616 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

henrik r
henrik r
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

CBX 550 FII CBX 550 FII

Hej gutter/gutinder!
Min gamle honda opfører sig lidt underligt og jeg håber på hjælp denne vej.
Den starter nogenlunde men har dog lidt svært ved at tage gassen. Efter et halv minut begynder den at banke lige rigeligt i motoren. Der er før min tid ofret en hel del, bla knastkæde og hvad der ellers følger, nye tændrør osv osv. Jeg har stillet ventiler på den uden resultat. Klokken står på 37000km, det skulle vel ikke være alverden..
Håber der er nogle der kan hjælpe....
Mvh
Henrik.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CBX 550 FII
  • #1   10. mar 2011 Prøv at chekke dine membraner i kaburatorne for rifter, ellers rens dem og få dem syncroniceret.
    Hvis det ikke er det er det måske en tændspole der er blevet dårlig, de kan brænde en vikling over, så der bliver dårlig forbindelse når de bliver varme, det giver over et par minutter et mønster der hedder - hakker i toppen - hakker ved mellemgas - hakker i tomgang - tænder nu og da hvis der er en smule gas på - DØD.
    Vil gætte på din cbx har to tændspoler, den ene er forbundet til cylinder 1 og 4 (de to ydderste) og den anden til 2 og 3. Prøv at pille tændrørshætten til fx 1 og 4 af og mål modstanden mellem de to tændrørshætte - der skal være forbindelse med omkring 5 ohm, det precise tal findes i manualen. Hvis der ikke er forbindelse er spolen død.
    Hvis der er forbindelse så kør med motoren til alting er varmt, og prøv igen.

MEN før du gør alt det så prøv at skrue tændrørene ud og rens dem, eller skift dem - afstanden mellem elektroderne plejer jeg at justere til 0.7mm

Håber det hjælper :o)

• #2   10. mar 2011 Og hvis du finder "døde" dele, så har jeg de fleste dele liggende til en cbx ; )

• henrik r
    henrik r Tilmeldt:
    mar 2011

#3   10. mar 2011 Tak indtil videre jeg vil skrue lidt på den. Jeg vender tilbage hvis jeg mangler dele. Det jeg har til at ligge er kun til vespa, og det passer sq vist ikke......

Mvh
    Henrik

• henrik r
    henrik r Tilmeldt:
    mar 2011

#4   12. mar 2011 Så er den renset, justeret og kalibredret og den tikker sq stadigvæk. Tændspole 1-4 ligger på ca 15 ohm spole 2-3 ligger på det samme når der kommer tænding på. 1-4 har modstand uden tænding!!

Er der nogle der har en manual liggende på pdf hører jeg gerne fra jer.

Mvh
    Sorte hånd!!!

• #5   12. mar 2011 Det er nok 2-3 spole den er gal med - der burte altid være modstand, uanset hvad - du prøvede ikke at varme motoren op?

Kommentér på:
CBX 550 FII

Annonce