2.236 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Olie problem Olie problem

Hej Mc´ister.
Jeg har inden sæson start skiftete olie + filter. Inden skift var der en svag raslen fra knastkæden. Denne er helt væk og den mc´en lyder godt.
problemet er at når jeg kigger i skueglasset er der ligesom en mælkehvid belægning. Det er ikke dug/kondens eller vand. Jeg er selvfølgelig nervøs for at denne belægning også er i resten af motoren og at der derfor er nedsat smøreevne.
Der er påfyldt silkolene comp4 semi synth 10/40 olie.
Det skal dog siges at jeg ved påfyldning manglede en halv liter og brugte en sjat fra sidste år. Denne sjat var præcis den samme olie.
Jeg lægger et par billeder i profilen hvor man forhåbentlig kan se glasset.
Håber at der er nogen der kan berolige mig og fortælle at det ikke betyder noget.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olie problem
  • #1   20. mar 2011 Sådan ser det også ud på min mini gixxer.
    Så jeg håber da også der er en med en god forklaring smiley

• #2   20. mar 2011 Det kan godt lyde som om dine svømmer har/sidder fast i karburatorene, så kan benzinen løbe ned i motorolien... og det smøre altså ikke godt, så hvis jeg var dig ville jeg tappe olien af, også kigge om det nu er benzin der er i den.
    Også lad værd med at køre på den, indtil du har fundet ud af hvad der er galt.

• #3   20. mar 2011 Du køre vel ikke med benzinhanen på prime ?

• #4   20. mar 2011 Hvis der er mælkehvid crem i olien på biler, betyder det normalt en utæt topstykke pakning. Nogen siger også FOR mange korte ture i træk.
    Er ikke helt sikker på hvad det betyder på mc. Men det kunne være det samme ?

• #5   20. mar 2011 Den kan fakrisk godt have kørt få km på prime. Tanken var ved at være tom da jeg startede op og jeg ved ikke om prime/res er frem eller tilbage på hanen....hmm!!

• #6   20. mar 2011 Hvis du har været ude at køre flere gange den seneste tid, så vil jeg helt sikker påstå, at det er kondensvand du kan se i glasset.
    Det opstår meget nemt i denne tid, hvor cyklen er meget kold før opstart og den ikke når at blive gennemvarm under kørslen.
    Det ser jeg igen og igen på min vintercykel.
    Der skal næsten ingen kondensvand til, før det bliver at se i skueglasset og sommetider også under påfyldningsproppen.

• #7   20. mar 2011 Mattias....Det var også min første tanke, men "hinden" forsvinder ikke når jeg lige vipper cyklen så olie overfladen dækker hele glasset og det er det der bekymrer mig.

• #8   20. mar 2011 Kondens i vandet.. ved næste tur på +50km så er det væk..! Vend lige tilbage..

• #9   20. mar 2011 Martin C

Husk altid at skift olie og filter , når olien er drift varm, derved får du alle slidte olie aditiver med ud ved skift..

mvh

• #10   20. mar 2011 Jeppe..Det er gjort.
    Mirza..Jeg har jo kun kørt småture(under 10 km), så jeg kan håbe at en god tur vil hjælpe.

• #11   20. mar 2011 Martin, det er jeg 95% sikker på.. jeg har set mange biler, især omkring olieproppen hvor der samler sig noget hvidt snask hvis bilen kører mange kortstarter..

Jeg tænder sjældent bilen hvis jeg ikk skal køre mere end 20-30km.. men konen tager bilen til supermarkedet, og hvis jeg ikke har kørt i den 1 uge så kan jeg allerede se det på olieproppen, en god tur på motorvejen og det er væk smiley

• #12   20. mar 2011 Da din cykel er luftkølet er det næppe en toppakning !
    Vandet er ren kondens , kør en længere tur og tjek igen

Vandet stammer ikke fra din benzinhane indstilling , hverken primær indstillingen eller andet

• #13   20. mar 2011 urbanviking.dk S: hehe nej hvis der kom vand ud af benzinhanen så var den nok helt gal smiley

• #14   20. mar 2011 Kondens ...sådan ser mit skueglas også ud ved opstart hvert forår. En lang tur og det er væk.

• #15   22. mar 2011 Hej igen.
    Så fik jeg kørt en længere tur og fik temp. lidt op.
    Glasset er nu helt klart og olien mørk og lækker.
    Takker alle for de hurtige svar.
    God sommer.

• #16   22. mar 2011 Det var da godt dyret ikke var blevet sygt så smiley

Kommentér på:
Olie problem

Annonce