1.164 visninger
|
Oprettet:
MC olie eller bil olie ? {{forumTopicSubject}}
Jeg står og er ved at skifte motor på min cykel, så begge motorer har selvfølgelig været drænet for olie - og skal også ha skiftet olie anyway.
Men, min gamle farfar mener jo at det bedst kan betale sig at købe noget ordentligt olie til biler, istedet for at gå ind i en MC forretning (bikes and parts i aalborg, regner jeg med) og købe MC olie - og derved kunne spare en del.
Men hvad mener i?
Han påstår at kvaliteten osv vil være det samme.
Jeg er selvfølgelig mest hooked på at købe MC olie, men man skal trods alt ikke altid kimse af de ældres viden og erfaring
feb 2006
Følger: 15 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 62 Svar: 619
altså købe en olie som jeg ved er egnet til mc, og lige så vigtigt, min type mc...
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 78 Svar: 807
jun 2005
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 120
Mvh Dan
maj 2005
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 24 Svar: 301
En bil har en motorolie til motoren. Gear olie til gearkassen, og tør kobling.
En Mc har samme olie til motor og gearkasse, samt kobling da den er olie badet.
Kræver mere af olien, især til kobling. Udover det så skifter man også olie oftere end i biler...
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
Det holder motoren ikke til i længden! Netop pga Jeppe skriver (gider ikek skrive det igen)
Køb olien ved www.louis.de (2 dage efter har du det) så er det meget billigere!
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 78 Svar: 807
Men jeg ER overbevist - så behøver ikke flere indlæg om hvorfor og hvorfor ikke, ellers tak hehe.
jul 2005
Følger: 10 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 34 Svar: 385
Skal man så købe mærkerne.. eller det Procycle de har???.. er der forskel?
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Er koblings ædende aditiver et nyt fænomen?
Bladrer lidt i gamle mcmanualer og ofte anviser de brug af olie i en vis viskocitet (ofte nærmest valgfrit... hvis du ikke har det ene kan du bruge det andet.) Står intet om at man behøver andet en bilolie og gearolie til forgaflen
Mvh Peter der har prøvet traktorolie (fra fatters 200l tromle), Bilkas billigste bilolie og det fineste fuklsyntsuperræce special mcolie....
Har vist haft ligemange eller få koblingsprobs med det forskellige.
Skal dog siges at de mcer jeg ikke har været komplet ligeglade med hqar fået den foreskrevne olie (oftest)
dec 2005
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 659
okt 2012
Følger: 1 Svar: 54
MC olie eller bil olie ?