4.943 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

VL1500 startproblem VL1500 startproblem

Jeg har et problem med min VL1500. Det er ligesom om at starteren ikke er kraftig nok,.... eller måske der er noget andet galt. Jeg oplever oftet at starteren ikke kan trække motoren over kompresionspunktet, men hvis jeg så sætter cyklen i gear, og skubbe den lidt tilbage, så kan kan den godt få sat omdr.på starter/motor. Det er bare ikke skide fikst når man holder og skal starte, og så det bare siger klik-klik. PS Batteri er ok, og sidste år satte jeget nyt på fordi jeg troede at der måske ikke var helt krafter nok, men det ændrede ikke noget. Nogen der kan hjælpe ??


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte stikkontakt 1.550 kr.
  • Vandhane skal strammes fast 650 kr.
  • Udskifte en wifi-stik som er gået i stykker. Har købt det nye som skal sættes i. 700 kr.
  • Stoppet toilet 1.700 kr.
  • Sætte lamper op. 700 kr.
  • Havehjælp 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VL1500 startproblem
  • #1   29. apr 2010 vi har et par stykker af dem i klubben hvoraf den ene har samme problem som dig og hvad vi har kunnet finde ud af så løber der en smule benzin ind i cylindrene når den står stille som så gør at starteren har svært ved at hive motoren rundt pga. benzinen som ligger oven på stemplerne og det hjælper desværre ikke at skifte hverken starter eller batteri men vi er ikke kommet videre med problemet endnu

  • #2   29. apr 2010 Lyder som om din starter har en defekt vikling!!
    Når kullene lige præcis lander på den vikling så sker der intet - når du så skubber cyklen i gear, efter at have prøvet at starte, så kan du netop lige vride starteren nok til at den passerer det defekte punkt.


  • #3   29. apr 2010 Jeg ville nok starte med at gå ledningernes forbindelser igennem, især stel. Prøv evt at sætte et startkabel på din minuspol og forbind den til stel.
    Giver det ikke noget resultat, så må du gå de strømførende kabler igennem. Evt sæt en kraftig ledning på + pol med en 30A sikring samt en god kontakt og montere den direkte på starteren.
    Skulle en af ovennævnte forslag virke, har du fundet fejlen på + eller -siden


  • John N
    John N Tilmeldt:
    jun 2004

    Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 4
    #4   29. apr 2010 Lars C Hej svømmer stand er måske for højt i kaburator .Eller nåleventilen lukker ikke for benzinen når kaburatoren har nok benzin

  • John N
    John N Tilmeldt:
    jun 2004

    Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 4
    #5   29. apr 2010 Lars C
    Du kunne også næste gang du har den startet op .Tag evt benzinslangen af .Så får den ikke mere benzin .Så hvis det er et benzin problen vil det vise sig


  • #6   29. apr 2010 Det kunne også være så simpelt som dit starterrelæ der er brændt invendigt!
    Så kommer der ganske enkelt ikke strøm nok til starteren fra batteriet.


  • #8   29. apr 2010 Jeg er ret overbevist om at Jan G har ret.

    Der skal rigtig meget energitil at vride de to store kompressionsrum runt ud aktivering af dekompressionsventilerne.

    Når du så drejer motoren lidt tilbage, kan der af og til komme så meget fart på svinghjulet, at det hjælper det første stempel tinl en forbrænding.
    Det hele afhænger således af stemplernes udgangsstilling, når du trykker på knappen.

    Der er nok tre muligheder: Enten er den kreds der styrer dekompressionscyklus stået af, eller en eller begge dekompressionsventiler er defekte, eller også skal deres løftemekanik bare justeres.

    åh-ja der kan jo også bare være en eller flere halvdårlige forbindelser.


  • #9   30. apr 2010 Hej

    Har selv en VL1500, havde samme problem.

    Kunne ikke lade batteri op, så jeg købte et nyt GELbat fra Biltema med samme Amp (14) selvom dette var fuldt opladet var der ikke "bid" nok til at slå motor igang.

    Ned hos Suzuki forhandler, han sagde du kan godt opgive at bruge "billig" batterier til denne cykel, det duer bare ikke. Jeg købte et batteri med samme fysiske størrelse men på 18A, =1000kr- det sparker røv på cyklen. starter første gang hver gang.
    Du kan med det samme høre forskel på den "fart" benzinpumpen køre med, som om den er på speed.

    mvh haug


  • #10   6. okt 2010 hvordan i alverden kan det så være at dette batteri taler om "625 cracking amps"..... når I snakker om 14 og 18 (ps - har ikke en skid forstand og forståelse for ohm, volt, watt og ampere....)

    www.gmanindustries.com/shop/pc/viewPrd.asp?idproduct=619


  • #11   16. feb 2012 Nægter at tro på, at et batteri på samme størelse, lige pludselig kan få fire Amp. mere! Kan simpelhen ikke lade sig gøre, men måske kan det yde mere i start strøm, måske er det også det der menes

  • Ole A
    Ole A Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #12   19. mar 2023 Jeg har fået lavet et batteri med ekstra startstrøm, samme problem. Har fået fortalt at man kan købe en kraftigere starter, nogle der har erfaring med det ?

Kommentér på:
VL1500 startproblem

Annonce