{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.459 visninger | Oprettet:

Tændingsproblemer Honda NX 650 {{forumTopicSubject}}

Hej alle i hjælpfulde sjæle på MCG.

Som emne overskriften indikere så har jeg igen fået problemer med min relativt nyindkøbte Honda NX 650.

Efter at have kørt ca 1000km på den uden problemer siden Juni, valgte den i går i regnvejret at sætte ud.
Første kilometer gik fint, men derefter ud af det blå--->
Den startede med at reagere vilkårligt når jeg gave den gas, altså omdrejningerne faldt og steg selvom jeg havde gassen i bund.
Hvilket førte at jeg kørte den hjem igen (meget besværligt/ubehageligt) da den henholdsvist trak/ikke trak vilkårligt.
Da jeg så prøvede at kigge på sagerne i dag vil den slet ikke starte.
- Knalder fra udstødningen.
- Har skiftet tændrør og tændrørshætte (tænkte det kunne være fugt)
- Fint med gnist
-Benzin tilførelsen lader der ikke at være noget galt med.
- CDI'en blev skiftet da jeg lige havde fået den, da den var stået af.



Mit spørgsmål er så om det er nogen herinde der har forslag til hvad der kunne være galt?

Evt. nogen der har erfaring med lignede problemer?
'
Håber der er nogen derude der kan være behjælpelige, er sgu for sørgeligt at ligge stille i det her dejlige sommer/ferie vejr :-/.

Mvh. Søren B Simonsen



-


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tændingsproblemer Honda NX 650
  • #1   9. aug 2010 Prøv at tjekke/skifte ledningen, hvis det er muligt, det er tit der den er gal.
    Ellers skil al tænding ad og smør smør alt ind i silikonespray, eller tyk rustolie (for at holde fugten ude)
    Sådan noget tændingspis kan være noget være noget, og kan sætte gråhår i hovedet på de fleste.
    Men held og lykke med det, har selv samme maskine (fik den lørdag :o)
    Ps. Lad nu være med at skifte tændrør hvis der er noget galt, det er næsten aldrig der den er gal, hvis pløkken ellers er ren og pæn (ellers kan den blive det) elektrodeafstanden skal være omkring 0.7mm


  • #2   9. aug 2010 Jeg kender ikke denne maskine i detaljer, men mange Hondaer har to tændrør pr cylinder. Helt generelt er det velfungerende, men gnistrer de ikke begge perfekt, så gå maskinen helt enkelt af H til. Det har noget at gøre med forbrændingskammerets udformning.

    Umiddelbart skal du ikke skifte tændrør, men kan du nappe et par millimeter af begge ender af tændkablerne og samle det hele igen, så du har rigtig gode forbindelser, er der overordentligt muligt at dyret bare kører


  • #3   9. aug 2010 Okay men så vil jeg da prøve at tjekke ledningerne igennem igen, også kappe lidt af tændkablet (1 tændrør) og se om det virker skriver i morgen hvad det bliver til.
    Mange tak for hjælpen!, altid godt med lidt vise ord. smiley


  • #4   9. aug 2010 Husk at kontrollere forbindelsen ved spolen også.

    Nu hvor du er i gang, så kig lige efter at dyret ikke får falsk luft nogen steder


  • #5   10. aug 2010 Hej Så har jeg fået det hele kigget igennem.
    -Der er stadig en fin gnist fra tændrøret.
    -Karbureringen er fin.
    -Knalder stadig fra udstødningen.
    -Startede en kort omgang i tomgang med så snart jeg gave den gas døde den igen.

    Jeg prøver mig frem igen....


Kommentér på:
Tændingsproblemer Honda NX 650

Annonce