ER-5 med motorproblemer ER-5 med motorproblemer
Jeg har lige været på en weekendtur med et total tilbagelagt strækning på ca. 550 km.
De sidste 10 km begyndte min Kawasaki ER-5 at opføre sig mærkeligt. Den trækkede ikke helt jævnt, og lød meget mærkeligt, især ved lave omdrejninger.
Tomgangen har ændret sig fra en jævn og rolig ca, 800 - 1000 omdr/min til en fiskekutter agtig ca. 400-500 omdr/min.
Hvis bare den får noget gas, så kører den rimeligt godt, men tomgang eller "jævn" gas er den ikke glad for. Den skyder kan også godt finde på at "skyde" en lille smule.
Det er blevet værre, efter den er kølet af, og der lader til at være mere olie i motoren, som iøvrigt lugter af benzin.
Hvad kan det være??? Jeg mistænker en fejl på den ene cylinder???
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 4 Emner: 26 Svar: 105
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.808
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 107
Jeg endte med at sende den på værksted og få dem renset og justeret..
Det kan afhjælpes meen ikke helt fjernes fremover ved at montere et benzinfilter..
Det er sansynligvis rust fra inde i tanken der har skabt problemet..
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 4 Emner: 26 Svar: 105
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 107
Der en chance for at benzinen går baglæns igennem luftfilteret og ned i motoren via en lille studs der er.. Derved bliver din motor fyldt op med benzin.. jeg har tappet en 10 liter af på et tidspunkt inden jeg blev klar over problemet.. huske også at skifte filter.. men det er jo rimligt nemt..
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 4 Emner: 26 Svar: 105
Tomgangsskruen var ret godt sodet til helt ude på spidsen.
Samlede det hele igen, og så kørte den fint igen. Og nu ser den ovenikøbet noget bedre ud, da karburatorne trængte til en rengøring.
ER-5 med motorproblemer