{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.224 visninger | Oprettet:

bagtandhjul {{forumTopicSubject}}

jeg har søgt, men kan ikke finde et bagtandhjul til min gsf 650 med 52 tænder.
Kender i nogle sider hvor det evt kan findes? Eller er der andre baghjul fra andre mc´er der passer på...?
Har læst en del om det med tænder og jeg kører aldrig på toppen men vil gerne have mere acc.
På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bagtandhjul
  • #1   3. mar 2011 vælg et fortandhjul der er mindre i stedet. Det er 1000 gange nemmere at stramme kæden ordentligt op og giver samme effekt.

  • #2   3. mar 2011 Har bare læst mig til det skulle slide meget på kæden grundet den noget mindre rotation

  • #3   3. mar 2011 Jeg ved ikke lige hvor du kan købe et 52 tands tandhjul til din bandit... Men jeg købte pbr tandhjul da jeg skiftede kædekit på min honda og det er +5 tænder i forhold til original, så måske de også laver til din...

    Skal du kun bruge et bagtandhjul eller er det hele kædekittet du vil skiftet..?

    At gå ned foran er ikke altid en god idé, du kan risikere at kæden bliver ødelagt da den radius omkring tandhjulet bliver for lille og din kæde kan komme til at slæbe på glideskinner, som derfor slides rigtig hurtigt, med evt bagsvinger skader til følge...

    Bülow...


  • #4   4. mar 2011 Jeg er sgu ikke helt enig. Den kører 15/47 originalt, hvilket i sig selv er en ret så lav gearing. Til sammenligning kører min 15/40 og jeg er gået ned til et 14 tands foran uden de mindste problemer. Så længe afstanden mellem ledene i tandhjulet er ens (vi snakker jo ikke om at der er 10 grader mere de skal flekse) vil det ikke gøre nogen mærkbar forskel at man går en tand ned. Det kan ske den vil gå mere på glideskinnen, MEN det gør en slap kæde. Så længe kæden har den tilspænding den skal have samt smørrelsen der skal til vil det ikke mærkbart have en indflydelse på levetiden på kæden. Den bør stadigvæk køre 15-30.000 km.

  • #5   4. mar 2011 Du kan ikke bare sammenligne gearingsforholdet sådan der... Det kommer jo også an på slutgearingen igennem gearkassen som der også skal tages højde for. Så at du sammenligner med tænderne på en anden maskine er lidt ved siden af...

  • #6   4. mar 2011 M T: Nu kører du jo også kawa, det siger en del... smiley Hehe... Det er altså ikke på alle mc´er der er plads til et mindre tandhjul i for... Det er heller ikke sundt for kæden at komme på et for lille tandhjul...

    Jeg ville nu stadig gå op i bag frem for at gå ned i for på mc´er med 15t eller mindre i for...

    Min kører 16/43 standart og nu kører den 16/48... Jeg kunne sikkert godt kører med et 15t i for, men det var nemmere at finde et kædekit med 48t bagtandhjul end at finde et 15/45 kædekit...

    / Bülow...


  • #8   4. mar 2011 Jamen jeg gider ikke begynde med lange forklaringer, hvis folk er af anden overbevisning eller har erfaringer der siger noget andet så gør det.

    Jacob S - du kan sagtens sammenholde en gearing på den måde. Du må jo selv kunne se at hvis bagdækket er samme størrelse vil kædens hastighed være en noget andet med mindre fortandhjul og større bagtandhjul, for at opnå samme hastigheder.

    Forresten lige en ting mere. Vær lige obs på hvor din hastighedsmåler sidder. Min sidder og måler på fortandhjulet så den viser 8-10% for meget på klokken i forhold til den reele fart + det der så i forvejen har været.


  • #9   4. mar 2011 MT: Du glemmer altså at cyklerne har forskellig slutgearing i selve gearkassen også, hvilket på samme måde som gearingsforholdet mellem tænder e for og bag, spiller med i regnestykket... Så med mindre cyklerne har samme slutgearing på akslen ud af gearkassen er mit svar stadig nej!

  • #10   4. mar 2011 Jacob, det vil stadigvæk ikke ændre på kædehastigheden hvordan gearkassen har sit finaldrive smiley

    Sat op som eksempel med den omtalte cykel og kawaen.

    Kawa
    15/40 med 180/55-17 bagdæk og 100 km/t

    Kontra

    Suzuki
    15/47 med 160/60-17 bagdæk med 100 km/t

    Hvilken kæde kører stærkest? Suzukien selv om der er en forskel i rulleomkredsen på dækket endda til kawa'ens fordel. Kædehastigheden har intet med udvekslingen at gøre.


Kommentér på:
bagtandhjul

Annonce