{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.930 visninger | Oprettet:

Cbr 600 f1 benzinpumpe volt? {{forumTopicSubject}}

Hej MCG

Der kommer ikke benzin ud af pumpen på min CBR 600 f
og jeg har prøvet at skifte pumpe-relæ uden held. Når jeg sætter 12 volt direkte til pumpen fra et batteri synes jeg den kører fint. Men når jeg måler på strømledningerne på cyklen får pumpen kun 3 volt.

Mit spørgsmål er så, erer det meningen pumpen kun skal have 3 volt for at fungere (så er min pumpe defekt)

Eller skal den have 12 volt for at fungere (fejl et sted i el systemet på min cykel)

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cbr 600 f1 benzinpumpe volt?
  • #1   24. maj 2010 Den skal have 12V HELT sikkert. Men vær opmærksom på at den kun får 12 V lige når du sætter tænding på ( ca. 4 sek.), samt selvfølgelig når motoren kører - hvilket den jo ikke gør lige nu......
    Det tyder på et problem i ledningsnettet. Sæt ledningerne på pumpen og mål spændingen i det øjeblik du sætter tænding på?? og vend tilbage.......


  • #2   24. maj 2010 og din pumpe fejler ikke noget

  • #3   24. maj 2010 Det gør jeg fluks!

  • #4   24. maj 2010 hovsa, det er lige gået op for mg at din cbr er fra 90 og altså ikke med indsprøjtning. Så passer det hele i mit første indlæg ikke helt, men jeg er stadig ret sikker på at din pumpe ok. Har du et ledningsdiagram??

  • #5   24. maj 2010 Jan J: Er ikke den store haj til at læse diagrammer. Det jeg har prøvet nu er at pille relæet af. Og på stikket dertil har jeg forbundet den sorte ledning med den sorte/blå (det stod der i haynes man kunne gøre for at teste relæet) Og vupti nå måler den 14 volt og pumpen kører, men hvis jeg trykker på starteren slukker pumpen med det samme.

    Når jeg måler på pumpen med relæet i viser den kun 2-3 volt.

    Det skal siges at relæet er et jeg har købt brugt for 400 ude i Kølkær idag.


  • #7   24. maj 2010 Johan P: Ok så relæet skal faktisk klikke når jeg sætter tænding på - ligegyldigt om relæet er defekt eller ej?

  • #8   24. maj 2010 ahrg jeg har lige fået gæster så er lige nød til at holde en pause.
    Du har et spændingsfald på enten plus eller minus siden til din pumpe. Prøv evt at lave en minus (stel) til den med en ledning direkte fra bat, minus og til pumpens minus. Prøv derefter det samme på plussen.
    Vil gerne hjælpe senere smiley


  • #9   24. maj 2010 Johan P: Har prøvet med begge mine relæer nu. og det lyder til der kommer et lille klik fra dem. Der er stort set ingen strøm til pumpen med relæerne monteret. Men sætter man en lille lus på den sorte til den sort/blå på stikket til relæ. Ja så er der 14 volt på og pumpen kører - dog stopper den hvis jeg trykker på starteren.

  • #11   24. maj 2010 Jan J: Det prøver jeg lige senere, for så bliver jeg vidst nødt til at klippe en ledning smiley

  • #12   24. maj 2010 Johan P: Ok så der skal være 12 volt på den gule ledning i stikket op til relæet?

  • #13   24. maj 2010 Johan P: Der er masser af strøm på den gul/blå ledning og den sorte ledning (14 volt) i stikket til relæet.

  • #14   24. maj 2010 Hvis jeg læser mellem linierne tyder det på at jeg har brugt 400.- på (endnu) et brugt defekt relæ??

  • #15   24. maj 2010 Har nu fremskaffet et relæ mere og synes ikke det virkede. Så prøvede at køre benzin uden om pumpe (direkte fra tank til karburatorer) og vupti startede cyklen - og lige-pludseligt stod pumpen og kørte (uden benzin i) så prøvede jeg straks at koble benzinslangerne på pumpen, med det resultat at pumpen døde med det samme.

    Er det så min pumpe der er defekt (for svag til at køre når der kommer benzin i den??

    Kan det lade sig gøre helt at droppe pumpen og køre benzinen direkte fra tanken og til karburator, eller kan den ikke få nok benzin så?


  • #16   24. maj 2010 Kan det være, at der ikke er Ampere nok til at drive pumpen?

  • #17   24. maj 2010 Bare lige for at være helt sikker. Er der 12 V eller mere på selve pumpen når den kører med kortsluttet relæ. Hvis det er tilfældet er jeg enig med Johan i at der ikke er noget spændingsfald i dit ledningsnet. Samtidig svarer det på det på Jesper LS spørgsmål om der er ampere nok. Lille spændingsfald er nemlig lig med at din pumpe kan trække den strøm (ampere) den har behov for.

    Bo: Du kan godt køre benzinen uden om pumpen, men problemet ved det er at al benzinen løber af i tilfælde af at en af dine svømmernåle ikke holder tæt. Jeg synes du skal finde fejlen så det virker ordenligt.

