1.205 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Geely sprænger forlygtepære. Geely sprænger forlygtepære.

Hej MG

Har et lille problem med at min Geely Puma bliver ved med at sprænge min forlygte pære. Det er kun det korte lys der ryger, dvs jeg har det lange tilbage. Men den holder ikke mere end en måned eller to.
Den køre med pære typen BA20D. Lige nu sidder der kun en 35w pære i, men mener den var større da jeg købte motorcyklen.

Så jeg er på udkig efter en pære, evt med lidt mere lys i, men som også måske kunne holde lidt længere end 1 måned eller 2!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Geely sprænger forlygtepære.
  • #1   4. okt 2010 jeg ville samle ledningerene og lave lang og kort lys i begge pærere

• #2   4. okt 2010 Grand Puma er født med 35 watt pære.
    Det bliver svært at finde en anden pære med større watt, da fatningen er speciel.

• #3   4. okt 2010 Hvis den er født med 35 w pære er der en HS1 pære som sider.
    Hvis det er en HS1 fatning kan du godt sætte en H4 pære i fatningen men det er ikke sikkert at motoren kan levere strøm nok da en H4 pære er på 60/55W.
    Hvis en er født med en 60/55W H4 pære kan du IKKE sætte en 35W HS1 pære i da en HS1 pære ikke kan sættes i en H4 fatning.

• #4   4. okt 2010 Fandt lige denne her:
    http://dinmc.dk/catalog/product_info.php?cPath=96_104&products_id=436&osCsid=26463ef6479f7b9aada429183bdae440
    Husk at tjekke om der er væske nok på dit batteri(hvis det er af den type med løse propper)

• #6   4. okt 2010 Mener helt bestemt der sad en 45watt pære i da jeg købte den.

Nu nævner i at jeg kan udskifte den med en HS1 pære, men efter hvad jeg kan se er det ikke sammen fatning som BA20D, som altså er den pære type der sidder i nu!

Jeg tænkte bare på om man ikke kunne få den i en halogen udgave, i stedet for glødetråd?
    Efter hvad jeg kan se på nettet findes der ikke mange udgaver af en BA20D pære, og det ser umiddelbart ud til at de oftest bruges til scooterer!

• #7   4. okt 2010 Jens E
    H4 fået også i 35 W ved bland andet ved T Hansen.

Ja hvis du kikker på deres hjemme side skriver de at det er H4 men det passer ikke da de er HS 1 pære som de sælger, ja og jeg har prøvet at forklare de knækte som står bag kassen men de fater ikke en meter.

• #8   4. okt 2010 HS 1 og H4s fatning er næsten en men kun næsten.
    En BA20D fatning er jo en gløde pære.
    Man kan sikker godt få en BA20D pære i halogen udgave men den er ikke godkend og du kan kikke være sikker på at du får et ordentlig lys ud af lygten da parabolen ikke er lavet til det.

• #9   10. okt 2010 Havde oprindelig også problemer med sprungne forlygtepærer på min Geely. Men skiftede så til en lygteindsats med H4-fatning (én der passer til Suzuki GS125, passer også til Geely'en). Ud over at give bedre lys, har der siden da heller ikke problemer med sprungne pærer. Kan absolut anbefales ... smiley

Kommentér på:
Geely sprænger forlygtepære.

Annonce