1.003 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Ducati m600 motorproblemer Ducati m600 motorproblemer

Hej,

Min Ducati Monster 600 fra 96 er for et stykke tid siden blevet fikset ved et værksted efter et styrt. Da den kom hjem kunne den ikke gå ordentligt i tomgang, men ellers kørte den som den skulle.. Den blev sendt tilbage til værkstedet som sagde de justerede tændingen. Nu køre den meget fint i tomgang, men kommer man op på 70-80 km/t og der over hakker den ligesom i gassen. Som om man giver gas og slipper håndtaget, giver gas slipper håndtaget...selvom man har håndtaget i bund.
Jeg har så efterfølgende selv tjekket tændingen med en tændingspistol og den står lige præcis hvor den skal.

Nogen som har en ide om hvad problemet så kan skyldes?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ducati m600 motorproblemer
  • #1   14. mar 2011 Er ikke ekspert, men jeg tillader mig nu at "gætte med" alligevel... smiley

Tjek om karburatorens gummi slutter helt tæt og at der ikke er kommet skidt i den da den vendte rundt (fx bundslam, partikler eller andet skidt, som har revet sig løs og sat sig et uheldigt sted).

Det med de 70-80 km/t kunne nu også lyde som om en af dine benzinslanger har fået et knæk eller er kommet i klemme, da de samlede den igen. Kan den komme op på mere end de 70-80 og holde en jævn hastighed deroppe, eller dør den helt ud bare du forsøger?

Hvis den har været nede at ligge kan der også være løbet olie og benzin rundt i systemt alle andre steder end der det normalt skal være.
    Prøv evt. at tjekke om luftfilteret er stoppet til med olie?

• #2   14. mar 2011 Når den kommer op på de 70-80 km/t så vil den ikke rigtig mere. Den hakker mere og mere jo hurtigere man prøver at køre.

• #3   14. mar 2011 Det lyder som en benzinslange der sidder i klemme et sted. Har haft det samme problem. Fandt bare ud af det midt i en overhaling på motorvejen med en 120-130 km/t - det blev lidt spændende!

Har den benzinhane sådan en fætter?
    - bare lige for at være sikker på at den ikke står forkert... smiley

Ps Tjek også lige luftfilteret, det kan sagtens være det også. Jeg mener det er ret nemt på sådan en Duc, hvis jeg ikke husker helt forkert smiley

• #4   14. mar 2011 Benzinhanen fungere efter hensigten. Har lige demonteret kaburatorene så de kan blive renset. Og så køber jeg nok et nyt luftfilter. Det var rimeligt sort at se på. Det virker også som om at der ligesom er lidt snavs i de rør der går fra kaburatorene til selve cylinderne. Håber det løser problemet smiley

• #5   14. mar 2011 men hvis den kørte ok før uheldet og med det samme du kommer ud på den kører dårligt, så må værkstedet fixe den på garantien!

• #6   15. mar 2011 ja hvis det var min cykel var den også røget retur.. de kan da ikke aflevere en cykel der ikke kører som den skal, hvis den gjorde inden ?

• #7   15. mar 2011 Har fundet ud af at hoveddysen i den ene kaburator var gået løs. Den lå og hoppede rundt i svømmehuset...Og så var der også en del grus i den.

• #8   15. mar 2011 Det var sgu da en fejl der er til at se når først man når derind, hehe!

• #9   16. mar 2011 Damn!, havde godt nok ikke regnet med at der ligefrem var røget en dyse, men godt du fik løst problemet smiley

Kommentér på:
Ducati m600 motorproblemer

Annonce