{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
941 visninger | Oprettet:

Ensretter eller generatorfejl {{forumTopicSubject}}

Min Blackbird har på det seneste ikke ladet batteriet op (fra april 10). Jeg er meget i tvivl om det er generatoren eller ensretteren der er gået - eller noget helt 3. Og håber derfor nogen kan hjælpe med hvordan jeg finder frem til hvor den er gal.
Jeg fik målt på stikket fra generatoren, der målte den cirka 3v på de to stik og 3,5v på det 3 ved cirka 3500 omdrejninger. Nogen der ved om det kan hjælpe mig på sporet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ensretter eller generatorfejl
  • #1   12. jul 2010 Hej jeg havde samme problem med min Svér fornylig og det var ensretterne der var gået på den. SKiftede først batteri da jeg troede det var klappet sammen så gik der ik lang tid så var det dødt efter jeg så skiftede ensretterne så køre den super igen. Håber du får løst dit problem, det jo øv træls.

  • #2   12. jul 2010 Hej mål spændingen på batteriet v. 5000 omdr der skal spændingen være 14,7v
    det er nok spændings regulatoren det er galt med
    Mvh. Brian A.


  • #3   12. jul 2010 hej...

    jeg ved den fine mc du der har, har et problem med statoren / regulatore..
    det er med stor sansynlighed den der er gået...

    og ham her skulle have dem på lager i en super kvalitet og til de rigtig penge..

    giv han et ring og forlægham dit problem... så er jeg sikker på han kan hjælpe dig



    mvh




    (link fjernet)


  • #4   12. jul 2010 Anja - hvordan kom du frem til det var ensretteren og ikke noget andet?

    Brian, jeg prøvede forresten det du siger, bare ved cirka 4000 omdrejninger, og der gav den 14.x, så det er vel også helt ok...?

    Busa, er stator / regulator det samme som ensretter? Jeg må prøve at give ham et ring i morgen så smiley


  • #5   12. jul 2010 martin, du var ikke opmærksom NOK, for den steg aldrig over 11,5 volt, uanset omdrejninger

    er det normalt at der ikke kommer mere end et par og 3 volt ud på benene til stel? eller måler jeg det forkert???

    (det mig der var med til at lokalisere problemet på martins bike)


  • #6   12. jul 2010 martin, en ensretter til din, den koste r1081kr i mc nøglen, men jeg ved man kan få nogle der er bedre

  • #7   13. jul 2010 Solsorten er berømt for at ædelægge ensretteren... så det er nok den.. køb et snabel i stedet for så er du ude over problemerne... hvis du køber et nyt fra Honda ryger et bare igen...

    Øster


Kommentér på:
Ensretter eller generatorfejl

Annonce