{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
543 visninger | Oprettet:

Skift fra Bulder til Org. udstødning {{forumTopicSubject}}

Jeg har valgt og skifte tilbage til et orginal udstødning, da jeg blev træt af den "Larm"....

Da jeg ikke ved om der tidligere er lavet en omdysning, hvad skal jeg så regne med der vil ske?

Vil den evt. stå federe eller magere i karb.? og hvordan vil jeg kunne mærke en forskel...?

Mvh

Erling

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skift fra Bulder til Org. udstødning
  • #1   5. maj 2006 hvis den er blevet dysset om til sport potter.og du vil gå tilbage til de alm så vil den ha en for fed blanding.mvh allan h

• #2   5. maj 2006 Bulder potten har jeg fået oplyst er en Racer model, hvilket er for meget larm I mine øre....

Men org. er lidt for tynd og meget symaskine agtig, men det kan jeg bedre leve med...

Det eneste er, at jeg ikke vil ødelægge motoren ved og skifte tilbage. Jeg regner med og skal have den på et rullefelt igen, men hvornår jeg får tid til det ved jeg ikke, og indtil vil jeg da fortrække og rulle nogle ture...

• #3   5. maj 2006 Hej Erling...Hvorfor køber du så ikke bare en anden uorginal potte der ser FEDERE ud og så en der larmer knapt så meget som den racer du har på nu...Køb en der er Tüv godkendt så skulle den også gerne kunne synes her i DK...Har selv gjort det på min mc da jeg også syntes det ville pynte med andre potter.. Men det der med at dysse om eller ikke dysse om er der altså lidt delte meninger om , men det er klart at ligesåsnart man er begyndt at rode ved dyserne ,ja så skal den selvfølgelig dysse om hvis man igen skifter tilbage til potter med større indre modstand,ellers vil den sikkert få for fed blanding, men jeg tror nu ikke du direkte ødelægger din motor ved ikke at gører det med det samme...Men ring til dit værksted,de ved jo også hvad der blev lavet sidste gang...God fornøjelse ..Mvh PeterS

• #4   5. maj 2006 Hvis den går "godt" med den orig udstødning... og der ikke står en røgsky ud når du gir gas og dine tændrør har en den rigtige karamelfarve :-)...
    Så tror jeg du er home free og lad kan lade være med at dysse om....

På mit banejern ændre jeg ikke noget når jeg på trackdays hvor der støjkrav kører med origpotte....(godtnok en indsprøjtcykel). Den tøver lidt med den origpotte men kan køre og mener ikke den tager skade...
    Hellere lidt for fed blanding end alt for mager når jeg kører med åben potte.

• #5   5. maj 2006 Jeg har lige været ude og trille en lille tur, på 70 km.... og det er nu en ren fornøjelse at den er så stille.... Nu er der ikke længere den rumlen og bumlen I knoppen, men blot vindstøj....

Samtidig synes jeg den faktisk går meget bedre nu.... specielt I lave omdrejninger... Før havde den det med og hakke og sprutte noget, men det er næsten helt væk....

alt I alt så tror jeg faktisk den står som den skal, selv dem ikke direkt stød forkert I følge tændrørene...

PeterS: Desværre så kan jeg ikke spørge værkstedet, for jeg ved ikke hvem der har gjort hvad.... Men alt tyder på, at den som har sat bulderpotte på ikke har gjort andet.. for den går bedre nu end før....

• #6   6. maj 2006 Forøvrigt da jeg havde en F2 (for 10 år siden) havde jeg en Arrow rustfripotte på. Den blev ikke dyset om (det skulle den ikke iflg Frankies hvor potten blev købt)og den havde en lidt dybere lyd end orig men ingen unødig larm. Ja faktisk syntes jeg dengangng den var for diskret.

Ellers prøv at pakke din bulderpotte om, alt ulden er sikkert blæst ud. Vil sikkert også få den til at gå bedre.

• #7   7. maj 2006 Jeg har nu kørt med orig. potten nogle dag (Fyn træf m.v.) og sjovt nok så kører jeg næsten 2 km mere på literen end med bulderpotten....

Det under mig godt nok, men den går bedre end før.

Kommentér på:
Skift fra Bulder til Org. udstødning

Annonce