660 visninger
|
Oprettet:
Kædekit {{forumTopicSubject}}
Jeg skal snart have nyt kædekit på maskinen og kan se det er en 530 kæde jeg skal bruge. Her er mit spørgsmål så om det er nogen ide at gå ned til en 525 eller 520 kæde og hvis det gøres hvad så med holdbarheden på kæde og tandhjul
feb 2007
Følger: 2 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 68
Generelt mener jeg at sådan en operation kun giver mening med banemaskiner, der skal gøres så lette som muligt. Hvis det er din GSX600F du skal skift kæde på ville jeg bare bruge samme bredde som standard.
jan 2009
Følger: 2 Emner: 22 Svar: 810
Vil man slide en 530 op der på 40K Km, skal man ikke smøre - justere
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.795
Men på den anden side, hvorfor skifte til en mindre en ?
sep 2006
Følger: 64 Følgere: 64 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.647
Man kan sætte 520 højkvalitetskæder på 180hk liter cykler, så det kan 100% sikkert også godt holde på din
Fordelen ved et 520 kædekit er at det er lettere. Der skulle efter sigende være op til 2kg at spare i mellem et 530 standard kit og et 520 kit med alu bagtandhjul, og letvægts stål fortandhjul. Det betyder noget for din effekt på hjulet, og for din handling af maskinen.
Om du kan mærke det i praksis, vil jeg ikke spekulere i, men i teorien er der i hvertfald ingen tvivl.
Kædekit