{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
593 visninger | Oprettet:

Motorproblemer CBR600F2 {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har problemer med min CBR600F2.

Den kører kun på 3 cylindre.
Har skiftet tændrør - ingen ændring.
Har renset og efterset karburatorer - ingen fejl fundet.
Cylinder 1 og 2 har fugtige tændrør, tror desværre det er olie, cylinder 3 og 4 ser normale ud.

Jeg vil gerne ha lavet en kompressionstest men jeg har ikke et gevindstykke der passer til gevindet, så er der nogen i nærheden af Horsens som jeg kan låne en kompressionstester af?

Er der nogen som har oplevet det samme eller har en ide til hvad der er galt?










Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorproblemer CBR600F2
  • #1   24. jul 2010 hmmm.. sådan cykel plejer ikke at fejle det vilde.... har du fundet ud af hvilken cylender der ikke er med... start på kold mortor, og mærk hurtig på alle rør, det der er koldt er synderen..... har du tjekket tændkabler osv osv til den cylender den er gal med... evt tændrørshætten der er defekt...

  • #2   24. jul 2010 og sæt tændrør løs i hætte og se om der er gnist på...

  • #3   24. jul 2010 hvis du har renset karburatorer, og er sikker på de er iorden. så se om benzinhanen er iorden. og om alle slanger er på. til varkum. benzinhanen kan også være def. mit bud.

  • #4   24. jul 2010 Det mærkelige er at det var cylinder 4, som var koldere end de 3 andre, men det er på cylinder 1 og 2 at tændrørene er våde.

    Tændkabler, tændspoler er målt igennem og ligger indenfor grænserne. De måler alle ens sætvis..

    Benzinhane har jeg ikke checket, men hvis den er synderen vil den så ikke efterhånden suge de andre karburatorer tomme og så dø til sidst?


  • #5   24. jul 2010 vil anbefale dig at find et løst tændrør......
    og sæt hætten fra nr 4 på... og lad det hvile på stel-motor og se om der er en god gnist på... også selv om du har målt


  • #6   24. jul 2010 Hej don ø er du sikker på det ikke er din benzinpumpe som er defekt?
    Du kan skifte kontakterene i den istedet for at købe en ny pumpe som var i restorder i sidste uge i england.
    og købe en brugt som sikkert også er slidt varer nok ikke længe.
    Der sidder også et lille relæ før pumpe men det er ikke mekanisk som pumpe.
    du kan mærke om den virker med hånden på den mendes cykel er startet.
    mvh karl k


  • #7   24. jul 2010 jeg kender de to bud på det problem, med f2. en jeg kender kørte på 3 cylinder det var en rensning af karburater og så køret det super igen.

    den anden.. havde et problem med benzinhanen, den føles som om den køre på 3 cylinder men køre for mærer og går ud til sidst..


  • #8   24. jul 2010 Karl K.... Der er ikke nogen Benzin pumpe på en F2... Det er en vacumstyret benzinhane... og som kan drille hvis membranem ikke virker ordenligt.... Det kan føles som om den halter og sætter ud, ligesom hvis man kører på ON og den skal slås over på RES...

    Men tjek om der er gnist på tændrøret... For det kan sagtens være defekt... Byt evt rundt på 3 og4 og se om fejlen følger med...


  • #9   25. jul 2010 Har haft noget af det samme på en kawa - skiftede pakningerne i benzinhanen og så spillede det igen.

  • #10   25. jul 2010 Lige en update:

    Der er fin gnist på alle 4 tændrør.

    Åndeslangen fra topstykket giver pust fra sig når man kører motoren på starteren, men ved ikke om det er normalt.
    Det er tydeligt at mærke ved at placere hånden 1 cm over mundingen på slangen.


  • #11   25. jul 2010 Det er helt normalt... Den leder oliedamp for motoren om til karburatorene, så det kan blive brændt af I stedet for at forpeste luften smiley

    At der er gnist på et tændrør er ikke altid garanti for at det virker, for under tryk i cylinderen, kan det det sagtens svigte...

    Så prøv og byt rundt på dem, og se om fejlen flytter med, så har du synderen...


Kommentér på:
Motorproblemer CBR600F2

Annonce