{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.711 visninger | Oprettet:

Synes Mc bliver varm? {{forumTopicSubject}}

Lige et spørgsmål omkring varme - dvs. temperaturnålen ved speedometeren.

Jeg bilder mig ind, at min mc(honda Hornet) bliver varmere efter at jeg har skiftet Olie på den, men samtidigt synes jeg at det se ud som om, at der er for meget vand på(kølebeholder er over maks, efter at jeg har fyldt den op).
Nå mcén kører kommer nålen nemt op i nærhenden af det røde felt, men falder igen når jeg kommer op i fart på motorvej. Synes ikke at nålen er kommet så højt op tidligere.

Kan varmen skyldes for meget kølevæske eller for meget/forkert motorolie??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Synes Mc bliver varm?
  • #1   22. nov 2010 Har du tjekket om din blæser kører? (Hvis der da sidder sådan en satan på din MC)

  • #3   22. nov 2010 Når nålen falder - så er det fordi thermostaten åbner (sidder på h. side på topstykket af din mc)
    Din ekspansionsbeholder skal ikke "fyldes op" ! der er nogle min. max. mærker, hvor kølevæsken skal stå imellem, så når din Hornet igang bliver kold igen, så skal du ha "justeret" således væsken er imellem de to mærker.
    Har du checket olien nøje af - altså der er hvad der skal være ! der skal være til de øverste mærke !!! hverken mer' eller mindre - når alt det er okay - så kan du så checke igen, om din nål går højere op end normalt.
    Normalt er en Hornet "bullet proff", har ikke hverken her (hvor de er sjældne) eller i Tyskland og USA (hvor scenen er noget større for Hornet's) læst om toppakninger etc. der er røget,
    Læs / søg evt. her: http://www.hornet-home.de/ og her selvom det mest er 919 modellen: http://wristtwisters.com/ go fornøjelse


  • #4   22. nov 2010 Kan hverken skyldes for meget væske eller olie..

    Men du har vel tjekket om der er for meget olie på ??

    Når du siger at beholderen er over max, så skal du holde øje med standen på væsken i KOLD tilstand.. den må godt være over maks, men den må ikke variere i kold tilstand.. så bruger den enten vand, eller spytter det ud pga kompression..


  • #5   23. nov 2010 Der er en mindre blæser på køleren. Kan ikke erindre at havde hørt den køre mogensinde, men har så heller ikke set nålen komme op i nærheden af det røde felt før...
    Synes nemlig at det skete efter at jeg skiftede olie+filter på mcén . derfor jeg spørger om den del. Jeg måler oliestanden når den står på støtteben(har ikke central), og der er den mellem minimum og maks....har haft fyldt 3½ l på(for meget). Der var det det´samme problem. Har efterfølgende tømt lidt af..måske knap en halv liter. Nu står den mennel min/max.
    Kan bare ikke forstå, at termostat/blæser sådan lige skulle tå af..men det kan de vel...


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #6   23. nov 2010 Den skal da absolut ikke stå på støttebenet, den skal holdes lodret, har du tjekket om der er vand i selve køleren ? det skal stå helt op til påfyldningen, det er ikke nok bare at fylde beholderen.

  • #7   23. nov 2010 Du skal måle mængden af olie når motorcyklen står lodret lige op, samt på et vandret underlag.

    Hvis du ikke kan gøre det selv, må du få en til at hjælpe med det.


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #8   23. nov 2010 Og husk at oliepinden ikke skal skrues i bund, bare holdes til gevindet.

  • #9   23. nov 2010 Honda's værksteds manual siger 3,5L olie ved skift, 3,8L hvis du også skifter filter.. Og 4,2L hvis du har haft splittet motoren ad...

    Af egen erfaring kan jeg sige at min blæser starter sent, men at det er ikke er unormalt temp. kan blive høj ved bykørsel og meget lav på landevejen..


Kommentér på:
Synes Mc bliver varm?

Annonce