3.720 visninger
|
Oprettet:
skivebremse der hyler {{forumTopicSubject}}
Nu er min bagskivebremse begyndt at hyle når jeg bremser.
Hvorfor gør den det? Hvad er egentlig grunden til at en skivebremse hyler og hvordan for man den til at holde op med det?
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.183
Nu ved jeg godt, at der snart kommer et kor og siger, at det ikke duer, men det har virket for mig i 30 år. Både til race og gade!
jun 2005
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 10 Emner: 61 Svar: 298
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.412
apr 2007
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 21 Svar: 1.071
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.922
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.412
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 532
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
Jeg har selv haft problemer med hylende klodser og det hjalp at bruge dem hårdere. Tag f.eks de SBS sintermetal jeg bruger på begge cykler. Dem på gadeknallerten begynder at rufle og hyle en smule efter 4-500km fordi de ikke bliver brugt særligt hårdt, og derfor støver en smule til. Dem på banefræseren bliver voldtaget og dem har jeg aldrig hørt et pip fra...
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 28 Svar: 640
Og i øvrigt sikr sig at hverken klodser eller stempler sidder fast og at kaliberen generelt er i orden.
Hylelyden opstår pga vibrationer der opstår i klodsen, når man bremser. Grunden til kobberfedt på bagsiden af klodsen virker dæmpende på hylelyden er at det dæmper vibrationerne. To stykker dobbeltklæbende tape vil gøre det samme.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.183
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 72 MC-er: 9 Emner: 154 Svar: 2.168
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 28 Svar: 640
en stor andel af nyere biler, der bruger man en tynd dobbeltklæbende tape til løsning af hyleproblemet..
Eneste problem der er med kobberfedt, det er at det ikke er varmeledende..
Brug aluminiumsfedt eller keramisk fedt. Det er varmeledende. Det er ikke fordi der er nogen specielt bedre smøreevne eller noget andet fancy i keramisk fedt, det er kun fordi det er varmeledende...
Desuden kan det holde til en lidt højere temperatur.. Men hvem forventer at bremserne blir over 800 grader varme, som kobberfedt kan holde til ?
Jeg ville undgå at bruge kobberfedt på bagsiden, men det er udelukkende pga den manglende varmeledningsevne.
skivebremse der hyler