579 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

pris for tilkobling af ledninger? pris for tilkobling af ledninger?

Jeg købte mig en Yamaha xj550 til billige penge, som så var adskilt. Skulle bare ha skiftet gearkasse som det eneste.
Gearkassen er nu skiftet, motoren sat på, og det hele er monteret med undtagelse af ledninger.
Gearkassen var barnemad i forhold til de ledninger (i hvert fald ifølge mig)
Ledningerne er bare nogle stik der skal kobles sammen, og burde være 'idiotsikkert'.

Er der nogle der kan finde ud af sådan noget, eller ved hvad en mc-mekaniker kunne finde på at tage for sådan noget?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pris for tilkobling af ledninger?
  • #1   24. jun 2010 Hvad med en original Yam XJ 550 værkstedshåndbog med diagran af ledningsnet, kunne det være en hjælp?

• #2   24. jun 2010 Er selv ved at printe en ud, men hvis det så ikke virker, så vil jeg ha en til at gøre det for mig, for hader ledningsnet.

• #3   24. jun 2010 Du skal da være velkommen smiley

• #4   24. jun 2010 Jeg kan på det varmeste anbefale Torkild:-)

Du kommer derfar med fanfarehorn og blå blink og ALT virker:-)

• #5   24. jun 2010 Det er næsten for langt væk smiley
    Der er en anden Torkild som bor lidt tættere på. Håber han kan hjælpe. Ellers er jeg sgu lidt på røven smiley

• #6   24. jun 2010 Hvor i Nordjylland er du fra?

• #7   24. jun 2010 Dybvad
    Ligger ca. 40 km nord for Aalborg.

• #8   24. jun 2010 Tak for tilliden, Knud smiley

• #9   24. jun 2010 Går det helt galt for dig skal jeg gerne hjælpe. Det burde dog være meget simpelt smiley

• #10   24. jun 2010 Heintzelmann
    Hvis du har tid og lyst må du hellere end gerne komme forbi en tur, og kigge på det, for jeg går satme ned med flaget hvis den ikke snart brummer.
    Med mine veteraner plejer jeg bare at gå ind, være lidt muggen over lortet ikke virker, tage et shot ren vodka eller ren rom eller 2. Ligger mig ind i sengen og mugger videre, hvorefter jeg helt logisk ved hvad løsningen er, men er også fordi det er helt logisk. Den her er ikke logisk :S

• #11   25. jun 2010 Undersøg lige det her
    :
    Hvor mange af stikkene kan sidde mere end 1 sted?

De stik som kan sidde mere end et sted. Er farven på ledningerne ens på både han og hun siden på nogle af dem?

Hvor mange ledninger drejer det sig om?

Jeg er lidt presset for tiden, men vi tager den da bare som fjernsupport smiley Alternativt kan du tage nogle billeder smiley Det er faktisk ret ofte logisk hvor ledningerne skal sidde, enten med farven eller stik der ikke er ens.

• #12   25. jun 2010 Har opdaget at nogle har sprayet sort maling på nogle af ledningerne, så man ikke umiddelbart kan se hvilke ledninger der er til hvad, så jeg er begyndt at skrape maling af dem for at se.
    Der brændte 2 sikringer af igår, så noget kunne tyde på at jeg har gjort et eller andet helt galt.
    Der er et stik, der går 2 ledninger ind i, som har samme farve som de 2 ledninger nede ved sidestøttefoden, så noget kunne tyde på at der mangler et stik til at være imellem dér.
    Når det hele er koblet 'rigtigt' til er der en mørkeblå og en lyseblå tilbage + nogle sorte ledninger.

• #13   25. jun 2010 Du kan forsøge at fjerne malingen med rensebenzin, så slipper du for at skrabe i isoleringen. Findes der løse ledninger uden stik?

Der burde være et sted du kan sætte støttebens kontakten til, så kan det også være du kan få liv i geden. Dog lyder det ikke godt med sikringerne der sprænger.

Hvis du kan transportere geden kan det være vi kan finde ud af noget søndag efter middag, jeg er dog nok ikke i stand til at køre der smiley Der er jo MC fest ved Tools MC i morgen.

• #14   25. jun 2010 Der er sådan nogle 'single-stik' både han og hun. Byttede lidt rundt på dem igår for at se om jeg kunne gøre det rigtigt, men på et tidspunkt slog det en ordentlig gnist, så det var nok forkert smiley

• #15   25. jun 2010 Har du et multimeter? Så kan du måle om det er plus eller minus du er ved at sætte sammen, så slipper du for gnisterne. Det er som regel forkert når det gnister smiley

• #16   25. jun 2010 Fandt ud af at stikket uden makker manglede en makker, som så skulle gå ned til de 2 ledninger nede ved sidestøttefoden. Da jeg så fandt nogle alternative ledninger i min el-kasse, og satte løst på dernede, startede den bare jeg bad den om de smiley
    Den har så bremselys tændt hele tiden, 'turn lampen' og 'neutral lampen' virker ikke, og blinklys virker ikke, men ellers er den ved at være køreklar smiley

Kommentér på:
pris for tilkobling af ledninger?

Annonce