    Jeg synes dog det lyder lidt underligt at pumpen stopper samtidig med at når du aktiverer starteren. På et utydeligt ledningsdiagram som jeg har googlet mig frem til kan jeg se at starterrelæ og benzinpumpe kører over samme sikring. Prøv lige at tjekke forbindelser /ir ved den sikring.


  • #18   24. maj 2010 Jan J: Ja der er 12-14volt med kortsluttet relæ. Sikringen var det første jeg tjekkede, men kan da prøve at skifte den alligevel.

    Jeg forstår bare ikke at pumpen kører uden benzin tilsluttet, men stopper ligeså snart jeg slutter slangerne til den??


  • #19   24. maj 2010 Benzinpumpen kører uden slanger og med relæet tilsluttet ????


  • #20   24. maj 2010 har et ledningsnets diagram, til en F2 på computeren, mener jeg.. checker lige!!

  • #21   24. maj 2010 super jesper, må vi andre se det??

  • #22   24. maj 2010 Det er sådan at strømmen (ampere) stiger når pumpen skal til at arbejde.

    Prøv lige engang til med tilsluttet relæ og slanger på pumpen om du har 12V på pumpens to ben. Hvis nej, tyder det på et defekt relæ.

    Hvis ja, tyder det på defekt pumpe.

    I diagrammet kaldes relæet "Fuel cut off relay" Jeg ved det ikke helt, men jeg forstiller mig at det skal slå fra hvis man vælter. Af sikkerhedsmæssige årsager. Det er meget almindeligt at have en sådan anordning (kollisions kontakt) på en bil. Der er vel ikke noget på relæet der skal aktiveres hvis det har slået fra på et eller andet tidspunkt


  • #23   24. maj 2010 havde jeg ikke! beklager

  • #24   24. maj 2010 der var "lidt" diagram i det, men kunne ikke inde benzin pumpestrømmen, men er også træt, kan jeg sende det til dig???
    den fylder 54mb, men kan vel nøjes med den side der har lednings diagram??
    prøver lige at lave et billede af den side, og smide i min profil, eller noget!!

    BRB


  • #25   24. maj 2010 god ide med et billede

    jeg kom i tanke om et sted hvor man downloade MANGE manualer, det drillede bare lidt - men jeg har før hentet noget der....

    http://www.carlsalter.com/motorcycle-manuals.asp

    Jeg går også i seng.....


  • #26   24. maj 2010 Tak for hjælpen gutter.

    Som sagt er jeg ikke en ørn til diagrammer smiley

    Jeg må efterhånden udelukke at det er relæet, da jeg nu har 4 relæer at vælge mimellem, og der er 12-14 volt på de 2 af ledningerne på stikket til relæet.

    Men tilbage til benzin-pumpen, den starter når motoren kører (når benzin slangen fra tanken går direkte til karburator) men sætter jeg så benzin-slangerne på pumpen igen så stopper den med at køre. Jeg synes iøvrigt at pumpen bliver ret varm(?)


  • #27   24. maj 2010 Jan J: Nej relæet er bare en sort kasse ingen knapper at trykke på smiley

    Jeg måler lidt mere imorgen...

    Godnat!


  • #28   24. maj 2010 Jesper, ikke så mærkeligt du ikke kan finde den, da F2(PC25) ikke har benzinpumpe, men er vakuumstyret :-).

    PC31 (F3) derimod har benzinpumpe og anvender samme fuel cut-off relæ som PC23, jeg har lagt diagrammet for PC31'eren her -

    (link fjernet)


  • #29   24. maj 2010 Michael, var lige kommet i tanke om det samme smiley

  • #30   24. maj 2010 MEN trådstarter skriver hans er en F1, troede det var vacum også!!


    Der kan man bare se hvor lidt styr man har på det!!


  • #31   25. maj 2010 Må indrømme jeg er kørt lidt død i det nu, så har pillet pumpen af. Så vil jeg lige prøve at se om den kan køre ordentligt uden.

    Regner med at finde mig en anden pumpe til den senere og håbe på det bedste. For jeg har alligevel ikke forstand på at rode med ledningsnettet, hvis det skulle være der fejlen er.


  • Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #32   21. feb 2016 hej. Jeg er lidt nysgerrig efter hvad du fandt ud af her. Du kunne køre uden pumpe? Jeg har samme problem med min F3. Jeg måler også kun 3-4 V på benzinpumpen når den kører, og min stelforbindelse fra cdi boksen til benzinpumpe relæet fungerer upåklageligt.

  • #33   1. jun 2020 Hej, har problemer med min f3 kan motoren køre ordentligt uden pumpe?

  • #34   19. okt 2020 Hej

    Kunne godt køre midlertidigt uden pumpe men ved længere tids fuldgas går den død så en ny pumpe blev bestilt i Kina-land, den holdte kun en uge så køb en original selvom den er dyr


Kommentér på:
Cbr 600 f1 benzinpumpe volt?

Annonce