546 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Vandtemperaturviser Blackbird Vandtemperaturviser Blackbird

Hej Alle.
Jeg laver service på min kammerats blackbird fra 97.
Og i den forbindelse klager han over, at temperaturviseren faktisk altid står nede i "kold" feltet på viseren når han køre, men holder den i et par minuter feks ved lyskryds, stiger den til "normal", mere eller mindre. Er der andre blackbird ejere der har de samme visninger, og er det normalt på de modeller?
Jeg køre selv på en zzr 1200 der har de samme "forkerte" visninger, i den forbindelse skiftede jeg termostat (kostede en bondegård) men den viste det samme bagefter.
Pointen er, at jeg ikke vil skifte termostat, eller på anden måde åbne køleanlægget hvis det ikke fejler noget!
Mvh Peter

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Træfældning 3.000 kr.
  • Samle IKEA seng 490 kr.
  • Rengøring af 80 kvadratmeter lejlighed 700 kr.
  • Ophængning ad hylder og gelænder 1.720 kr.
  • PGO Hot 50 vil ikke starte 800 kr.
  • Montering opvaskemaskine 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vandtemperaturviser Blackbird
  • #1   7. maj 2010 Jeg kører ikke Bird - men noget "andet" Honda, og det er samme historie med den, kun Motorvej, rigtig rigtig mange prygl eller bykørsel der får Temp. viseren til at gi udslag....
    Så med hjælp fra et scooter instrument (Stage6), har jeg lavet min egen olie temp. instrument..... og så kan man jo rigtig side og nyde, hvor ufattelig lang tid der går førend olien nærmer sig noget der ligner 80 grader - med den grønne vinter vi oplver lige pt..... !

• #2   7. maj 2010 Min "fugl" har samme problem, altså hvis man kan kalde det et problem..
    Alt fungerer stadig perfekt. Blæseren slår også til en meget sjælden gang ved langt tids kø-kørsel i sommervarmen..

• #3   7. maj 2010 Hej
    Ja jeg regnede egentlig også med at det bare er sådan.
    Tak for input.
    Mvh Peter

• #4   7. maj 2010 har haft en del honda'er... alle gør de det samme smiley

• #5   7. maj 2010 Er det ikke bare fordi det er så mega koldt udenfor? Min yamahe gjorde præcis det samme. Den var næsten umulig at tæve varm i ydersæsonnen. Jeg tapede det halve at køleren til og vupsi så virkede det hele normalt og den blev driftsvarm som den skal

Obs gør i dette så dæk kun der hvor der ikke sidder blæsere

• #6   7. maj 2010 nej, så bliver den alt for varm i fx bykørsel !!

• #7   7. maj 2010 Hvis du kun dækker 25% procent og ikke der hvor der sidder blæsere bliver den ikke for varm. Den bliver varmere ja, men så starter blæseren hvis det bliver kritisk og dens funktion har man jo ikke ændret på så det betyder ingenting

• #8   7. maj 2010 Det er helt normalt, det samme gør min honda. Og jeg tror også jeg har forklaringen. På termostaten sider der et lille by-pass hul som gør at kølevæsken hele tiden cirkulerer. Det bevirker at når man kører forbliver tamparaturen lav, medmindre man kommer i de nævnte situationer, såsom bykørsel og hårdt motorvejskørsel.

• #9   7. maj 2010 Yep og det kan modvirkes med en lille tildækning af køleren. Den bliver ikke for varm i byen da termostaten bare vil åbne og virke efter hensigten.
    Det er da værre altid at køre med en motor der ikke er driftsvarm

Kommentér på:
Vandtemperaturviser Blackbird

Annonce