1.666 visninger
|
Oprettet:
Åbne luftfiltre {{forumTopicSubject}}
Har søgt på siden her men kan ikke finde et klart svar på mit spørgsmål.
Jeg er i gang med at lave en gammel gs450'er om og det originale luftfilter og kasser er ikke til en skid. Så nyt luftfilter skal der til.
Åbne luftfiltre ser godt ud og ville passe stilen, men hvad er for og imod? Kan det betale sig at købe dyrt, for at få noget der virker godt?
Hvis det ikke skal være et åbent filter, er der så andre muligheder end at finde en erstatning til det ødelagte?
Håber I vil hjælpe mig for er forvirret i anden.
sep 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Emner: 34 Svar: 315
KN filter går du aldrig fejl af de virker bare,
men det kan godt være, at du kan gå nogle numre op i hoved dysen,
og en ny synkronisering, af karburatorerne en en nødvendighed
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
noget sværere at få indstillet motoren til at gå pænt.
Filtrene er mere si, end filter.
for:
stilen & lyden (afhængigt af smag)
14 promille bedre airflow (hurraaaa)
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 26
@Jesper: Stil og lyd betyder meget:)
jan 2008
Følger: 15 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 832
jan 2008
Følger: 15 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 832
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Du skal minimum have kassen på, ellers holder den ikke konstant flowmodstand på indsugningen
Du kan shoppe de originale dele her, hvis du mangler dem:
http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm
maj 2008
Følger: 18 Følgere: 18 MC-er: 4 Emner: 10 Svar: 186
Det er da ligegyldigt! motoren suger det det kan uanset og det blæser 6ms eller 12ms! på rullefeltet er der også et tryk. det er det samme som trykket udenfor! man kan jo ikke rulle cyklen ind over flere dage med forskelligt tryk..
apr 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 1.063
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Ja, motoren suger det samme, men det varierende ydre tryk gør at benzintilførslen varierer således at blandingens fedme varierer - det er jo 100 % afhængigt af det ydre tryk og den konstante modstand. CV-karbs fungerer kun ordentligt hvis de har en veldefineret modstand - sorry:-)
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
maj 2008
Følger: 18 Følgere: 18 MC-er: 4 Emner: 10 Svar: 186
Hvis maskinen rulles ind med de åbne filtre, så bør man kunne justere sig til en acceptabel blanding der kan køre over hele registret. også med de tryk vi har i DK
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.391
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 26
Ikke at jeg kom tættere på mit valg, men har da et mere kvalificeret udgangspunkt.
Tak:)
sep 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Emner: 34 Svar: 315
Jeg kar kørt over 30år med KN filter, på forskellige maskiner de er meget driftsikker, og jeg måtte aldrig trække hjem i dårlig vejr
min nu værende helårsmaskine kører også med KN filter,den har kørt hele vinteren uden noget problemer i alt slags sejr
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 26
maj 2006
Følger: 11 Følgere: 14 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 602
sep 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Emner: 34 Svar: 315
Jeg kører Mc hele året uanset vejret
Ren sommer maskine kører jeg Yamaha Vmax,
Helårsmaskine Kører jeg Honda Supermagna og de har begge to KN filter monteret
Åbne luftfiltre