{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.005 visninger | Oprettet:

Honda CB 350 hk - lille kørekort.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har kigget lidt på en honda CB 350 twin fra start 70'ernre..
men efter hvad jeg kan se på nettet, så har sådan en 36 hk..
og da jeg kun har det lille kort i et 14 måneder endnu, så må jeg jo ikke køre på den..
men den cb 350 four, har jo 34 hk..
så man bliver vel nødt til at skaffe en sådan motor, og så skifte den ud med twin'en.. men kan den så synes? umiddelbart tænker jeg at det kan den godt, fordi den er jo beregnet til det stel..

findes der evt. et meget meget lille drosselkit som får den ned på de 34 hk? dvs. 25 kw.

- Tobias.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda CB 350 hk - lille kørekort..
  • #1   9. mar 2011 Var det så ikke smartere bare at købe en Four til at starte med?

  • #2   9. mar 2011 Mener at man må godt køre CB 350 for der er vist noget med at det er ikke kun 34 hk det er også antal ccm....
    Men som Lasse siger køb større feks 5-600 ccm og få drosle ned .
    Og så de tid er gået pille drosle af og syne den . Så har du stor mc istedet for sælge og købe større ...


  • #3   9. mar 2011 Ole hvis du ikke kender svaret på spørgsmålet så lad være med at svare.. Det har kun noget med HK at gøre.

  • #4   9. mar 2011 lasse - nej, det var ikke smartere bare at købe en four fra starten af, da jeg er blevet tilbudt en cb 350 til en pris jeg kan overkomme.. faktisk to..
    og det var derfor jeg spurgte.. men jo, du har det ret omkring det med at det ville være smartere at købe en four til at starte med, desværre er omstændighederne bare ikke sådan..

    ole - du er tydeligvis ikke inde i reglerne.. og så samtidig var det ikke det jeg spurgte om.. jeg er ikke interesseret i at købe en 500 - 600 ccm og drosle ned, da den cb 350 kan fåes til en overkommelig pris for mig, og den har en helt anden charme en sådan en sportscykel fra 90'erne som ville være alternativet da jeg er på SU..
    og så har jeg en drøm om at bygge en cafe racer - og det er sku ikke lige så nemt og giver heller ikke samme resultat med en sportsbike fra 90'erne..
    Desuden er planen så at den ikke skal sælges foreløbig..

    Jesper - Tak!

    Men jeg må sku "bare" skifte motoren og så få den synet sådan..
    Nogen der ved om det kræver andre ændringer?


  • #5   9. mar 2011 Hvis den har kørt siden starten af 70´erne, har den næppe mere end 34 HK.
    Den tror jeg ikke de knalder dig for.




  • #6   9. mar 2011 kan du ikke bare give den 3/4 gas i de 14 mdr:D

    og som steffen siger, hvis du bliver knaldet beder du bare om en rulle test, tror ihvertfald den har mistet 2 af de heste


  • #7   9. mar 2011
    Det værste der kan ske, er at du får en bøde for ikke at have droslet den i.h.t. papirene. Men du har gode argumenter for at alle heste ikke er hjemme, og der lyder helt åndssvagt at straffe folk for at køre på en MC med over 34 HK, hvis den rent faktisk ikke har det.

    Så hvis du kører pænt, og ellers taler pænt hvis du bliver tjekket af Bent betjent, - kan jeg ikke forestille mig at at du får en bøde.
    (risikoen er der, der findes emsige betjente)

    Det skal vel også regnes op imod hvad det koster at drosle.


  • #8   9. mar 2011 Siger loven egentlig 34 hk på krumtap eller baghjul?

  • #9   9. mar 2011 Det er garanteret på kramtappen.. 95%sikker er jeg

  • #10   9. mar 2011 34 hk er fabriksopgivelsen. Så rullefelts attesten er totalt ubrugelig.

    Du må ikke køre en CB 350 med lille kort. Men igen et er jo hvad man må noget andet er at gøre det. Der vil ikke være en eneste betjent der knalder dig for at køre på den det er 100% sikkert. Bare kør fornuftigt uden at lege EU-scooter så skal du nok klare dig til du får det store kort smiley


  • #11   9. mar 2011 Jeg havde gjort det..
    Køb den, og snak for din sag hvis du bliver stoppet. Enhver betjent med bare den mindste smule omløb i kasketten vil kunne regne ud at de 2 hk ikke har nogen betydning.

    MT: +1

    Mvh. Mathias


  • #12   9. mar 2011 det skulle ikke være noget noget problem at snakke for min gode sag hvis jeg møder en emsig betjent.. problemet ligger jo bare hvis det er at man bliver involveret i en ulykke! det er mest det jeg er bange for..
    og jeg ved at hvis jeg køber den, så kan jeg ikke lade den stå 14 måneder til jeg har fået det store kort..

    Men den skal jo lige bygges op først, det burde dog ikke tage mere end et par måneder.. og så ville jeg kunne køre sidst på sæsonen..

    får det store kort 10 maj næste år, men ville ikke kunne lade den stå i garagen indtil da .. det kender jeg mig selv for godt til..


  • #13   9. mar 2011 Jeg tvivler stærkt på at med mindre det er fordi du har kørt med en afsindig fart at du ville få skylden.

    Ulykker bedømmes ud fra hvilken type de er. Og bliver du påkørt mens du holder stille eller fordi en venstresvinger ikke blinker vil de ikke gå op i hvilken en cykel du har. Sådan er det i hvert fald med biler.


  • #14   9. mar 2011 Hvis jeg var dig ville forhøre mig hos forsikringen og politiet. For at høre deres mening. For som nogen siger har den næppe 36 HK længere.
    Det er jo en veteran mc (maks årgang 1976), så du en billig forsikring sikkert ikke over 1000 kr med kasko plus lav vægtafgift.


  • #15   9. mar 2011 køb og kør, blir du stoppet så brug dummeparagraffen,

  • #16   9. mar 2011 anders - arg kan desværre nok ikke få veteranforsikring, da den bliver ombygget til cafe racer..

    hm - pis pis pis. tror sku jeg dropper det og venter..


  • #17   9. mar 2011 Ombygning tror jeg ikke gør nogen forskel. Den kan jo stadig ikke løbe fra at det er en ældre årgang, (fra start 70'erne)

  • #18   9. mar 2011 anders - tjo, det er vidst noget med at de skal stå rimelig originalt før man kan veteranforsikre dem..

    men er ikke helt sikker!


  • #19   9. mar 2011 Du må bare ikke korte stel op og ændre forgaffel. Det er så vidt jeg lige husker det hele

  • #20   9. mar 2011
    Hvis du kun har ansvarsforsikring på den, er det fuldstændigt ligegyldigt om den har mere eller mindre end 34 HK.


Kommentér på:
Honda CB 350 hk - lille kørekort..

Annonce