{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.382 visninger | Oprettet:

Tilpas-justering ventil platter {{forumTopicSubject}}

Hej Alle sammen.

jeg har fået fat en et speciel fabriks motorsports topstykke til min FZR.

det kort og lange er knasterne er blevet nuppet igennem tiden på hylden på lageret
sammen med ventilløfterne og brikkerne .

jeg talte med en af min fars koll. som har arbejdet med tunning af motorer i igennem mange år , og min egen sleben knast passer i toppen, men pga toppen har 3 vinkelet ventilsæder og titanium ventiler som er drejet ned og poleret så sidder de højere i topstykket ergo der
skal anvendes tyndere ventil platter end normalt .

min fars koll sagde man ikke behøves at købe sig fattig i platter han havde tit selv tilpasset dem til de topstykker han lavet & renoveret igennem 30 år, da de er højst sandsynligt ikke har dem jeg skal bruge hjemme i dk,
til en pris på 75 kr pr stk og den skal minimum bruges 20 stk og special bestilte vare ikke tages retur osv. og her stoppet samtalen så .

jeg ved fra min tid som mekaniker at vi som regl sleb lidt af enden på ventil hvor den møder løfteren, når vi havde
bearbejdet ventiler & sæderne på Toyota Hiace 2.4D , det var nemt og lige til , og jeg havde osse tænkt mig at gøre det sammen her . indtil jeg fandt ud af det var titanium ventiler DOOO.

Men så er der kun ventil platten tilbage og den kan slibes de 5mm i dia. så det er noget bette noget , hvordan plan sliber jeg dem så det bliver ok samt lige ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilpas-justering ventil platter
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #1   20. jul 2010 Grundet præcisionen, skal det gøres med det rette værktøj. Der findes en plattesliber hvor den roterer mens man sliber så den altid er HELT lige.

F.eks Slagelse cylinderservice kan lave den slags - men jeg kan så se du kommer fra Jylland, så du skal finde en cylinderservice derovre som har det rigtige grej. Det er nok også en god ide at finde en som samtidigt beskæftiger sig med tuning...

Prøv at se på MCbutikken.dk om de har platterne til din - jeg mener at kunne huske de ikke er så dyre som du siger...

• #2   20. jul 2010 Nu har jeg meget dårlig effaringer med at lade andre lave min ting for mig , det går galt hver gang så jeg laver ALT selv. f.eks sidst gang jeg tog chancen og tænket 800kr for at få stilles ventiler og de kunne klare det med det samme og havde platter hjemme osv .
    de skulle stille ventiler på min FZR havde de den i 2.5 måned hvor de til sidst måtte give op og det var den Aut Yamaha forhandler i Randers samt en regning på 2 kilo .

men jeg må se om jeg ikke kan opfinde et eller anden som kan slibe dem præsis nokande har sagt et stykke glas sandpapir vædet i petrolium og så en kraftig stang magnet og så bare der ud af med . med søgeblade og micro meterskrue

• #3   21. jul 2010 Køb et Hot Cams Valve Shim Kit.

Købte mit i UK til ca. 500,-

Der er 3 stk. af ALLE shims fra 1.2mm til 3.5mm.

Fås i 7.48 og 9.48

• #4   21. jul 2010 Hvis det var mig ville jeg kontakte et maskinværksted, og så få brikkerne planslebet rigtigt, de er temmeligt kraftigt hærdede så en plansliber og en maskinarbejder er vejen frem.

• #5   21. jul 2010 de shims kit skal jeg lige prøve og kloge lidt i.
    min dia på platterne passer ikke med deres med har skrevet til dem om de har et kit til min.

hvilket et firma handel du med ?

• #6   21. jul 2010 Hvis de skal planslibes, kontakter du bare mig ! smiley

Kommentér på:
Tilpas-justering ventil platter

Annonce