{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
794 visninger | Oprettet:

letvægtsfælge til ældre mc.. hvor ?? {{forumTopicSubject}}

jeg overvejer at bruge nogle penge på letvælgtsfælge til min duc 750 sport årgang 91

jeg er interesseret i fælge der har udseende som fælge der blev lavet dengang min mc var fin og ny.. altså classiske letvægtsfælge. jeg har både magnesium og alu fælge i tankerne, men kan ikke finde frem til hvor jeg finder nogle.

Thomas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  letvægtsfælge til ældre mc.. hvor ??
  • #1   14. okt 2010 Har du billeder af din Duc? Jeg har også en 750 Sport 1989!

• #2   14. okt 2010 magnesium har bare den uheldige egenskab at de bliver dårlige med tiden, sprøde og sprækker så, ikke en go ting på en mc, derfor bruges de mest på bane hvor vægten SKAL ned!

• #3   15. okt 2010 Ja, det er rigtigt nok med det der Magnesium.. har set en Norton Manx fra midt 50'erne der har kørt race mere eller mindre uafbrudt. Og det magnesiums krumptabshus den har på er.....øøøh vendt lige lidt smiley

Det eneste tidspunkt magnesium bliver dårligt på er hvis det bliver udsat for ludft/vand, så hvis det er coated ordentligt holder det jævnt godt smiley

Men havd med at finde nogle lester fælge til den, eller harris tror jeg de hedder. jeg går ud fra at det er grimeca eller sådan noget der sidder på den nu right? .. Og de andre er lettere, så prøv at kikke på E-bay smiley

Held og lykke med at finde dem smiley

• #4   15. okt 2010 Allan R min er samme model som din. dog med små kosmetiske ændringer som andet bagsæde og 2 stk termingnoni potter og et par bedre karburatorer. og så er hele cyklen rød.. men basalt set samme model.

jeg ved at magnesium bliver ringe hvis coatingen ikke er iorden, men det jo chancen i branchen smiley

Dyggi Prahl

jeg ved ikke hvad de fælge der sidder på hedder, men det er de standard fælge som også benyttes på paso'en (de samme som Allan har på hans. flotte fælge, men vil gerne have 17" på og gerne lettere race fælge fra da cyklen var ny.

jeg vil tjekke dem du omtaler på ebay

• #5   15. okt 2010 Rene N: Hvis ikke jeg er sikker så skal jeg nok sige til, men det her er noget jeg ved helt sikkert! Jeg slynger ikke bare noget ud som et andet tågehorn, a la "det er vist noget du gætter dig til" agtigt!

Ja, mine er 16", godt for styringen, knap så godt for dækvalget og måske prisen!
    Marchessini skulle være et godt valg indenfor letvægtsfælge, de sidder standard på min Laverda 750 Sport!

• #6   16. okt 2010 Allan R : køreegenskaberne skulle gerne også blive bedre af at få 17" på hvilket flere kørere bekræfter. jeg har forelsket mig i et sæt fælge der koster 14000 kr Ydr.. så dem bliver det nok ikke hehe.

• #7   16. okt 2010 Skal de være tidsvarende? For ellers er det vel ikke umuligt at finde nogle std fælge til en nyere cykel og bygge på, de er oftest væsentligt lettere end de originale.

• #8   16. okt 2010 jeg kunne sagtens tage brembo fælge fra nyere ducati og montere, men vil helst have noget tidssvarende racer præget fælg for ikke at få sådan en blandings bastard smiley

• #9   16. okt 2010 Skal den ikke oprettes herinde?

• #10   16. okt 2010 joh det bør den jo nok blive, men faktisk har jeg endnu ikek fået taget billeder

Kommentér på:
letvægtsfælge til ældre mc.. hvor ??

Annonce