1.271 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Service før/efter vinteropbevaring? Service før/efter vinteropbevaring?

Hej

SV'eren nærmer sig hastigt sit 24.000 km service.

Bør jeg få det lavet inden eller efter jeg stiller den i vinterhi?

Er det bedre at den står med frisk olie over vinteren som så er blevet "gammelt" til foråret, eller vil det være bedre at den får nyt til sæsonstart?

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Service før/efter vinteropbevaring?
  • #1   18. okt 2010 der er en delt meninger om det men der bliver altid udviklet lidt syre i olie så hvis det var mig ville jeg skifte det hvis det har kørt mere end 1500 km

• #2   18. okt 2010 Gør det inden. Frisk olie er en god ide, og du vil sikkert også få tjekket kølervæske og den slags. Så er den lige klar til at rulle ud til foråret smiley

• #3   18. okt 2010 det er der mange meninger om.
    Jeg giver stort service inden den sættes væk, og smøre gaskabel, alle led, låse, og bevægelige dele og fedter kæden rigtigt godt ind, samt skifter olie, oliefilter og luftfilter, så af med batteriet lad det helt op og stiller det tørt og køligt med en c-tek lader på, så gå ledninger, stik, pære og fatninger igennem, fyld tanken op med benz og tilsæt sprit ( husk at tømme karburatorne ) når det er køre tid igen .... batteri på, tænd for benzinen ( tør evt overskydende fedt af kæden ) tryk på knappen og kør ( :

• #4   18. okt 2010 Nye olier indeholder et additiv der forhindre syredannelser. Så med mindre du ligger inde med et lager af gammel olie sker der intet ved at lade den være på. Men hvis dit SVin alligevel skal serviceres så få det dog gjort nu så du er klar ved sæsonstart.

• #5   18. okt 2010 Jeg står selv i samme dilemma med mit SVin. Den er klar til 6000 service, men har haft svært ved at beslutte mig for, om det skal gøres nu, eller om jeg skal vente.

• #6   18. okt 2010 Skifter i henhold til intervallet, ikke noget med før og efter vinterpausen. Jeg er af den opfattelse at olien og maskinerne idag er i en så god kvalitet at et par måneders stilstand ingen skade gør. Kondens dannes måske også men det sker både med ny og brugt olie og heller ikke det tror har nogen skadelig virkning, der jo trods alt oliefilm på alle indvendige overflader.
    I skal selvfølgelig alle være velkommen til at have en anden mening og støtte vores trængte mcbranche smiley

• #7   18. okt 2010 det er skide lige godt.. smiley

• #8   18. okt 2010 Før. Så har du ikke dårlig samvittighed vinteren over.

Kommentér på:
Service før/efter vinteropbevaring?

Annonce