6.424 visninger
|
Oprettet:
Forskellen på kæder? {{forumTopicSubject}}
nogen der kan give en god forklaring hvad forskellen på O-ring kæde og x-ring kæde med flere? Jeg synes ikke jeg kan bliver klog på det ud over at x-ring kæden har større overflade og derfor har mindre effekttab.
Og yderligere hvad betaler man for ved RK og D.I.D kæder frem for Tsubaki og Regina kæder så vidt jeg kan se er trækstyrke stortset den samme på o-ringkæderne.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 916
Alle 4 producenter laver kæder i forskellige prisklasser.
Køb feks din kæde i England, der kan du få topkvalitet til discount pris.
Der er mindst modstand i en kæde uden tætninger, men den holder ikke længe til landevejs brug.
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Producenterne hævder at friktionen er mindre på X-ringe, pga den måde de bøjer på ved sammenpresning, samtidig hævder de også at de er "tættere" pga 4 tætningspunkter fremfor 2.
Teoretisk lyder det også rigtig nok......Meeeen jeg tror nu det er svært at mærke den store forskel på de 2 typer kæder
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 532
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.084
Det jo som altid et spørgsmål om preferencer... men RK kæder har ry for at blive hurtig slidt, hvor DID og RK holder længere... Men som med alt... Så har nogle gode and dårlige erfaringer med alle typer... Så det er lidt og se hvilket mærke der overordnet set har gode anmeldelser, og vælge det og gøre sine egne erfaringer...
Jeg kører selv med en DID X-ring kæde og den holder omkring 25.000km så er den udskiftningsklar.... Jeg smører min kæde når den er ved blive blank på rullerne, ellers gør jeg intet andet...
En Scottoiler skulle forlænge levetiden på ens kæde en hel del.... Så jeg overvejer om det er det næste jeg smider på min....
aug 2004
nov 2005
Hvor længe den holder afhænger en masse faktor.... om den justeret korrekt, smurt, og hvordan man kører....
Hvor længe har den du har på nu holdt? det giver en indikator hvor hvad du kan forvente af den type kæde....
aug 2004
Jens det var billigt, har også fundet et kit derinde fra D.I.D til 86€ og de skriver det er x-ring med 112 led.
nov 2005
Vælg DID, så går du ikke galt i byen..... Husk at tjekke, at det er et kit du køber og ikke kun kæden.... og så er der forskel på om det er en endeløs eller en som skal nittes.... Skal den nittes, så skal du bruge et nitteværktøj, og evt. et nitteled.... En endeløs, kræver at du piller bagsvingene af...
Jeg har indtil nu kun brugt en endeløs, da det er rimelid let at lige løsne bagsvingeren på min.....
aug 2004
nov 2005
aug 2004
Men jeg vil sige tusind tak for gode inputs og meget hjælp.
Forskellen på kæder?