478 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Hjælp til CBR900/SC33 kobling Hjælp til CBR900/SC33 kobling

Hej gutter

Er der en af jer der har 110% styr på koblingspladerne til en CBR900/SC33? Mine fiber plader er skiftet, men den glider lidt på koblingen ved kraftig acceleration. Olien er af korrrekt kendt type, oliestanden er korrekt så jeg er 95% sikker på det er stålpladerne der er skæve eller slidte?
Anyway, her er spørgsmålet. Er det samme stålplader der sidder i SC33'eren fra 96/97 som dem der er i kobblingen på SC33 98/99? Jeg kan se i min vrk manual at der er forskel på fiber skiverne mellem de to modeller, og jeg syntes det er beskrevet sådan at stålpladerne er ens, men kan sgu ikke blive 100% overbevist af at læse på det?
Det der undrer mig er at Lucas leverer stål plader til 1992-1995 sc28 modellen, sc33 fra 98/99 og til alle de nyere (SC44/SC50 etc etc) hvorfor ikke lige 96/97? Derfor gætter jeg på det er fordi de er ens på de to sc33 udgaver. Lucas leverer iøvrigt fiber skiver og fjedre etc etc til alle modeller.

Min bøn er her, er der en venlig sjæl der med sikkerhed kan bekræfte mine antagelser (eller afbekræfte dem) vil jeg være en glad mand. Original plader koster 9 * 130,- + moms, Lucas sæt koster 350,- så der er en verden til forskel.

Påforhånd tak, og Go vind

Allan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til CBR900/SC33 kobling
  • #1   16. apr 2010 Det er de samme stålpladder som sidder i alle fireblates, frem til 99, der er dog forskel på antallet, mener jeg. Det der sker med ståpladerne, er at olien lægger en film på dem, når koblingen bliver for varm. Det er derfor at det ikke er nok at skifte fiberpladerne. Det eneste rigtiger er at skifte stålpladerne, eller få dem glasblæst. Det sidste kan kun anbefales, hvis du kører ræs.

• #2   16. apr 2010 1000 tak for svaret. Jeg var forbi mc handleren her lokalt hvor jeg bor, og han slog den op på skærmen, og følte sig overbevist om at de ikke var ens (jeg undrer mig dog stadig) er det noget du har prøvet at købe selv til en af dine blades? Det er ikke for at virke mistroisk, men jeg har sgu bare svært ved at blive rigtig klog på det med alle de modsatte svar.

Igen, tak skal du have smiley

Allan

Kommentér på:
Hjælp til CBR900/SC33 kobling

Annonce