

men så skal du nok ikke forvente at slide dit fordæk op foreløbig

• #8   14. apr 2010 Simon - Køb en nyt fortandhjul med en tand mindre og smid det på med det samme!! Den kan sikkert ikke trække helt ud i omdr i højeste gear alligevel!! Du bliver så glad for den, at du venter lidt med at smide rigtig mange penge efter en ny cykel!!
    Det er klart værd at prøve først ;o))

Kommentér på:
Mere bundtræk - muligheder?

Annonce