2.978 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hyosung GT650R, Hjælp hyo ejere ! Hyosung GT650R, Hjælp hyo ejere !

Hej,
Jeg afhentede i tirsdags min sprit nye 650 R. Desværre fik jeg kun kørt 100 km på den før jeg mødte de første problemer med det koreanske vidunder. Cyklen har kørt perfekt de første 80 KM, men da jeg i går starter i det neutrale gear og forsøger at skifte til 1. går maskinen ud. ( den kobler ikke ordentligt ud og derfor går den i stå hver eneste gang jeg bare tænker på at sætte den i 1. ) Jeg finder lidt værktøj frem og begynder at spænde koblingskablet op, men lige lidt hjælper det. Jeg finder til sidst ud af at jeg kan starte i 1. gear efter at have slået støttebenet op og ned og skynder mig derefter hjem. Jeg når kun lige på motorvejen da cyklen dør fuldstændigt, motoren går ud og alt lys slukkes ( svarer til at tændingen slukkes. Jeg får gang i cyklen igen ( der er masser af strøm på batteriet ), men kører kun et par km hvorefter det samme sker igen, motor og lys går ud igen. Her til morgen da jeg kører cyklen til forhandleren sker det ca. hvert 5. km.

Har du haft nogen af disse problemer ? kobling eller tændingsproblemer er jeg meget interesseret i at høre lidt om det.

På forhånd tak.

Mvh.
En ellers glad hyo ejer, der er meget nysgerrig for at få at vide om jeg bare har fået en mandags model eller dette er ulempen ved at købe en billigere mc. Ingen tvivl om min forhandler nok skal få styr på det, men lidt at glæden ved den sprit nye mc er røget.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte vaskesøjle fra kælder og installere i badeværelse 800 kr.
  • Rengøring af lejlighed 1.400 kr.
  • Installation af 3 nye kontakter og opsæt af lamper. 3.000 kr.
  • Rengøring ved fraflytning 2.000 kr.
  • Installering af udendørslampe og påsættelse af dæksler på 5 stikkontakter og udskiftning af en ovenlys pærer 2.300 kr.
  • Klipping av hekk 2.138 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hyosung GT650R, Hjælp hyo ejere !
  • #1   6. apr 2006 Den med at ville sætte den i første, og så den går ud, lyder lidt som om dit støtteben ikke er slået op.. Så vil den altså ikke i første.. (sikkerheds årsag)

Det andet lyder lidt mere tricky

• #2   6. apr 2006 det med gearet det kan være lidt din egen skyld smiley jegved på en knallert smx der sidder en lille tap nede ved støttebenet så hvis det ik er slået op og du sætter den i gear så går den ud det kan du jo selv lige tjekke om der sidder sådan en den skal sidder der hvor støttebenet "popper" op og sidder normalt en lille knap nærmest men du har vel bare været uheldig med din kan jo være det er en fabriksfejl det andet??? men håber da du får styr på det inden sæsionen (staveplade.dk) er slut igen (når den altså starter) smiley

• #3   6. apr 2006 Tak for hurtigt svar men det er desværre ikke tilfældet.

/ kristian

• #4   6. apr 2006 Det er heller ikke fordi jeg synes det er sjovt at lege mekaniker selv. men det var nødvendigt at få den igang for at komme ned til forhandleren. Hvor den står på reperationsbordet nu. Det jeg søger her er input fra andre hyo ejere der evt. har hørt om nogle af disse problemer.

• #5   6. apr 2006 Som Motorrrr siger, forhandleren er nok det bedste bud. Nu er jeg ikke den store mekaniker, men sådan skal en spritny MC ikke gøre, uanset om den er koreansk, japansk eller italiensk!

Held og lykke med den fremover!

• #6   6. apr 2006 Der kommer billeder på lige så snart den er tilbage i garagen og vejret tillader man kan kører ud og klikke nogle ordentlige billeder af. tak for de svar der allerede er kommer, det kunne godt lyde til det er kontakten ved støttebenet der driller mig... Forestil jer at i kører om aftenen i tæt trafik på motorvejen og pludselig dør cyklen bare og bilerne bag i dig kan ikke se dig da lyset også er gået... ret skræmmende oplevelse forhåbentlig den sidste af den slags.

• #7   6. apr 2006 Så er det vel næppe kontakten ved støttefoden? Så vidt jeg husker slukker min da ikke lyset...

Hygge

• #8   7. apr 2006 Hej Michael,

tak for svartet. Jo du må da meget gerne hører din forhandler om de har set noget ligende før hvis du alligevel kommer forbi. Hvad med koblingsproblemerne dem har du heller ikke hørt om ? Min forhandler har lånt mig en comet imens de fixer min egen og der virker kobling perfekt så jeg er nu heller ikke nervøs for at de ikke kan klarer den.

Min forhandler har gevet mig et tilbud på udstødning, omdysning og mod af luftfilter. Hvad vil jeg opnå ved denne opdatering. Jeg søger ikke flere kræfter på den, men en fed lyd og måske lidt bedre gasrespons ville ikke være dårligt. Kan du anbefale at få det fixet ?

• #9   7. apr 2006 Hvis din forhandler ikke kan fixe problemet, hvilke de nok godt kan, og du så skal have en helt ny, så går der nogle måneder før du får den. Jeg fik den allesidste der var i landet. Den forhandler jeg købte den hos vil først få en ny hjem i maj måned.
    Hvad angår lyden, så har min forhandler sat en Wolf udstødning på (se min profil). Den giver en rigtig lækker lyd, men har hørt fra flere herinde at deres mc'er har ødelagt denne potte. Fælles for de andre brugere at de har haft den monteret på væsentlig større maskiner.

• #10   7. apr 2006 Tak for research´en. Jeg fik min mc tilbage idag og det var kontakten ved støttebenet der var defekt. Koblingen er blevet justeret og den kører perfekt. Jeg vil overveje at få skiftet udstødning osv. jeg har fået et tilbud på 5000,- for thunder competition potte, omdysning, og modificering af luftfilteret. Bremse delen var ikke med i tilbudet. Nu er jeg ny inden for mc, vil du forklare det omkring carbonpotten. er der noget jeg skal tage højde for når jeg vælger min nye potte eller ? og er carbon potten den originale eller en af thunder modellerne ?

Kommentér på:
Hyosung GT650R, Hjælp hyo ejere !

Annonce