1.646 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Udskiftning af toppakning. Udskiftning af toppakning.

Hejsa.

Jeg skal til at skifte toppakning på min Suzuki gs 550.

Jeg har skruet ventildækslet og dækslet over tændingen af, men jeg kan ikke finde nogle mærker! Hvor er/skal de være?
Og hvad med kæden? Kan den skilles ad eller skal man have knasterne skilt ad?
Er det muligt at få cylinderen af imens motoren sidder i stellet? Kan man få den op over støtterne?

Mange spørgsmål, men jeg håber at der er nogen som vil tage sig tid til at svare:-)
På forhånd tak.

Mvh
Jacob

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udskiftning af toppakning.
  • #1   13. feb 2011 Hej.

Få fat i en Haynes værkstedmanual når du skal ud i det der, så bliver det meget lettere, det kan godt kræve en ret lang forklaring smiley

Mvh. Mathias

• #2   13. feb 2011 Den har jeg, men jeg syntes at det er meget dårligt forklaret. Bla. Står der at toppen skal af for at få motoren ud af stellet. Og det passer ikke.

• #3   13. feb 2011 Det lyder godt Martin.
    Hvad gør man med kæden? Jeg syntes ikke jeg kan se noget samleled!

• #4   13. feb 2011 hvis du piller knastkæde strammeren af burde knasterne kunne listes under kæden

• #5   14. feb 2011 Kan kæden ikke skilles ad?
    Hvad hvis man nu skulle skifte kæden, skal man så også have krumptappen af....

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #6   14. feb 2011 Køb en haynes bog, der kan du læse hvordan, du skal også bruge den når knasterne skal stilles rigtigt igen, det kan blive meget dyrt, med bøjede ventiler mm. hvis de står forkert, kæden skal skilles ad som en alm træk kæde, og den nye du køber er enten åben eller også gør du det, og korter den af på mål, trækker den igennem, og nitter den sammen.

Kommentér på:
Udskiftning af toppakning.

Annonce