{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda VF 750 S
  • #1   9. sep 2010 Præcis .. knaster .. jeg havde en VF750F .. skulle være samme motor .. fik at vide at man ikke må sætte tomgang for lavt da der så ikke kommer olie op til toppen,

  • #2   9. sep 2010 prøv at tjekke honda v4 com meld dig evt ind i forummet der er en masse hjælpe at hente. Smøre problemet kan afhjælpes ved kan købe et dave dodge oil mod. kit. det koster omkring 300 $ , ellers en skøn cykel Magnaen kan også anbefales

  • #3   9. sep 2010 Zappovitz, det der gælder faktisk alle motorer, der ikke er specielt konstrueret til lav tomgang som f.eks. HD.

    Især cruiserfolket har noget med at deres V2 ere skal stå i tomgang og dunke med 500 omdr pr minut - det lyder fedt, siger de.

    Men når man så åbner sådan en top, ser man blå knastaksler og nedslidte glidelejer, fordi de ikke er blevet smurt.

    Jeg ved, at der blandt de første VF og VFV var noget underdimensionering af olietransportsystemet, men det blevt modificeret efter ret få produktionsserier. Det skal man nok lige være NB med.


  • #4   9. sep 2010 Fin cykel der ikke er så svær at rode med selv. Kanon til ture med oppakning.
    Læs mere om den her: http://www.honda-v4.com/sabmag/phpBB2/index.php



  • #5   9. sep 2010 Tusinde tak for rådene smiley var lidt urolig ved at købe den da den er lidt mere avanceret end min sidste MC (suzuki savage). Jeg har allerede været inde på Honda-v4 og kigge alt hvad jeg kan smiley

  • #6   9. sep 2010 Godt du fandt honda-v4.com Der har du sikkert allerede set, hvilken årgang din cukel er – en 750cc VFS blev i '84 kun lavet til Canada smiley Se stel- og motornr-fortegnelsen: http://www.honda-v4.com/sabmag/mcdata.html

    Og jo, den er bedre end sit (især i Europa) ramponerede rygte qua knastproblemerne på de tidligste modeller. Regn med at de er skiftet på garantien, hvis din er en overgemt '82e, og kig evt. til deres tislatnd, inden du køber. Og vær så blot omhyggelig med service og sørg for at køre motoren varm, inden du lukker helt op hhv lader den køre under 4 kRPM.
    .
    Hvad farve er den iøvrigt?



  • #7   9. sep 2010 Købte en vf 750 s som min første mc, havde den i 7 år og var rigtig glad for den. Det er en rigtig dejlig touringmc, og de 86 hk er rigeligt. Havde ikke nogle videre problemer med den, kun i småtings afdelingen. Husk at kontrollere om alt el virker - infocenter,autblinklys afbryder, ur/stopur osv.. Håber du bliver glad for den.

  • #8   9. sep 2010 Nåeh ja, kig lige efter, at baghjulet kan bevæge sig uhindret op og ned i ophænget, og at der ikke er slør i de forskellige led. Det er nemlig sent at adskille for at smøre leddene.

    Samme for bremsekalibre og TRAC-leddene; gror de led fast, kan det give små rystelser i styret, som jeg oplevede på en af de to, jeg kiggede på, da jeg købte min egen i sin tid.


  • #9   11. sep 2010 Tak for de mange råd.
    Jeg er ikke har ikke specielt meget erfaring med at pille ved motorcykler? er det muligt selv at lave service på sådan en uden at være mekaniker?


  • #10   11. sep 2010 Frederick N den er faktisk nem nok at lave service på. På et tidspunkt skulle jeg dog have den ene top af , og de kaburatorer er sku noget møg at få af når man sammenligner med en række 4 - men igen hvor tit skal man (lige) have et topstykke af? Kig også lige på udst.systemet, samleboksen kan godt være noget rusten (dyr at skifte) og ved ikke lige hvad der findes af stumper på markedet.

  • #11   11. sep 2010 Frederick, i din situation skal du absolut overlade ventilindstilling og karburatorrensning til et værksted, der kender de modeller. Rigtig mange af de omtalte knastakselskader skyldes forkert indstilling – det kræver omhyggelighed og sikkert håndelag pga de todelte arme og det store spillerum i knastaksellejerne.

    Samlepotten findes uoriginal, men generelt skal du være forberedt på at nogle stumper kun findes brugt til disse årgange – også selv om det er en Honda.


  • #12   23. jul 2019 Hej
    Står med et kæmpe problem. Har en Honda vf 750 sabre. Når jeg kører lidt og lukker op for gassen, viser den warning, og skriver et "H" inde i trekanten, og endda også nogle streger til venstre. Alt sammen i speedometeret.


  • #13   23. jul 2019

    profilbillede
  • #14   23. jul 2019

    profilbillede
  • #16   23. jul 2019 Antonello, svjh findes det en service manual på det elektroniske Elementbord, Tokyo by Night, på de tidlige EU m.fl. VF750S, JP VF750 Dante og US V45 Sabre.(og senere canadiske ditto).

    Kig efter den på Honda-V4(.)com eller i Sabmag Wiki, sabmag(.)dougc(.)com svjh.

    God jagt smiley


Kommentér på:
Honda VF 750 S

Annonce