{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.314 visninger | Oprettet:

koblingsplader klister... {{forumTopicSubject}}

jeg er ved at lave en fj1200.

har lige, bland andre ting, skiftet olie efter - den har stået i 2 år.
kan se olien igen er blevet helt sort efter ca 15min. kørsel

men koblingspladerne klæber sammen så snart der kommer olie på. hvilket gør den tager ved når jeg sætter den i første gear og motoren derved dør ud.

har forsigt renset dem efterfølgende med benzin og givet dem en meget forsigtig tur med sandpapir korn 800 for lige at gøre dem ganske let ru.

før jeg hælder olie på og forsøger igen. er der noget jeg kan gøre anderledes eller skal jeg virkelig ud at købe nye koblingsplader hvis det ikke virker.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  koblingsplader klister...
  • #2   7. jul 2010 jeg harkøbt Louis egen mærke 20-40w som de har anbefalet til den. Så håber det virker

• #3   7. jul 2010 Tag de der koblingsplader og gør dem rene. Læg dem derefter i en plastpose med den motorolie du bruger i miondst en halv times tid, Saml koblingen med de oliedrivende plader. Lad være med at tørre dem af inden du samler koblingen.

Det du beskriver lyder helt som om dine plader bager sammen, og det sker oftest, fordi pladerne ikke er fedtede nok.

• #4   8. jul 2010 Har i kigget om koblings skålen er blevet hakket i kanterne ?, køre selv med louis's olie procycle, og jeg har ingen problemer med klistrende plader smiley

• #5   8. jul 2010 er helt enig med Knud, mange glemmer at smide pladerne i olie, inden de samler, det KAN give "klisterne" plader..
    ud, rense, i oliebad og i igen...

• #6   8. jul 2010 Morten P har selvfølgelig fat i noget. Hvis pladerne ikke kan glide frit, så får I også problemer, så kig lige rigtig godt p skål og det indre hjul - friktionspladerne løber i hakkene i skålen og koblingepladerne/metalpladerne løber i rillerne på det indre hjul.

Lars H og trådstarter:

Hvis jeres plader først er begyndt at bage sammen, er der en del materialer, der er skadet for good. De får en forkert hårdhed, og vil bage igen. Koblingspladerne/metalpladerne kan også have slået sig, således at hele koblingen "fylder for meget" ved udkobling. Det er en sjælden foreteelse. Når I nu adskiller koblingen, så tag lige og fedt metalpladerne af og kig dem efter for brud, revner og hak. Er de hele, så læg dem på et spejl!!!! Det er den aller letteste måde af inspicere om de har slået sig. Er det også og, så en skydelære på - er tykkelser og takker inden for mål - gælder også friktionspladerne.

Så er der to sidste ting:

en af friktionspladerne er som regel tykkere end de andre - den skal sidde det rigtige sted (yderst eller inderst afh af MC-model)

I næsten alle koblinger sidder den i skålen to skiver uden for pladerne - en bølget fjedrende skive og en skive med skrå flade(konisk skive. De skal sidde rigtigt og den koniske skive SKAL vende rigtigt.

Er der skæve koblingsplade eller plader i det hele taget, der ikke holder mål, så skift sættet.

• #7   8. jul 2010 ...og husk så lige at lægge det hele i olie inden i samler det igen.

• #8   8. jul 2010 okay. Har monteret dem tør uden olie. Sat cyklen i 1.gear, trukket koblingen og drejet baghjulet. Der virker det fint. Men vil lige tage dem ud og,lægge i oliebad de 30min. og så montere det på ny. Pladerne er inspiceret og uden fejl.

Knud:
    Jeg tænkte om det kunne skyldes slagger i olien til trods for olieskift? Det nye olie ser rimelig beskidt ud. Kan det miste sin smørreevne på så kort tid pladerne brænder sammen? Skal siges den fik lov til at stå længe inden den nye olie kom på.
    Jeg tænkte om

• #9   8. jul 2010 Nej - den med den snavsede olie tror jeg slet ikke på:-) Den nye olie blover lynhurtig farvet af gamle forureninger, men filtret tage de grimme partikle og olien mister ikke sin smøreevne pga forurening.

Derimod fortæller du selv, at du har monteret pladerne tørt, og jeg skulle tage meget fejl om ikke det er der balladen opstår.

Nu håber vi bare, at de ikke er skadet permanent, men det kan kun et forsøg vise.

Når du adskiller koblingen igen, så se lige efter om der er plader du skal trække fra hinanden med lidt vold. Er der det, så kan du lige så godt skifte både friktions og koblingeplader med det samme smiley

• #10   8. jul 2010 har rodet med det igen.

koblingspladerne er stadig lige trælse.

problemet opstod før jeg begyndte at rengøre dem.

så må hellere bestille nye. øv!

• #11   8. jul 2010 Tja - man lærer så længe man har en lever - det ved enhver alkoholiker:-)

Husk at samled dem drivende i olie denne gang, placer dem rigtigt og sørg for at have styr på alle skiver - god fornøjelse

Kommentér på:
koblingsplader klister...

Annonce