Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte stikkontakt 1.550 kr.
  • Vandhane skal strammes fast 650 kr.
  • Udskifte en wifi-stik som er gået i stykker. Har købt det nye som skal sættes i. 700 kr.
  • Stoppet toilet 1.700 kr.
  • Sætte lamper op. 700 kr.
  • Havehjælp 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rustfri eller titanium??
  • #1   19. jan 2011 Ring evt til (link fjernet) han bør vide hvad matriale det er lavet i .

• #2   19. jan 2011 Ja selvfølgelig... Havde jeg slet ikke tænkt på

• #3   19. jan 2011 Du kan være 100% de org til en 996 er lavet i rustfast.

• #4   19. jan 2011 Hvis det er ekstremt let og tyndt er det titanium! Hvis en magnet kan gribe det mindste på det er det rustfast! (der er mere eller mindre ferritisk indhold i det meste rustfast)

• #5   19. jan 2011 Ofte er titaniumsrør, potterne, forsynet med ender af rustfast stål, om det er af konstruktionsmæssige årsager eller for at kunne ha noget flot skinnende er jeg ikke klar over! (det er jo et lorte materiale at arbejde i titanium)

• #6   19. jan 2011 Allan R potterne er i alu, er mere rør'ne jeg gerne ville svejse lidt i, prøver lige det med magneten inden jeg ringer og genere italiener drengene i ringsted smiley

• #7   19. jan 2011 Thomas R

Rustfast og Titan har altså den samme virking på magnet... Nemlig ingen.

• #8   19. jan 2011 4fun.es: Det er ikke korrekt!
    Alt efter hvilken brug det rustfaste er til indeholder det en større eller mindre mængde ferrit, Jern, og ved stort indhold har det nok til at en magnet kan sidde på det!
    Der er køleskabe i rustfast hvor der følger magneter med til døren!
    Nogen typer rustfast har op til 50% jern i sig og altid mindst 10% chrom og vist også nikkel, bl.a. for at øge sejheden!
    Jo mere ferrit der er i jo billigere er kg prisen, så hvis ikke man har brug for noget ekstremt rustfast så køber man et produkt i et andet legeringsforhold, til en billigere penge!
    Af forskellige typer kan nævnes:
    Titanium: GR1, GR2, GR9, GR16 mv
    Rustfrit stål: 304, 304L, 316, 316L, 310S, 321
    Austenitisk rustfrit stål: 254-SMO, 904L, 825,
    Duplex rustfrit stål: 2205, 2507
    Nikkellegeringer: C-276, 200, 201, 625, også
    Monel 400, Incoloy 800
    Og der findes mange nyere betegnelser!

http://www.azom.com/Details.asp?ArticleID=965

Der stod også en masse om det i Materialelære som man fik udleveret på skolen i 1979! (desværre er den væk)

• #9   19. jan 2011 Allan R

Det er jeg godt klar over.. Men de kvaliteter der bliver brugt til udstødninger, kommer du ikke langt med magnet...

jo der skal crom og nikket i. Jeg har arbejdet på et jernstøberi tidliger (En tid jeg total vælger at fortrænge)

Titan er desvære noget jeg ikke rigtig har prøvet at arbejde med... Det skulle også være mere en spændene (Hvis der skal støbes)

• #10   19. jan 2011 Hvad vejer det? Der er helt sikkert en som kan fortælle hvad det originale vejer.

Mit ti system 4-2-1 vejer 3400gr med potten til sammenligning.

• #11   19. jan 2011 Så vidt jeg ved kan rustfrit indholde 18% chrom og 8% nikkel, det gir 26% + andre legeringer. Men magneten burde stadig give udslag.

• #12   19. jan 2011 4fun: Muligt, men dit indlæg "Rustfast og Titan har altså den samme virking på magnet... Nemlig ingen" var jeg liiige nødt til at kommentere, da det var meget genereliserende!
    Godt nok.............

Mit Micron 4i2 vejer nok det samme som de papkasser det kom i!
    Det vejer sammenlagt med fittings og ophæng 5.5 kg.
    Forrør 0.825 kg og 0.85 kg, de-cat 0.7 kg og potter 1 kg stk.

• #13   19. jan 2011 Og magneten hænger også fast på det! Potterne er ikke magnetiske!

De 2 andre potter jeg har, Viper og ART, er den ene afgang svagt magnetisk og den anden meget stærkt!

• #14   19. jan 2011 Allan R

Det beviser jo at du er blevet snyt så *LOL*

Imbecile ™
    Jeg må altså indrømme jeg ikke kan huske de øvergranser for Crom og Nikkel i rustfast. Men det forkommer mig at man har bruger op til 11% Nikkel i div smykker og bestik mm

• #15   19. jan 2011 er det ikke bare at gå til et jernhandler,,,,, når jeg har kommet med rustfritstål som magnet kunne sidde på testede de det med en special apperat som kunne se hvad det var for noget

• #16   20. jan 2011 jeg var på en maskinfabrik i Norge hvor de havde et apparat der kunne fortælle indholdet i en klods metal, håndholdt mobil!
    Det var fordi de pressede alle spåner sammen til briketter som de solgte til stålværkerne, og de ville se dokumentation for kvaliteten/indholdet!
    så fik de også samtidig vredet alt kølevand og olie ud af spånerne!

• #17   20. jan 2011 Der er jern i alt! Guld er jo heller ikke kun guld!

• #18   22. jan 2011 Altså

I al almindelighed kan man ikke sætte en magnet på rustfrit stål. Jeg er ikke metallurg, men jeg laver en fandens masse mad (og spiser det desværre også. Jeg anvender induktionskomfur og tester alle gryder potter og pander med en almindelig køleskabsmagnet - og rustfri dele fungerer bare ikke på komfuret.

Der findes, ved jeg fosfateret jern, der ikke uden videre ruster, og det er magnetisk, men det er normalt ikke nær så hårdt og glat som rustfrit stål.

• #19   22. jan 2011 Det rustfast der benyttes til gryder er noget der hedder 18/8 og ja, det laver man gryder af!

Kommentér på:
Rustfri eller titanium??

Annonce