Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  motul vs castrol
  • #2   1. okt 2010 Vi fylder castrol på alle vores biler på arbejdet - Efter at vi har en sælger fra castrol med alle de ting deres olie går igennem for at blive helt rene etc etc etc. Så har jeg valgt at vi skal sælge Castrol. - Mærkedyr er man vel smiley Castrol eget navn siger sig selv:::

It's more than just oil. It's liquid engineering.

10-40w kommer i min satan ALTID og til 100 kr af literen går det an smiley Men Motul er slet ikke et dårligt mærke - Det er med olie som med dæk - Der går religion i den. Ligegyldigt hvad du vælger af premium mærker er du sikker på god kvalitet.

• #3   1. okt 2010 Castrol er altid, og har altid været kanon olie..
    Men igen - og det lyder komplet vanvittigt, så kan det betale sig at købe syd for grænsen på "postordre" :
    http://shop.ebay.de/i.html?_nkw=castrol+power+1+10W50&_sacat=0&_stpos=&_sop=15&gbr=1&_dmpt=Motorrad_Kraftradteile&Kraftradtyp=Motorr%C3%83%C2%A4der&_odkw=castrol+power+1&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313
    Og dette gælder også så rigeligt prisen inkl fragt fra Tyskland !

• #4   1. okt 2010 Hvis olien lever op til de krav der er til den pågældende MC, så betyder mærket på dunken ikke noget.
    Selv bruger jeg primært Procycle fra Louis. Nogle gange sniger der sig en Hein Gericke olie i MC'en og en sjælden gang en castrol eller silkolene.

En 1993 GSXR750 er ikke just et højteknologisk vidunder, så snup du bare den billigste af de 2 du har kig på. Overholder du olieskiftene, får du ikke noget bedre ud af at vælge den dyre fuldsyntetiske castrol.

• #5   1. okt 2010 same same

• #6   1. okt 2010 Tak for den gode resons,det er bare fordi at jeg er perfektionist med min mc

• #7   1. okt 2010 Så køb den billige olie, og skift lidt oftere.

• #8   1. okt 2010 og castrol fås jo i tsvansen, så det må være noget crap eller måske anden sorterings olie

• #10   1. okt 2010 Og jeg vil sige det modsatte - du kan godt risikere at kunne mærke stor forskel olierne imellem, især i gearene. Jeg ville til enhver tid bruge den olie, jeg vidste min mc kørte godt på.

Jesper [Virum] P

Kunne det tænkes, at jo ældre (og slidt) en maskine bliver, desto mere følsom bliver den ang. olie? Det kræver i hvert fald ikke en ny maskine at mærke forskel på olie.

• #11   1. okt 2010 det er vist lidt religion i det med olie jeg har en gsxr 1100 fra 92 som jeg har haft fra ny og har altid kørt på motul olie og den har nu gået 125000 km og kører stadig 100% har aldrig skiftet noget i motoren så jeg ville til hver en tid sige motul

• #12   1. okt 2010 Motul 300 v er en double ester olie, - skriver de... og hos mig forståes at ester olie er olie der kan tåle meget høje temperaturer uden at kokse... og dermed blive ødelagt... netop derfor kører jeg med det på min egen pga. turboen er oliekølet.

• #14   1. okt 2010 Lars L: Hvis olien lever op til de API og Jaso krav som er en fælles standard olien skal godkendes til, så er det uden betydning hvad mærke man vælger. Og ja, den gamle slidte olie er da "følsom" med olien. Den moderne højteknologiske olie med div additiver løber lige igennem. De skal have en olie der er tyk som smørefedt.

• #15   1. okt 2010 Jeg har prøvet både castrol 10w 50 motul 10w40 15w40 300v og kører nu på motul 15w50 5100.
    Min gearkasse klasker noget hårdt når jeg kører på castrols olie men på motul 300v er det noget mindre og på den semi syn. 5100 kører den bare som en drøm, jeg ved at der er mange castrol fanatikere og det er bestemt IKKE for at svine castrol men min gamle ninja kan ikke li' den olie!!
    Jeg kommer ikke til at køre på andet en motul og det bliver også 5100 igen næste år.

P.S min maskine er også lettere tunet;-)
    P.P.S hvilken olie der er bedst for motoren tror jeg er religion det er begge gode olier som du ikke går galt i byen med

MVH Simon (motul) J

• #16   1. okt 2010 jeg bruger castrol 10/40 efter kawasakis forskrifter. Gider ikke eksperimentere da jeg er af den overbevisning at dem der laver maskinerne ved mere om olie end jeg gør (selv om jeg skruer på biler og mc'er til dagligt). Det virker uden problemer. Købte cyklen med Motul 300v olie på og der var det som om koblingen slap for hurtigt. Den kunne god finde på at misse gearet en sjælden gang i mellem. Det har jeg ikke oplevet på castrol olien endnu. Men den får nyt filter og olie om et halvt års tid så den er klar til den nye sæson.

Som Jesper skriver så bare tjek at API og Jaso kravene er overholdt. Det er de det kan det være helt ligegyldigt hvilken olie du vælger. Du kan så bare vælge at skifte lidt før.

• #17   1. okt 2010 Jeg har så ikke prøvet castrols 10w40 kun den 10w50 de laver, jeg fik anbefalet motul pga der er ester i der skulle gøre gearskift noget "blødere".

• #18   1. okt 2010 kristoffer det er så din påstand ikke min smiley

• #19   1. okt 2010 Vi da så ikke ligge skjul på jeg købt olien i thansen da jeg skulle give 272 kr for 4L så det tæller bestemt også med i mine overvejelser smiley (jeg tror ikke lige der findes 2. sorterings olie hehe).

• #20   1. okt 2010 smiley

• #21   1. okt 2010 Det er jo 2 forskellige olier, og nej jeg tænker ikk på mærket, men viskositeten.. Så det kommer helt an på din kørestil!

• #22   1. okt 2010 Jeg har købt Havoline olie fra Texaco idag, 30,- literen, bam! Nemmere kan det ikke være.

• #23   2. okt 2010 ja hvis du er perfektionist så skal du vel helde motul på den da det er det mårke suzuki forskriver til deres service værksteder hehe:) men det kan være så lige gyltigt

Kommentér på:
motul vs castrol

Annonce