1.077 visninger
|
Oprettet:
Ducati M600 tænding {{forumTopicSubject}}
Hej,
Hvor henne på en Ducati Monster 600 fra 96 jursterer man tændingen?
jun 2006
Følger: 24 Følgere: 24 Emner: 64 Svar: 1.537
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Hvor er det lige du finder noget der kan justeres der ???
...............................................................................................................
Christopher H
Der er ikke noget der kan justeres på den model
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 47 Svar: 53
dec 2007
jun 2006
Følger: 24 Følgere: 24 Emner: 64 Svar: 1.537
Jamen jeg er skam ikke sikker på at noget kan justeres, men timingmærkerne sidder der hvor jeg beskriver...
Jeg har nu ejet og kørt 4 forskelling Ducatier, og jeg har aldrig været ude for at tændingen ikke passede, og skulle justeres, så jeg har aldrig justeret på tændingen selv.
Derfor spørger jeg også, hvorfor han tror at den er ude af timing.
Med den fejl trådstarter nu beskriver, ville jeg nok kigge efter en dårlig forbindelse i ledningen fra pickup på computer..... der kan være brud eller ir ved ledningssamling/stik. Det lyder dog lidt underligt, at en tændingsjustering skal kunne foretages, så den bagefter sætter ud.
Jeg tror ikke på værkstedets forklaring...
dec 2007
Jeps det er korekt det du beskriver... Det bruges til at tjekke tændningen med hvis du bruger en tændingspistol. Det eneste der kan justeres er hvor langt sensoren går ind i motoren (Med en sims) 999éren er meget følsom over for dette problem. Men det opstår ikke bare af sig selv.
På de luftkølede med kaboratore sider der to CDI moduler, en på hver side af batteriet. (Lige bag luftfilterkassen) De plejer nu at virker eller slet ikke at virke. Hvis de brænder af er det næsten altid pga ensretteren også er bændt af.
Jeg har nu en ide om det er en af menbranerne i karboratorene der lave problemet.
Men jeg kan kun give dig ret, det værksted har "VIRKLIG STYR PÅ DET"
Ducati M600 tænding