{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
558 visninger | Oprettet:

Olietemperatur - hvornår er Jeres varm {{forumTopicSubject}}

Hejsa
På min DUC 900 SS fra 1991 er der en luftkølet oliekøler på.
Jeg har monteret et termometer istedet for skruen til oliepåfyldningsstedet.
Den viste 80 grader efter 20 min kørsel først og helt vildt mærkeligt så steg den til 85 grader da jeg stoppede motoren og lod den stå.
Hvor længe er Jeres maskiner om at være varme på olien - jeg synes min var længe om det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skrift af gulvvarme system og termostater 11.000 kr.
  • Skift af afløbsrør under vask 1.000 kr.
  • “Hænge en lampe op”, “ Montere en knagerække på væggen i gangen” 810 kr.
  • Dybdegående hovedrengøring badeværelse og køkken oven 1.875 kr.
  • Rengøring af Badeværelse 850 kr.
  • Reperation af Sage espressomaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olietemperatur - hvornår er Jeres varm
  • #1   27. jul 2010 At den stiger til 85 er vel fordi der er knap så meget luft der køler når mc'en er stillestående som når den kører 80 km/t.....! Og tidsmæssigt lyder det da heller ikke helt ved siden af.....!? c",)

• #2   27. jul 2010 Hej Lars
    min er godt nok vandkølet men det lyder meget normalt
    det du der skriver
    min er også drift varm efter 20-30 min kørsel

• #5   27. jul 2010 min bliver næsten aldrig over 70 grader, men den blive til gængæld de 70 grader i løbet af en 15-20km

• #7   28. jul 2010 Normalt kan du regne med at olien har ordentlig viskositet til at komme rundt fra 60 grader og op, og den vil hænge rimeligt godt ved op til ca. 120 grader. Ligger den herimellem, vil cyklen have det godt. Der er ikke mange motorer, der poasserer de 60 grader inden de har kørt 10-15 km.

Di observation af, at temperaturen stiger efter du slukker maskinen er helt normal. På vejen rundt køles olie jo løbende, mens den ved stilstand først opnår ligevægtstemperatur med sine omgivelser og derefter afkøles sammen med omgivelserne.

Johan: Du har ret i din betragtning om olietermometre, men jeg tvivler på at forskellen har nogen som helst praktisk betydning.

Kommentér på:
Olietemperatur - hvornår er Jeres varm

Annonce