Gsxr på 3 cylindre når varm.. Gsxr på 3 cylindre når varm..
Hej..
Jeg har haft noget bøvl med min gsxr 400 de sidste to dage.
Den kører fint de første 2-3 km, men når den bliver varm så går den ene cylinder, og den kører på 3, men kun når jeg presser den, altså når jeg holder konstant fart, så hopper den til og fra..
Det opstod efter det møgvejr vi havde i lørdags hvor der kom en masse regn, og cyklen står ude med et dækken/garage over.. Og det er sjovt nok den cylinder som står yderst fra vægen..
Det der undrer mig er bare at der ingen problemer er når den starter, men at det så kommer - så på den baggrund er det nok ikke tændrøret, eller? Jeg har givet den karburatorsprit, men jeg tvivler på problemer ligger der..
Nogen forslag?
Mange tak.
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
prøv evt at skil den ad, og så flyt selve tændspolen over så den tænder en anden cylinder
altså, skift to af spolerne helt om
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 121 Svar: 807
Så kan der springe gnist til stel fra en fugtig tændrørshætte..
Tag tændrørshætterne af og tør dem med noget varme.. Så sprøjt noget fugt afviser på dem så kører du igen uden problemer
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 72
Har også givet den pronto..
Kan det være karburatoren som måske ikke får nok tilførsel af benz? Hvis den så bliver fyldt når den holder og når jeg triller en lille tur så får den kun en smule?
Jeg kan ikke ummidelbart se hvordan det kan være en tændspole, men det kan naturligvis kun prøves..
okt 2005
Følger: 77 Følgere: 75 MC-er: 5 Emner: 187 Svar: 2.904
Det kan være karburatoren, men ihar der været vand i den ville det forsvinde meget hurtigt... svømmeren -jo det kunne det være men skulle det bare lige ske uden videre?... tjek tændrørskabler... byt på røret... hvis ikke rens karburatoren
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 72
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 20 Svar: 308
Jeg synes nu tændspolen ellers er et meget godt bud, da deres problemer ofte viser sig når de bliver varmet op. Men hvis din bikes spoler kører på 2 cylindre hver, burde problemet selvfølgelig opstå på dem begge. Det må du kunne slå op i din Haynes
Vh. Andreas.
mar 2006
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 67 Svar: 894
maj 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Svar: 1
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.025
Gsxr på 3 cylindre når varm..