CB 400 four. Ingen tomgang på cyl 4 CB 400 four. Ingen tomgang på cyl 4
Ingen forbrænding på cyl 4 i tomgang men så snart den runder 2000 rpm er den med og den trækker jævnt. Der er gnist på tændrøret. Den får brændstof, da jeg kan se at tændrøret er fugtigt når jeg jeg starter den kort op på kold motor. Den giver nogle gange lige et bang i udstødningen når den kommer med når det uafbrændte benzin antænder
Jeg har. Chekket karburator - ok
nye tændrør og tændrørshætter
nye platiner
chekket kompresionen som er på
cyl 1- 7,3 bar
cyl 2 - 8,2 bar
cyl 3 - 5,3 bar
cyl 4 - 7,5 bar
Jeg kunne forstå hvis der var cyl 3 der var problerner med.
Motoren er på den gode side af 110.000 så man kan sige at det er okay med en overhaling. Men når kompresionen er rimelig på cyl 4 i forhold til cyl 3 ville det være sjovt at finde fejlen.
Håber der er en der kan komme med nogle guldkorn.
El
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.454
har du husket at skift konsator også....
og unanset hvad.. prøv at bytte rund på dine tændrør... og se om problemet føleger med til en cyl... eller tag et af d gamle tændrør og smid på cyl 3 og se om dit problem ikke forsvinder.. det lyder som et defekt tændrær.. eller du også skal skifte den konsator.....
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.454
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 423
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 488
Går 4 stadig ikke, bytter du rundt på tændrør 1 og 4. Går cyl 4 nu?
Går cyl 4 stadig ikke, har du udelukket tændigsfejl.
Kompression er ok, så tilbage har du karburartorerne. Jeg har selv oplevet at en 400/4 gik på tre cyl i tomgang. Fejlen var da at tomgangsdysen lå og trillede rundt i bunden af svømmerhuset.
Held og lykke.
Poul
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 406 Svar: 933
Har sådan en MC karb. for hver cylinder?
mvh, Henrik
apr 2006
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 13 Svar: 33
God ide med at bytte rundt på tændrørskablerne 1 og 4, Tændrørskablerne er faste så det er ny spole hvis det er der.
Jeg har haft bunden af karburatorene, og alle 4+4 dyser så gode ud, men jeg vil chekke om nålen er ok..
Nu kommer jeg i tanke om at på den ene dyse var o-ringen revnet så måske kan den suge for meget benzin op den vej op solvom den der ikke mer meget plads
Det er en def. som er blevet værre og værre igen de sidste år. Og det passer jo fint med en færdig o-ring
Jeg må prøve at skiften den når jeg kommer hjem fra norsøen om 14 dage
CB 400 four. Ingen tomgang på cyl 4