498 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

TL1000S Knager TL1000S Knager

Min motorcykel knager når jeg sætter den på fod, tager den af fod, kører over det mindste bump osv..

Jeg har forhørt mig ved min mekaniker og hans svar var 5 timers arbejde og måske nye lejer i hele link systemet i bagsvingeren.

Nu er mit spørgsmål om der ikke er en eller flere herinde der har haft det samme problem og måske ved egen kræft har fundet en løsning.

Jeg kan snart ikke holde den knagende lyd ud, men er også for nærrig til at slippe flere 1000 kr for en gang smørring..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  TL1000S Knager
  • #1   6. jul 2010 så kunne du jo evt. selv hænge cyklen op og skille ad og få syn for sagen og købe noget velegnet smøremiddel... det er altså ikke så giftigt. også se om det afhjælper problemet... det er da et forsøg værd... at det knager gør det jo ikke bedre at bare ignorere det, så er der nok bare nogle dele der bliver slidt i stykker...

• #2   6. jul 2010 Hmm... Det kunne godt lugte lidt af din rotationsdæmper der er ved at give op.. Altså hvis din bagsvinger er i orden..

• #3   6. jul 2010 Prøv lige at smøre linkarm til fjeder og arm til rotationsdæmper, det knikede på min. Kendt problem på (Tlzone, usa)

• #4   6. jul 2010 Jeg vil prøve at smørrer de steder..

Jeg vil helst ikke skille min motorcykel af da jeg ikke har et stort værksted eller lign.

Men hvis der var nogle der lige kunne sige hvad og hvordan så kunne jeg sagtens finde på at prøve det selv..

• #5   6. jul 2010 Prøv at smøre dele i bagsvingeren med rustløsner, og så høre om knirkeriet forsvinder, hvis det er fra bagenden

• #6   6. jul 2010 Det bliver uden tvivl forsøgt imorgen..

Den får en omgang de steder jeg kan komme til smiley

• #7   6. jul 2010 Du kunne købe en wilbers dæmper og smide på den. Den koster omkring 5k. Så får du en væsentlig bedre affjedring. Evt enöhlins. Begge kan også findes brugt rundt omkring
    Alternativt så find en brugt rotationsdæmper på ebay og smid den på. Det kan ikke svare sig at bruge 5 timre og pris på lejer! Rotationsdæmperne kan købes til få hundrede kroner, da de ikke er i ret høj kurs. Du kan selv skifte den. Kræver en donkraft og lidt værktøj

• #8   10. jul 2010 Hey...Jeg har haft tilsvarende problem med mei GSX-R 750..
    Problemet i mit tilfælde, var at boltene som holder bagstellet var knas tørre.. (bagstellet er boltet på selve stellet..)
    Jeg tog hver enkelt af de 4 bolte ud og smurte det op med fedt, så var problemet løst...Det er meget simpelt at gøre.

Mvh. Hj

Kommentér på:
TL1000S Knager

Annonce