{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.346 visninger | Oprettet:

lorte sæson {{forumTopicSubject}}

har efterhånden skrevet her inde et par gange om el problemer med min blade, og det fortsætter. Har bestilt ny ensretter ved hr.schnebel og den er på vej men den kan/kunne jo godt kører med den gamle. Bare batteriet var opladt. Skulle på cyklen på arbejde idag, drejede nøglen og trykkede på starteren. Den sagde clik og så var alt lys også videre væk. Går ud fra det er en sikring men hvis det nu ikke er, hvad kan det så ellers være der gør at cyklen er helt helt død.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lorte sæson
  • #1   20. jul 2010 Er ikke den store expert....men måske er batteriet gået død?

• #2   20. jul 2010 Batteriet

• #3   20. jul 2010 Er batteriet frisk?
    Lader generatoren?
    Fik du tjekket stikkene?
    Har du målt på spændingen?

• #4   20. jul 2010 Du kører på en mc med defekt ensretter og piver over der ikke er strøm på din blade. Dit batteri bliver ret godt belastet af at blive afladt og så ladt op igen, så fejlen ligger nok der. Og ellers er en sikring jo hurtig at finde.
    Næææ, det er ikke en lortesæson, bare en lorteejer...

• #5   20. jul 2010 Hvad fanden er det for et svar Jesper [Virum] du er sgu da en klam hjerneblødning af en stodder

• #6   20. jul 2010 -Søren L [Struer] .
    Siger du, der afviser en mc, fordi den i dine øjne ikke er værdig til at være der.

• #7   20. jul 2010 Ja jeg giver manden et ærligt svar, på hvorfor jeg afviser den (som de fleste åbenbart gør) men jeg er da idet mindste ærlig omkring det

• #8   20. jul 2010 Jeppe, det samme jeg tænkte!

Til Ejeren af Bladen, hvis du ikke kan finde ud af at finde sådan en fejl selv, så få nogen der kan, til at hjælpe dig..

Er din ensretter gået, kører du med op til 18 volt på dit batteri, og det koger det i stykker af, så dør batteri, og måske enda elektronik..
    (det KAN være sådan, ved en død ensretter/laderegulator... det kan også give sig udtryk på andre måder.)

SÅ før du er sikker på hvad der er galt, og hvordan det kommer til udtryk, ville jeg IKKE køre på den!

• #9   20. jul 2010 Sjovt som galleriet altid kan ende i at folk skal blive personlige nedladende og grove overfor hinanden..

Jesper, det er ikke alle der har kendskab til teknik med mere på en mc. Fordi man ikke har det er man nødvendigvis ikke en lort.... Han spørger vel fordi han ikke selv kan lure det, og så er det sq ærgeligt at folk skal trampe på ham og kalde ham grimme ting.. Det er sørgeligt, og det er med til at de folk som gerne vil hjælpe og de folk som gerne vil hjælpes, holder sig væk....

Det er til tider ren børnehave herinde... At kalde en anden en lorte ejer fordi han ikke selv kan løse et problem, det synes jeg er for primitivt.
    Det er jo ren folkeskole niveau vi så bevæger os på..

• #10   20. jul 2010 Ok, hård sagt, men ikke desto mindre var du ment som, at det nytter ikke noget at skyde skylden på udefra kommende faktorer, når fejlen ligger hos en selv.
    Ensrettere kan gå på en blade (og andre Honda'er) og hvis Martin havde ventet med at køre til den var skiftet, ville der næppe være den nu opstået fejl, og så ville sæsonen være god nok. Indtil videre.

Men budet på fejlen skrev jeg også i første indlæg.

• #11   20. jul 2010 Hej martin, Jeg er bestemt ikke tekniknørd, men havde det samme problem med min gamle kawa gpz 600r..problemet var ensretteren var død..og jeg ville nok heller ikke køre mere, før jeg havde fundet problemet..held og lykke.

