649 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Glatte daek Glatte daek

Hej. Jeg er blevet helt nervoes for at komme ud paa min nye maskine med alt den snak om nye glatte daek. hvor nervoes skal jeg vaere... min gamle mc fik jeg skiftet begge dak samtidig og koerte som normalt, da jeg dengang ikke var sklar over de var glatte....
kommer hjem imorgen fra 14 dage i thailand, er der saltet noget af betydning paa sjaelland...den skal jo bruges for hulan. ville saettte pris paa svar med daek, og hvor grov skal man vaere med sandpapiret, som der var en der gav som raed. pfh tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Glatte daek
  • #1   9. apr 2006 hej jacob,, har selv købt mig en ny cykel iår, har ikke prøvet endnu at baghjulet (slipper) heldigvis, har selv kørt meget rolig da jeg skal lære den at kende ligsom dig.
    Det med saltet skal du ikke være nervøs for det har regnet ad h til længe.
    God tur hjem og held og lykke med din nye cykel..

• #2   9. apr 2006 Har også købt ny cykel i år.... og jeg HAR prøvet hvor baghjulet slipper..... så du skal være opmærksom, og det med sandpapiret lyder som en god ide.

/Louring

• #3   9. apr 2006 Jeg fik nye dæk på i fredags, og jeg har ikke mærket forskel. Fik at vide af mekanikeren at, jeg skulle tænke over det. Så kør en tur og få den godt ned i svingene så er den klar igen. Det gjorde jeg..

Go vind når du kommer hjem

Slot

• #4   9. apr 2006 på tør vej burde det altså ikke være så slemt, men det er jo klart at hvis vejene er våde og dækkene er helt nye vil de jo overhovedet ikke have samme bid som nogle der er kørt til.. så ud og tril en dag det er tørt og få dem kørt til..

• #5   9. apr 2006 hehe
    Det er eferthånden lidt en skrøne med glatte dæk smiley
    Det er oj ikke sådan som at køre på brun sæbe smiley Du får det til at lyde som om det er livsfarligt m.m smiley

Jeg har fået nye dæk masser af gange, og jeg har aldrig opæevet noget som helst! Køre som du plejer, men lad være med at gå amok i sving de første par gange! Det lille "glatte" lag der er på dem, er slidt meget hurtigt af.

• #6   9. apr 2006 Og btw! Det med sandpapir er nok det dumemste jeg har hørt! (no offence) Men det gør nok mere sakde end gavn!

Så længe du ikek kører som i GP de første 10km så sker der intet!

• #8   9. apr 2006 Det er det silikone lag der er glat ja! Og det er meget forskelligt fra producent til producent hvor meget der sidder på! En kantsten er nu heller ikke det bedste at udsætte et nyt dæk for!
    Men tag det roligt som flere siger Det bliver slidt af meget hurtigt! Kør dækket varm og tag de første sving uden at presse cyklen for meget! Du kan se når overfalden er mat på dækket, så er laget helt vek

• #9   9. apr 2006 UUU... nu jeg glad for jeg sidder her og læser det her... har lige fået nyt bagdæk på her i vinter og skal hente min skat i morgen...

SÅ det ville jeg ha i mine tanker smiley

• #10   9. apr 2006 Jeg er også ret sikker på, at tilkørsel på tør vej er det eneste rigtige... Hvis den fidus med sandpapiret var så god, så havde den helt sikkert være mere udbredt! Jeg får nye dæk på i morgen, og det er da helt sikkert at de bare skal køres til på den gode gameldags facon som min far gjorde det:P Godt fårår til jer alle, hvis det kommer...

~Nordskov

• #11   9. apr 2006 Jeg har lige fået ny mc, og har ikke lagt mærke til at dækkene var glatte. Måske er det fordi det er min første mc, og ikke rigtig har mærket forskellen på ny og brugte dæk. Hvis du bor i Nordsjælland, omkring Øresund, så kan jeg anbefale dig at køre en tur på strandvejen fra Hellerup og ud mod Klampenborg. Når du så kommer forbi bellevue teatret så drej til venstre. Så kommer der nemlig et stykke vej med man skarpe sving. Tag den tur nogle gange, så burde dine dæk være kørt til.

• #12   9. apr 2006 Kan se Mathilde skriver 300km tilkørsel smiley
    Et par km på vej med små og store sving er nok! smiley 300km er i overkanten smiley

• #13   9. apr 2006 min kørelærer forslog at lave en burner når man lige havde fået nyt dæk smiley ..

• #14   9. apr 2006 Din kørerlærer er en ske!

En burner slider kun af på midten! Uheld sker når man svinger!

• #15   9. apr 2006 Man er sej hvis man kan lave brænder på hele dækfladen i hvert fald! Hvis du lærer det, så sig endelig til... Jeg vil gerne se dig stå og lægge kværnen helt ned samtig med det står ud over det hele med røg smiley

• #16   9. apr 2006 Købte nye Michelin Pilot Road dæk sidste år, og jeg syns ikke jeg kørte overforsigtigt, men jeg havde dog i tankerne at dækkene måske kunne være glatte.
    En regnvåd vej er til sammenligning MEGET glattere end nye dæk, så livsfarligt er det ikke.
    Det med sandpapiret ville jeg ikke ødelægge mine dæk med. Gad ikke engang overveje at finde metoder til at få glatheden væk når prob. ikke er større.

Men men nu kører jeg også mere midt på dækket end på siderne. Kan være der er derfor jeg ikke ser det som det store prob. ;o)

• #18   9. apr 2006 Ahahah
    Nej nu må i sq!
    sandpapir og nye dæk! Synes sq det er så langt ude at det er sjovt!
    Det udgør altså intet problem nyue dæk! Lad være med at spille Kalle fix, så sker der intet! Det er ikke glattere end våd asfalt! Kører i så heller ikk ei regnvejr??
    Hvis endelig det skal fjernes så brug en væske der opløser silikonen! Men kan slet ikke forstå det gøres til et så stort problem!
    come on mand!

• #19   10. apr 2006 ta det lige roligt de første par meter/km.........
    300 km er I syge !!!!!! så er dækket da slidt færdigt hvis man kører rådent nok smiley

• #20   10. apr 2006 Lav en donut til den ene side, og så til den anden... Så er den skid slået...

Efter de første par ture er der ikke fare længere - bare brug hovedet... Og lige nu er der alligevel ikke varmt nok til, der er maksimalt bid og følgende nedlægning...

• #21   10. apr 2006 jeg giver jer helt ret, som flertallet antyder...det er overdrev med sandpapir og anden hurlumhej. Jeg kører imorgen på tør vej (forhåbentlig) og så der ikke noget problem i det. Spurgte for en sikkerheds slyld fordi jeg så et andet indlæg med det famøse snadpapir. damn jeg glæder mig til de allerførste spæde km på biken. ses derude

Kommentér på:
Glatte daek

Annonce