Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rørbukker til forrør
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #1   30. okt 2010 Hvad dimensioner rør vil du bukke?

Tyndvæggede rør skal jo sandfyldes og forvarmes når man bukker dem, så den nemmeste metode er at bruge bøjninger til retningsændringer...

• #2   30. okt 2010 Forrør, så 35-40 mm vil jeg tro. Man kan også bruge dorne i stedet for sand. Man skal jo så lige have en måde at få dornen ud, det kan sikkert godt give problemer, hvis man ikke køber en af de dyre bukkere.

• Sajmon ™

#3   30. okt 2010 Det kan det sagtens.

Min erfaring er at bøjninger er klart det nemmeste at arbejde med - og med lidt snilde kan man sagtens slibe ned og polere så man ikke kan se svejsningerne bagefter.

Jeg arbejder selv som rustfast kleinsmed og har lavet masser af udstødninger gennem tiden...

• #4   30. okt 2010 Bøj det over knæet:-)

• #5   30. okt 2010 Sajmon: Det kan være du er manden, der giver et svejsekursus:o) Tror lige jeg skal forhøre mig på jobbet, om ikke jeg skal på et kursus i tyndpladesvejsning. Jeg skal bare finde en brugbar forklaring:oD

• Sajmon ™

#6   30. okt 2010 Ikke tyndplade - men rustfast rørsvejsning.

Der er kæmpe forskel på forarbejde og gasdækning...

Men når du nu fortæller mig at du har CNC muligheder, så er der jo byttepotentiale. :o)

• #7   30. okt 2010 Der ligger en virksomhed i Hedehusene hvor vi i fortiden, fik bukker forrør til de sidevogns racere der kørte med 4-takts motor.... de jobber i rustfri og kan faktisk bukke efter et stykke svejsetråd som prøve....

Jeg kan ikke huske hvad det hedder dog må det være til at google...

Ellers er der Lyddæmper centralen i hillerød..... ved blot ikke om deres maskine mestre rustfrit rør....

MVH Mikael

• #8   30. okt 2010 Det er selvfølgelig rigtigt, det med gasdækningen.. Det må koste en del mere beskyttelsesgas, og man skal nok også have en ekstra studs til bagsiden?

Og ja, i løbet af de næste 2 uger vil jeg smide billeder og film på af noget af det jeg laver. Har lige fået program til programmering af fræseren, og jeg skulle have fået fiksturer i løbet af ugen, men de kom ikke. Regner kraftigt med at få dem mandag, og så er det ellers at komme i gang..

Kommentér på:
Rørbukker til forrør

Annonce