656 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

ER-5 med motorproblemer ER-5 med motorproblemer

Jeg har lige været på en weekendtur med et total tilbagelagt strækning på ca. 550 km.

De sidste 10 km begyndte min Kawasaki ER-5 at opføre sig mærkeligt. Den trækkede ikke helt jævnt, og lød meget mærkeligt, især ved lave omdrejninger.

Tomgangen har ændret sig fra en jævn og rolig ca, 800 - 1000 omdr/min til en fiskekutter agtig ca. 400-500 omdr/min.

Hvis bare den får noget gas, så kører den rimeligt godt, men tomgang eller "jævn" gas er den ikke glad for. Den skyder kan også godt finde på at "skyde" en lille smule.

Det er blevet værre, efter den er kølet af, og der lader til at være mere olie i motoren, som iøvrigt lugter af benzin.

Hvad kan det være??? Jeg mistænker en fejl på den ene cylinder???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ER-5 med motorproblemer
  • #2   25. apr 2010 Olieskiftet havde jeg også tænkt mig, men jeg vil gerne finde ud af hvad der kan skyldes det, ellers gentages det jo bare med den nye olie.

• #3   25. apr 2010 Svømmerstand for høj, skidt i karbur, eller en dyse hvis det er indsprøjtning!

• #4   26. apr 2010 hvornår har du sidst skiftet tændrør ?? det kunne lyde som om den ene cylinder er stået af efter den laaaaaaaaaaaaaaange køretur og derfor løber måske benzin ned igennem uden at forbrænde, måske en tændspole ?? den smule benzin i olien fordamper ganske hurtigt så fortvivl ikke over det

• #5   26. apr 2010 Har haft det samme problem på en ER-5er... Det er skidt i kaburatoren der får svømmeren til at blive i en forkert position og derved kører den ene cylinder dårligt..

Jeg endte med at sende den på værksted og få dem renset og justeret..

Det kan afhjælpes meen ikke helt fjernes fremover ved at montere et benzinfilter..

Det er sansynligvis rust fra inde i tanken der har skabt problemet..

• #6   26. apr 2010 Okay.. Jeg håber at der er tale om et dårligt tændrør eller skidt i karburatorne. Mine tanker var allerede henledt til sprunget toppakning eller stempelringe der var gået. Men omvendt så stemte det bare ikke overens med at den godt kunne køre når den fik gas.

• #7   26. apr 2010 men et godt råd er lige at skifte olen også som der blev skrevet..

Der en chance for at benzinen går baglæns igennem luftfilteret og ned i motoren via en lille studs der er.. Derved bliver din motor fyldt op med benzin.. jeg har tappet en 10 liter af på et tidspunkt inden jeg blev klar over problemet.. huske også at skifte filter.. men det er jo rimligt nemt..

• #8   27. apr 2010 Så er fejlen afhjulpet, jeg skilte karburatorne fuldstændig ad, og vaskede alle delene i benzin.

Tomgangsskruen var ret godt sodet til helt ude på spidsen.

Samlede det hele igen, og så kørte den fint igen. Og nu ser den ovenikøbet noget bedre ud, da karburatorne trængte til en rengøring.

Kommentér på:
ER-5 med motorproblemer

Annonce