• #12   20. jul 2010 Hold da op, hvor er folk hurtige til at dømme andre... Jeg hverken opfatter eller tror at det var Jesper's hensigt at "fornærme" Martin - tror bare det var et (forkvaklet) forsøg på at sige at Martins problem, ABSOLUT INTET har med sæsonen at gøre, men tværtimod hans bike som volder kvaler...

• #13   20. jul 2010 fejlen ved jeg godt er min egen, men ingen grund til at blive personlig på den måde jesper. Du plejer sku ellers at komme med gode svar. At jeg synes sæsonen er noget lort er vel op til mig der kun har trillet ca 2500 km. Skyder ikke skylden på nogen leder bare efter et svar. Og nej piver skam heller ikke. Men nej nok ikke smart det jeg har gjort og så lærer man på den hårde måde. Men må hjem og se om batteriet er dødt. Og ensretter fejlen gjorde at den ikke lader så tror ikke batteriet er kogt over.

• #14   20. jul 2010 nu piver jeg ikke over at ensretteren er stået af. Og nej selvfølgelig er der ikke strøm på et batteri hvis der ikke bliver ladet på det. Som jeg så også har gjort. Hvorfor er det at jeg absolut skal pive, stiller i bund og grund et spørgsmål om der er andet jeg skal kigge efter. Men batteriet var faldet sammen. Mcen kan starte igen, men kommer ikke på vejen før den nye ensretter kommer på..

• #15   20. jul 2010 Den defekte ensretter kan godt være årsag til at batteriet også er defekt,har selv prøvet det på min VFR.Som Jesper L S skriver,kan spændingen sagtens komme op på 18volt eller mere.Så bliver det farligt for pærerne og ikke mindst motorstyringen.

• #16   20. jul 2010 grand d mener det er en lorte sæson fordi det kun er blevet til 2500 km og en del timer med fejl søgning. Timer som jeg kunne have brugt på vejen eller min datter. Men er skam super glad for min cykel. Defekter eller ej. Og ja selvfølgelig skal der skiftes nogen dele hen ad vejen.

• #17   20. jul 2010 skam ikke fordi jeg ikke gider fejl, vil dog hellere bruge tiden på vejen, men sku da altid godt at lære nyt. Men når det er sagt skal da ikke være en hemmelighed at der godt måtte stå en nyere mc i stalden. Dette kræver dog guld som der ikke er

• #18   20. jul 2010 Prøv fejlsøgning i nedenstående rækkefølge:

1) Sikringer
    2) Stik og stelforbindelser
    3) Batteri
    4) Ensretter
    5) Generator

Fejlen ligger efter al sansynlighed i en af disse punkter. Start oppefra, der giver mest mening og er det billigste. Der er f.eks. ingen grund til at købe et nyt batteri eller en ny ensretter, hvis der er tale om dårlige forbindelser.

Hvis du har talt med dr. Schnabel, så ved du at dårlige forbindelser er roden til alt ondt.

• #19   20. jul 2010 har snakket med ham og vi kom frem til at der skulle en ny ensretter til. Den er på vej.

• #20   20. jul 2010 Martin: Var på ingen måde personligt ment. Kender dig ikke, og har ingen anelse om hvordan du normalt vedligeholder dine ting. Men mange fejl på MC'er skyldes en fejl 40. Og det var sådan set bare sådan det var ment.

• #21   20. jul 2010 Jesper fair nok. Var godt klar over der var et problem med ensretteren, men var ikke klar over det kunne medføre at batteriet faldt sammen. Ellers havde jeg ikke kørt nogen steder, men som nævnt tidliger. Man lærer at sine fejl. Vil betragte mig selv som en der passer godt på sine ting. Nok om det.. Måske også en forkert overskrift, men frustation gør som regel en kort for hovedet. Men god sæson til dig, håber også min den sidste del bliver på vejen og ikke på værkstedet.

• #22   20. jul 2010 Det kunne også være en af kobber viklingerne på din generator der er brændt af? har du haft problemer med at den sætter ud en gang imellem ??

• #23   20. jul 2010 Nej Jesper C det har jeg ikke.

Kommentér på:
lorte sæson

Annonce