2.527 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Bukning af rør. Bukning af rør.

Er der nogen der har erfaring i at bukke rør.?
Jeg kunne godt tænke mig at lave nogle forrør efter mit eget hoved, hvad kræves der af værktøj..?

Hvad med det gamle fif med at fylde røret op med sand en prop i hver ende og så ellers varme det op og bukke det, kan det lade sig gøre..??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bukning af rør.
  • #1   17. aug 2010 Hvis det er udstødning du skal lave, skal du fylde røret med sand og så prop i. Grunden til man gør det er fordi røret kun er 2mm tykt. Jeg tror ikke du behøver og varme det da røret ikke er så tykt. Så find en rørbukker og så er det bare i gang.

• #2   17. aug 2010 væk med det gamle fif:-)) hvis røret er over 30mm i dia, så brug bøjninger i stedet ,meget bedre resultat

• #3   17. aug 2010 hvad vil du lave rørene i ? og hvad størrelse ?
    er igang med at blive vvs`er og bukker en del rør.

vi har sådan en lækker hydralisk bukker. den kan klare alt.
    bare sørg for at bukke matriserne ( stav ? ) er i den rigtige størrelse, så kan der ikke ske noget smiley

• #4   17. aug 2010 Rørrene skal indvendig være 42 mm og de er så for store til at bukke med sand i eller hvad.?

Kevin, de der bøjninger er det så bare nogle man køber og svejser sammen ?? Det lyder som noget af det rigtige..:)

• #5   17. aug 2010 Mikkel, helt optimalt skulle de vel laves af rustfri, men ellers bare alm. stål og så males og tapes lidt...

• #6   17. aug 2010 hvis det er den str. ville jeg tage en bukker med matriser. smiley den kan sagtens klare det.
    men rustfrit er rasende dyrt hehe.

• #7   18. aug 2010 pjat, rustfri er ikke dyrt, hvis man tager til produkthandleren og roder i hans jerndynger...

• #8   18. aug 2010 jeg kan være behjælplig med at skaffe rustfri , har du selv mulighed for at svejse i rustfri

Kommentér på:
Bukning af rør.

Annonce