{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  erfaring med ODYSSEY batteri
  • #1   15. feb 2011 Jeg ved at de er meget brugte på Vmax'er og jeg er glad for mit kan varmt anbefales.

    Mvh klaus M


  • #2   15. feb 2011 jeg er glad for mit, det giver det ekstra til at virklig trække en v-2ér rundt, når den skal startes og det gør det. syntes ikke de 300 ekstra fra et standard batteri er volsomt meget mere.
    hilsen thomas


  • #3   15. feb 2011 JA ,det er generelt et bedre batteri.. MEN det er jo ligegyldigt, med mindre man har et problem!!

    OG oftest er et problem, jo et symptom på noget der bør laves..

    V-max'erne, der skal man jo lige huske at lode en dårlig samling, SÅ lader den ordenligt igen. MEN batteriet, giver så istedet noget mere start saft.

    SÅ spørgsmålet er nok snaere, HVORFOR skulle du have behov for et bedre end standard batteri? OG kan du holde det opladt?

    måske som tillæg, husker du at vedligeholdelses lade din cykel, når den ikke bruges? for ellers dræbes det også hurtigt!!


  • #4   15. feb 2011 Problemet hedder xv750 virago ;c)

    Batteriet var dårlig sidste sæson og der skal jo lidt strøm til sådan en v2'r, så det var jo om jeg bare skulle snuppe en af dem eller en normal.

    Jeg har haft lader på et par gange her i vinters men nu er den helt død, maskinen lader helt fint, gennemgik hele ledningsnettet da jeg købte den da det var noget værre hø der var flækket sammen, strømmen til ALT (undtagen starter) var ført op igennem dødmand's kontakten i noget der lignede en højttaler ledning fra et sæt bilhøjttalere fra thansen, alle sikringer var 25A (så springer de da i det mindste ikke). så der var lige et par timers gennemgang med lodning og krympeflex og tykkere ledning der skulle ordnes.


  • #5   15. feb 2011 ODYSSEY fordele!

    Ekstrem starteffekt:
    Startstrømmen fra et ODYSSEY batteri er 2-3 gange så høj som normale startbatterier, selv ved temperaturer på ned til minus 40°C, det giver en sikker og hurtig start, hver gang.
    På grund af batteriets høje ydeevne kan man anvende et mindre batteri i forhold til at bruge traditionelle startbatterier.
    ODYSSEY batteriet er i stand til at yde startstrømme på op til 2250A i 5 sekunder.

    Opladning:
    ODYSSEY kan tåle op til 400 stk. op- og afladninger (100% afladet).
    I tilfælde af at batteriet har været dybdeafladet (>100%) skal batteriet oplades i henhold til manualen.
    Det avancerede design gør at ODYSSEY batteriet, med en kraftig lader, kan lades op til 100 % kapacitet på under 20 minutter.

    Lav selvafladning:
    Normale startbatterier taber ved selvafladning ca. 1% af kapaciteten pr. dag. D.v.s. at et traditionelt startbatteri skal oplades hver 6.-12. uge , hvis batteriets ydeevne skal bibeholdes.
    ODYSSEY kan stå uden opladning i op til 2 år ved stuetemperatur før det skal genoplades

    Længere levetid:
    Med en designlevetid på 12 år og en levetid på op til 8 år ved normal brug, sparer ODYSSEY dig både penge og bekymringer i mange år fremover.

    Ingen syrespild:
    ODYSSEY er et tørcelle batteri med såkaldt AGM-teknologi (Absorbed Glass Mat). Det betyder, at al syren er absorberet (optaget) i glasagtige måtter, der adskiller blypladerne. Derfor finder du heller ingen udluftningsrør på batteriet, hvor der kan løbe syre ud af.

    Tåler vibrationer:
    Den kompakte konstruktion gør ODYSSEY særlig velegnet til anvendelser, hvor der forekommer vibrationer. Batteriet er testet i henhold til den strenge amerikanske militære standard MIL S-167-1.

    Montagefrihed:
    I forhold til traditionelle batterier kan ODYSSEY frit monteres stående eller liggende på siden. ODYSSEY er et lukket batteri, og der er derfor ingen risiko for syrespild

    2 års garanti:
    ODYSSEY har 2 års garanti imod konstruktions- og materialefejl.

    Klar til brug og nul vedligehold!
    ODYSSEY batteriet er klar til brug, når du har pakket det ud af emballagen og du skal derefter ikke tænke på nogen form for opladning, du skal blot tage det i brug.

    Generelt:
    ODYSSEY batteriet indeholder egenskaber fra 2 forskellige slags batterier. Det tåler gentagne afladninger, og det yder en ekstrem høj startstrøm. Sammenlign batteriet med en en langdistanceløber i verdensklasse og en OL guldvinder i 100m. sprint……………..men bare i én og samme krop.
    Normale batterier kan gøre én af delene……………men ikke begge.
    Et normalt startbatteri er designet til at yde en kort og høj startstrøm men vil miste denne evne, hvis det aflades gentagne gange.



Kommentér på:
erfaring med ODYSSEY batteri

Annonce