1.246 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Gsxr på 3 cylindre når varm.. Gsxr på 3 cylindre når varm..

Hej..

Jeg har haft noget bøvl med min gsxr 400 de sidste to dage.
Den kører fint de første 2-3 km, men når den bliver varm så går den ene cylinder, og den kører på 3, men kun når jeg presser den, altså når jeg holder konstant fart, så hopper den til og fra..

Det opstod efter det møgvejr vi havde i lørdags hvor der kom en masse regn, og cyklen står ude med et dækken/garage over.. Og det er sjovt nok den cylinder som står yderst fra vægen..

Det der undrer mig er bare at der ingen problemer er når den starter, men at det så kommer - så på den baggrund er det nok ikke tændrøret, eller? Jeg har givet den karburatorsprit, men jeg tvivler på problemer ligger der..

Nogen forslag?

Mange tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg vil gerne have min tørre tumbler sluttet til udluftning så dampen fra tøjet ikke opsamles i maskinen men ud af vinduet. 1.500 kr.
  • Vinduespudsning 500 kr.
  • Fjernelse af vægbeslag 500 kr.
  • Utæt rørsamling 1.000 kr.
  • Fejlkode E9 på Siemens opvaskemaskine 1.500 kr.
  • klippe hæk og nogle buske 1.150 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gsxr på 3 cylindre når varm..
  • #1   18. maj 2010 det lyder som en tændspole der har noget vrøvl

prøv evt at skil den ad, og så flyt selve tændspolen over så den tænder en anden cylinder

altså, skift to af spolerne helt om

• #2   18. maj 2010 Vand ved tændrøret der fordamper når den bliver varm..

Så kan der springe gnist til stel fra en fugtig tændrørshætte..

Tag tændrørshætterne af og tør dem med noget varme.. Så sprøjt noget fugt afviser på dem så kører du igen uden problemer

• #3   18. maj 2010 Tændrøret er tjekket og renset, alt ser fint ud.. En tur på 2 km så er der sammen problem Igen..
    Har også givet den pronto..

Kan det være karburatoren som måske ikke får nok tilførsel af benz? Hvis den så bliver fyldt når den holder og når jeg triller en lille tur så får den kun en smule?

Jeg kan ikke ummidelbart se hvordan det kan være en tændspole, men det kan naturligvis kun prøves..

• #4   18. maj 2010 og du har naturligvis prøvet at bytte om på tændrørerne? du kan ikke se på tændrøret om det er i stykker. Tvivler også på det er tændspolen... de kører som regel 2 og 2 sammen, så skulle den sætte ud på 2 cylindre....
    Det kan være karburatoren, men ihar der været vand i den ville det forsvinde meget hurtigt... svømmeren -jo det kunne det være men skulle det bare lige ske uden videre?... tjek tændrørskabler... byt på røret... hvis ikke rens karburatoren

• #5   18. maj 2010 Nej jeg har nemlig ikke været så smart at bytte om på to tændrør.. Det må jeg prøve imorgen.. Nej jeg syntes jo heller ikke at karburatoren pludselig skulle brokke sig, tanken har ikke været under halv, har intet haft skilt ad.. Ummidelbart at det bare mest logisk med tændrør og fugt..

• #6   19. maj 2010 Mit bud vil enten være skidt i svømmerhuset i den yderste cylinder, så benzintilførslen bliver for lille og cylinderen dermed går ud når du har kørt lidt. Prøv at åben for aftømnings-skruen når problemet opstår og se om det kommer benzin ud.

Jeg synes nu tændspolen ellers er et meget godt bud, da deres problemer ofte viser sig når de bliver varmet op. Men hvis din bikes spoler kører på 2 cylindre hver, burde problemet selvfølgelig opstå på dem begge. Det må du kunne slå op i din Haynes smiley

Vh. Andreas.

• #7   25. maj 2010 Hej Steffen. Fandt du ud af det? Har næsten samme problem med min idag. Efter det regnede igår, går den kun på 3 cylindre smiley

• #8   10. nov 2014 Kom der nogensinde svar på dette problem?? Min GSXR400 lavede samme nummer efter regnvejret i dag.

• #10   15. nov 2014 Håber problemet er løst... Tråden er fra 2010 smiley

Kommentér på:
Gsxr på 3 cylindre når varm..

Annonce