1.965 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
polering af magnesium polering af magnesium
kunne godt tænke mig af for høj glans poleret fælge, men kan hørt man ikke kan gøre det med magnesium fælge ?
0 synes godt om
jun 2008
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 28
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 33 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 252
mvh Mathias
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
Er i øvrigt noget lort på en gade-mc. Meget mere skørt end alu!
aug 2005
Følger: 47 Følgere: 44 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 3.494
Den tid den sorg ,(man kan jo købe nye ) så længe de ikke er skrammet skal de nok holde så derfor synes jeg ikke det er lort til gade MC , er faktisk ret glad for mine da de forbedrer min cykel ca 5 millioner % :=))
aug 2005
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 1.277
jun 2008
Godt så, det er på de færreste gadecykler, hvor magnesium fælge kommer monteret som standard. Sådan lige i hovedet kan jeg kun komme i tanke om Ducati 900 Superlight, der kom med to-delte fælge, hvor fælgen var af alu og egerdelen i magnesium. Jeg mener også, at nogle af de første "Speedline" fælge, der var monteret på de første Ducati 900 ss og 500 Pantah var af magnesium. Det er jo tydeligt, at her snakker vi om de meget tidlige 80'ere! Der var dog også episoder, hvor hjulene "eksploderede" under føreren!
Grunden til at man gik bort fra magnesiumfælge var, at de er meget "skøre" og kan få små revner i godset. Det var bl.a derfor, at Marvic kun anbefalede, at benytte fælgene i 2 år og så som minimum få dem røntgenfotograferet for revner!
Det er de færreste, der får gjort dette, i særdeleshed når vi snakker gadekørsel. Mange gange bliver cyklerne solgt og den person, der monterede fælgene har muligvis nævnt det, men den nye ejer kan tit "komme til" at glemme det!
Gadekørsel udsætter også fælgene for kraftigere, og anderledes, påvirkninger end race. Det er de færreste racerbaner, der har frosthuller og kantsten. På stående fod, kan jeg kun komme i tanke om Ring djursland i de tidlige 80'er, hvor der bl,a for enden af den korte langside var lappet huller med cement. Ak ja, det var dengang!
Nå, det er korrekt, at som Grand Danois skriver, at et tykt lag maling er essentielt for holdbarheden når vi snakker magnesiumsfælge, men det ændrer ikke ved min opfattelse, at magnesiumsfælge er noget snot til gadekørsel. Er det vægtreduceringen man er ude efter, er det væsentlig bedre, at tabe sig 5-10 kg! Og sikkert også sundere!
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 7 Emner: 39 Svar: 373
aug 2005
Du har mugligvis ret ;o) men jeg er jo en gammel mand og det skal helst ikke gå for hurtigt .....
jun 2008
fik afvide af ham jeg købte dem af det var magnesium kan være han har taget røven på mig, men nu fik jeg dem også bare med i en handel.
men det er ihvertfald brembo fælge fra ducat`? ved ikke om der en nogle måde jeg kan få afklaret om det er magnesium eller alu?
hilsen Rasmus.
jun 2008
Hvad er vægten på de tomme fælge?
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.768
Men jeg vil også sige, at det med polerede ting er for udbredt, det kan sagtens overdrives.
jun 2008
polering af magnesium