Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skivebremse der hyler
  • #1   22. sep 2010 Du renser klodserne og stemplerne og giver så klodserne et fint lag varmefast kobberfedt på BAGSIDEN!
    Nu ved jeg godt, at der snart kommer et kor og siger, at det ikke duer, men det har virket for mig i 30 år. Både til race og gade!

• #2   22. sep 2010 Kobberfedt på bagsiden af klodsen fjerner ofte hylen.

• #3   22. sep 2010 fordi der ikke er asbest i dem mere så bliver klodserne hårde , et trick skulle være at smøre kobberfedt på bagsiden af klodsen altså der hvor den sidder på bremsestempel

• #4   22. sep 2010 den nemste ville være bare at tage klodser af og pusse dem rundt i kanden med noget sandpair fjerner den skarpe kant på klodsen der er skyld i den hylen og lad nu vær med at bruge den gammelmands løsningen med kobberfedt det virker bedst på biler

• #5   22. sep 2010 Vi skriver 2010 og ikke stenalderen, brug varmebestandig keramisk fedt, det kan enda fåes på spray

• #6   22. sep 2010 Dennis : det har nu også virket på flere af min cykler nye som ældre ! hvorfor mener du ikke det virker ?

• #7   22. sep 2010 prøv at rens det. Det plejer at virke smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.722
    #8   22. sep 2010 Fedtstof på bagsiden af klodserne virker helt sikkert, men det ville jeg aldrig selv gøre.

Jeg har selv haft problemer med hylende klodser og det hjalp at bruge dem hårdere. Tag f.eks de SBS sintermetal jeg bruger på begge cykler. Dem på gadeknallerten begynder at rufle og hyle en smule efter 4-500km fordi de ikke bliver brugt særligt hårdt, og derfor støver en smule til. Dem på banefræseren bliver voldtaget og dem har jeg aldrig hørt et pip fra...

• #9   23. sep 2010 Puds klodserne på et stykke sandpapir der ligger på et jævnt bord. Smør dem så op på anlægsfladerne mod bremsekaliberen. Det vil tage hylelyden. Hvis det kommer igen, så er grunden oftest hårdheden i klodsen. Hvis i lægger mærke til det, så hyler baneracerbiler altid i bremserne.

Og i øvrigt sikr sig at hverken klodser eller stempler sidder fast og at kaliberen generelt er i orden.

Hylelyden opstår pga vibrationer der opstår i klodsen, når man bremser. Grunden til kobberfedt på bagsiden af klodsen virker dæmpende på hylelyden er at det dæmper vibrationerne. To stykker dobbeltklæbende tape vil gøre det samme.

• #10   23. sep 2010 Så skal det da vist være dobbeltklæbende varmebestandigt tape?

• #11   23. sep 2010 Det kan også skyldes manglende brug af bremsen. Hvis du altid køre så du kan skal bruge et let tryk på bremsem og aldrig får den varmet rigtig igennem, kan der på nye (uden asbest) bremseklodser danne sig et glas agtigt lag. Slib klodsen som anbefalet højere oppe og kobberfedt på kalibersiden. Og så brug bremsen mere

• #12   23. sep 2010 Ikk specielt varmebestandigt..

en stor andel af nyere biler, der bruger man en tynd dobbeltklæbende tape til løsning af hyleproblemet..

Eneste problem der er med kobberfedt, det er at det ikke er varmeledende..

Brug aluminiumsfedt eller keramisk fedt. Det er varmeledende. Det er ikke fordi der er nogen specielt bedre smøreevne eller noget andet fancy i keramisk fedt, det er kun fordi det er varmeledende...

Desuden kan det holde til en lidt højere temperatur.. Men hvem forventer at bremserne blir over 800 grader varme, som kobberfedt kan holde til ?

Jeg ville undgå at bruge kobberfedt på bagsiden, men det er udelukkende pga den manglende varmeledningsevne.

Kommentér på:
skivebremse der hyler

Annonce