{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.107 visninger | Oprettet:

GSX-R1000 K8 - Banecykel: Udsættere? {{forumTopicSubject}}

Har et elektrisk problem på min GSX-R1000 K8 Banecykel.

Cyklen starter fint uanset om den er kold eller varm.
Den kører perfekt fra den er driftvarm (~70gr.) og indtil den har fået klø på banen i ~10min.
Så begynder den at lave nogle meget små udsættere ved høje omdrejninger.
I første omgang kan jeg klare det ved at skifte gear ved lidt lavere omdrejninger, men problemet bliver gradvist værre og efter 15-20min er det meget markant og nogle kraftige udsættere.
Har oplevet at måtte blive bag 600ccm cykler op ad langsiden fordi den satte så meget ud.

Det virker ikke blot som om den går på 2-3 cylindre, det virker simpelthen som om den ikke får benzin og de første gange troede jeg også blot at jeg var ved at løbe tør og kørte bare i pit med det samme og fyldte op, men fandt hurtig ud af at det var ikke årsagen.

Mistanke til Quickshift systemet blev også udelukket da jeg har prøvet at afmontere det og problemet stadig var der.

Den kører med den originale ECU, som er blevet re-map'ed, men ingen Power Commander eller lign.

Jeg selv havde mistanke til Benzinpumpen, men kan bare ikke helt få det til at hænge sammen med at problemet kun er der når den er "rigtig" varm.

Den har ikke altid gjort det og problemet er opstået omkring hlavvejs i sæsonen.

Har brugt cyklen som instruktør og har kørt 20min med langsom kørsel hvor problemet ikke opstår, så den skal altså have påmunden før det opstår!

Norgen der har idéer eller har oplevet noget der ligner?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GSX-R1000 K8 - Banecykel: Udsættere?
  • #1   29. sep 2010 tankudluftning ??

• #2   29. sep 2010 strømmangel er også hørt om på cykler med race ledningsnet ?

• #3   29. sep 2010 forbindelsen til tændspolerne?

• #4   29. sep 2010 Det er sgu pudsigt Anders.

Møffe der kører med i Superbike har haft nøjagtigt det samme problem på hans ged som også er en GSXR 1000 K8 og han har haft skilt sin cykel ad for at finde ud af det. Har nu haft benzin pumpen ude som var fyld med tankskum. Så se lige efter om det er det samme på din.

Han var nemlig også i vildrede fordi den først gjorde det når den var varm og fik nogle klø.

• #5   29. sep 2010 Det lyder som noget elektrisk som bliver varmt og fejler. Prøv at låne et par tændspoler fra en anden cykel.

• #6   29. sep 2010 Hvis du kører i pit og holder et par minutter gør den det så med det samme du kommer ud eller først efter den har brugt det benzin som er løbet til mens den holdt stille?

• #7   29. sep 2010 Når du kører ud efter det er sket og du løser tanklåget, er der så undertryk i tanken??

• #8   29. sep 2010 Har du tank-skum i ??. Hvis ja så op med det og se om det er ved at være poriøst. Det bliver det nemlig. Er det det så er det at gå igang med at få renset tanken og benzinpumpen osv .
    Dit problem lyde HELT som et vi tidligere er stødt på . Dog ikke med en mc magen til din.

• #9   29. sep 2010 Tak for input'ene drenge.

Har ydelrigere fået bekræftet i dag, at flere har oplevet problemer med benzinpumper på Suzuki'erne. Der er noget der tyder på at der på trods af det filter der sidder i pumpen, godt kan smale sig en del skidt eller tankskum, som nogle her også nævner.
    Det bevirker at pumpen kan have problemer med at køre på fuld skrue når den bliver rigtig varm.
    Inklusiv indlæggene her, så har jeg nu 4 forskellige som har oplevet dette, så mon ikke det kan kaldes en tendens smiley

Lige for at runde de andre forslag af, så er der ikke undtryk i tanken og udluftningen er fin. Tændspolerne tror jeg simpelthen ikke på, af den årsag at de så skulle fejle alle sammen. Den fælles forsyning til spolerne er checket og den fejler ikke noget.

Jeg har også checket forbindelser ved Tilt-switch og støttebenskotakt og de forbindelser der er lavet for at erstatte dem er også intakte.

Så næste step bliver afmontering af benzinpumpen.

• #10   29. sep 2010 Og få SÅ skiftet det tankskum smiley .

• #11   29. sep 2010 Hey - har også mødt en der havde problemer med at cyklen satte ud. Også en cykel med sprøjt og det blev også værre og værre jo længere han kom ud på dagen...
    Det var også filteret i benzinpumpen.. Så jeg tror du er på rette vej smiley

• #12   29. sep 2010 Har haft samme problem på min baneged... Benzinfilteret smiley

• #13   4. okt 2010 Hejsa. Ja, jeg troede det bare var, at rense filteret. Men den mister stadig power efter lidt tid. Må prøve at skifte det og få renset min indsprøjtningen. Min er en K7 men ellers magen til din. Lidt underligt, at den kører fint en omgang eller 2 og går derefter ned i efekt. Har prøvet at pille alt fra, altså powercommander, tæningsmodul , quickshifter og 3 modul, men intet hjælper. Håber vi finder fejlen , men der jo langtid til næste år. Møffe

• #14   4. okt 2010 Nikolaj, min er en gammel K7 og ikke en K8. Må være derfor jeg ikke kan hænge på dig smiley

• #15   4. okt 2010 Det kan da godt vaere at du ikke kunne haenge paa de sidste gange men du fuldfoere jo og det er det der taeller............... Tillykke med din 5 plads og faa saa fikset den gamle Sukisuki saa vi kan komme ud og hygge til naeste saeson ..

• #16   16. dec 2010 Skylder jer da lige en opdatering! smiley

Er igang med klargøring til næste sæson og fik afmonteret og adskilt benzinpumpen.

Filteret som sidder i bunden af pumpen var fuldstændig sort og fyldt med en masse go'e sager og stort set uden gennemgang!!
    Fik renset filteret og resten af pumpen godt med benzin og trykluft, så nu ser det hele ud som nyt igen og jeg satser på at problemet nu er løst smiley

Godt nok var filteret sort og mit tankskum var også i en sort udgave, men jeg kunne ikke se om det direkte var "affald" fra tankskummet. Jeg har nu skiftet tankskummet til noget nyt og gult!...så hvis jeg står med samme problem om et halvt år og med et gult filter i pumpen...så er det sgu nok tankskum der er synderen! smiley

• #17   16. dec 2010 Du kan roligt regne med det var rester af tankskum og at du er kørende igen :-).

Kommentér på:
GSX-R1000 K8 - Banecykel: Udsættere?

Annonce