Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gør det selv honing ??
  • #1   31. dec 2010 ja , kan man sagtens
    men mål cylinderen inden , øverste , midt og nederst , en godt slidt cylinder bliver oval () og det kan en let overflade slibning ikke fjerne

• #3   31. dec 2010 er en kx 250 ikke en nikacil belægning???

• #4   31. dec 2010 Hvis det er fordi du vil have et overstørrelse stempel i, så glem det.
    Et honingsværktøj er til at slibe overfladen ifm. med udskiftning af stempelringe. Ellers bliver de aldrig slidt til hvis de mont. i en helt glat og tilkørt cylinder.
    Honing bør man kun gøre på en cylinder, der stadig ligger inder for slid tolerancen, gør den ikke det skal cylinderen bores op !

• #5   31. dec 2010 Man skal tit køre mindre med honingsværktøjet end man lige regner med. Så hellere måle op og køre en gang mere end at tage for meget af første gang...

• #6   31. dec 2010 Det er på min CB750 fra '76 jeg er ved at motor renovere.
    Cylindervæggene og stempler ser fine ud, men kryds slibningen er væk, og da jeg selvfølgelig skifter stempel ringe vil jeg ha vægene honet for max kompression.

Skal man hone i oliebad, let olie eller tør? Og hvilken olie?
    Jeg kan kun låne micrometer skrue så jeg kan kun måle i top og bund af cylinderne.

• #7   31. dec 2010 Jeg renoverede motoren i golfen i sommers og der brugte jeg en flexhoner

den købte jeg os http://www.kamph.dk/produkter/flex-hone.html

han var super flink til at fortælle hvordan man skulle gøre...

Jeg brugte en bore maskine og så noget wd40 det virkede pefekt

når man honer laver den kun nye ridser, den tager så godt som ingen ting af cylindren

• #8   31. dec 2010 top og bundmålingen er næsten værdiløs uden en måling i midten til at give et billede af sliddet
    du må ud og låne et spærremål for at måle det ordentligt

• #9   31. dec 2010 Tja min far er motorrenovatør så han laver alt ved en motor smiley

• #10   31. dec 2010 Jeg har altid brugt sprit når jeg honede

• #11   31. dec 2010 Det kan du sagtens gøre selv. Det ændrer ikke ret meget på målene, når bare du honer. Brug sådan noget køle/smøre-væske som man bruger til søjleboremaskiner, drejebænke osv.

• #12   31. dec 2010 Plejer altid at hone med ni dele diesel og en del motorolie, når jeg honer hyd. cyl. og motorer.
    Men det bedste resultat synes jeg du for med en kugle honer.

• #13   31. dec 2010 Kan se de også bliver kaldt flex honer.

• #14   31. dec 2010 jp, ville nu hellere anbefale en fræsemaskine da de har tilspænding, så kan man jo selv vælge hvor hurtigt det skal gå

• #15   31. dec 2010 Thomas K
    vil helst ikke stå i nærheden så smiley husk på at når man honer vil man gerne opnå det der kaldes 45 graders ehh (?) crosshatch pattern , ved ikke lige hvad det kaldes på dansk , men så er man ude i noget med 60-70 mm pr omdr i tilspænding og man skal være lidt kølig når der skal skiftes retning :-0

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #16   31. dec 2010 De billige honere er værdiløse, især kugle honere, de laver alt for grove ridser, så det gør mere skade end gavn, desuden følger de også bare cylinderens skævheder og fejl, send den til et professionelt værksted, det koster max 500 kr, så er det gjordt ordentligt.

Kommentér på:
Gør det selv honing ??

Annonce