600 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
18 Svar
knastkæde knastkæde
skal have skiftet toppakning på min gsxr
når nu jeg piller knasterne ud, hvordan undgår jeg så kæden ryger af nede i bunden?
0 synes godt om
jun 2010
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 8 Emner: 19 Svar: 39
er der et dæksel til det nedderste tandhjul så man kan komme ind og sætte en streg på det også?
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
du nå bare ikke vrid og trække i den
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
jun 2010
jun 2010
men når ikk man har prøvet kan man jo ikk vide det, så håber i kan bære over med mig. kan godt være jeg stiller dumme spørgsmål i jeres øjme men når ikk man har prøvet er det svært at vide, derfor prøver jeg at få så meget hjælp som muligt inden jeg går i gang.. det kan godt være der er mange der mener det ville være nemmere at køre den på værksted så, men når man er ung og studerende og kun er på su. så må man sku spare og gøre tingene selv.. så der er ikk andet for end at kaste sig ud i det. men er glad for alt den støtte jeg har fået herindefra..
i skal alle have mange tak.
okt 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 43
Der kan du se hvordan mærkerne skal stå i forhold til hinanden på tandhjulene.
Hvis du bare misser en tand i forhold til hvordan kæden sad før kan det blive en dyr hjemmereparation...
Men bare klø på, man lærer kun ved at springe ud i det, ellers spørg herinde når du sidder med det og ikke kan komme videre,,,, der er som regel hurtig hjælp at få....
jan 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 348
Så ved man også nogenlunde, hvor de skal placeres, når man sætter dem tilbage igen (og det er her, at det gælder om at være omhyggelig, så motoren ikke ryger til helvede:-))
jan 2008
Det er rtigtigt, at kæden kan slippe i bunden. Derfor gælder det om at være omhyggelig.
Du skal sørge for at finde TDC (top dead center) på stemplet, inden du fjerner knastakslen - altså stemplets øverste position. Det kan du med lidt forsigtighed mærke med en skruetrækker ned gennem tændrørshullet.
Står stemplet her, er alle ventiler - både ind og ud - helt åbne. Og når du ved det, er det til at montere knastakslerne korrekt, selv om kæden skulle smutte i bunden.
Ja, sådan er det i hvert fald på BMW'en, hvor man faktisk kan låse krumptappen, så stemplet bliver låst fast på TDC, så man kan rode og regere med motoren. Det er smart.
jan 2008
jun 2010
og har en manual liggende på computeren har bare ikk fået printet den ud endnu (fylder 556 sider)
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.933
Den må bare ikke falde så langt ned at du ikke kan få fat på den igen.
Du skal bruge et par malerpinde eller et stykke snor....
Den første pind stikker du igennem kæden over topstykket. Så skiller du det hele ad og når du har løftet topstykket et par centimeter stikker du pind nummer to igennem kæden mellem topstykke og cylinder og fjerner pind nummer et. Nu kan du fjerne topstykket....
Med en snor er det lidt det samme.. Bind snoren fast i kæden og et andet sted på mc'en f.eks. stellet over motoren. Snoren skal hænge rimelig løst. Skil ad og løft toppen 1-2 cm. og fisk snoren ud imellem top og cyl. Løsn knuden på stellet, træk snoren ud og bind fast igen og fjern topstykket...
Det var da ikke så svært - vel ?
Når du skal montere igen trækker du snoren igennem topstykket og monterer dette... Nu skal du bare "fange" tandhjulets tænder med kæden igen. Med en lommelygte og og lidt træning skal de nok lykkes for dig-
Men det er jo fuldstændig ligegyldigt om du får "det samme led ud for den samme tand" igen når du samler det hele, bare krumtap og knaster står rigtigt i forhold til hinanden. (kik i din manual)
Fik du det, eller rækker min pædagoiske forklaring ikke....? ;-p
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.933
Der må være en nærmere forklaring i manualen.
Print ikke hele manualen ud, men kun de sider der omhandler emnet.
jun 2010
jun 2010
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 28 Svar: 640
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
maj 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 345
det kan blive et dyrt sted at være for hurtig.
knastkæde