4.943 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
VL1500 startproblem VL1500 startproblem
Jeg har et problem med min VL1500. Det er ligesom om at starteren ikke er kraftig nok,.... eller måske der er noget andet galt. Jeg oplever oftet at starteren ikke kan trække motoren over kompresionspunktet, men hvis jeg så sætter cyklen i gear, og skubbe den lidt tilbage, så kan kan den godt få sat omdr.på starter/motor. Det er bare ikke skide fikst når man holder og skal starte, og så det bare siger klik-klik. PS Batteri er ok, og sidste år satte jeget nyt på fordi jeg troede at der måske ikke var helt krafter nok, men det ændrede ikke noget. Nogen der kan hjælpe ??
0 synes godt om
dec 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 5 Svar: 6
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 168 Svar: 1.105
Når kullene lige præcis lander på den vikling så sker der intet - når du så skubber cyklen i gear, efter at have prøvet at starte, så kan du netop lige vride starteren nok til at den passerer det defekte punkt.
jul 2007
Følger: 16 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 8 Svar: 200
Giver det ikke noget resultat, så må du gå de strømførende kabler igennem. Evt sæt en kraftig ledning på + pol med en 30A sikring samt en god kontakt og montere den direkte på starteren.
Skulle en af ovennævnte forslag virke, har du fundet fejlen på + eller -siden
jun 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 4
jun 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 4
Du kunne også næste gang du har den startet op .Tag evt benzinslangen af .Så får den ikke mere benzin .Så hvis det er et benzin problen vil det vise sig
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 168 Svar: 1.105
Så kommer der ganske enkelt ikke strøm nok til starteren fra batteriet.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Der skal rigtig meget energitil at vride de to store kompressionsrum runt ud aktivering af dekompressionsventilerne.
Når du så drejer motoren lidt tilbage, kan der af og til komme så meget fart på svinghjulet, at det hjælper det første stempel tinl en forbrænding.
Det hele afhænger således af stemplernes udgangsstilling, når du trykker på knappen.
Der er nok tre muligheder: Enten er den kreds der styrer dekompressionscyklus stået af, eller en eller begge dekompressionsventiler er defekte, eller også skal deres løftemekanik bare justeres.
åh-ja der kan jo også bare være en eller flere halvdårlige forbindelser.
sep 2009
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 40
Har selv en VL1500, havde samme problem.
Kunne ikke lade batteri op, så jeg købte et nyt GELbat fra Biltema med samme Amp (14) selvom dette var fuldt opladet var der ikke "bid" nok til at slå motor igang.
Ned hos Suzuki forhandler, han sagde du kan godt opgive at bruge "billig" batterier til denne cykel, det duer bare ikke. Jeg købte et batteri med samme fysiske størrelse men på 18A, =1000kr- det sparker røv på cyklen. starter første gang hver gang.
Du kan med det samme høre forskel på den "fart" benzinpumpen køre med, som om den er på speed.
mvh haug
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 41 MC-er: 4 Emner: 10 Svar: 236
www.gmanindustries.com/shop/pc/viewPrd.asp?idproduct=619
okt 2011
Følger: 6 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 205
aug 2013
Følger: 1 Svar: 1
VL1500 startproblem