{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.709 visninger | Oprettet:

XV 535 hakker og sprutter {{forumTopicSubject}}

I løbet af vinteren har vi ombygget min kones Virago, så den ikke ligner noget der er trillet direkte ud fra fabrikken.
Før ombygningen kørte den perfekt uden den mindste mislyd.
Det gør den så ikke længere. Den hakker og sprutter som om dn ikke tænder ordentligt på tændrørene. Og det er allered fra man giver den lidt gas.
Jeg har selv nogle muligheder som kan være årsag, men vil gerne have nogle inputs fra jer.

- Selvom jeg ikke umiddelbart kan mindes at vi har haft afmonteret vakuumslanger og lign. Men kan det være en årsag?
- I det originale speedometer (kabel) sidder der en reed kontakt (fandt ud af dette ved at studere ledningsnette i en værkstedshåndbog). Vi har monteret nyt speedometer (det gamle er solgt) og derfor er denne kontakt ikke længere tilsluttet. Jeg ved ikke hvad denne reed kontakt skulle gøre godt for, men kan det være årsagen og bør den luses over?
- For at opsamle rpm i det nye speedometer, skal det tiilsluttes en ledning der opsamler impulserne til den ene tændspole. Jeg tror ikke selv på at det er dette der er problemet, da den ikke på nogen måde hindrer impulsen til at nå tændspolen.
- Det originale blinklys er integreret i tændningsmodulet (aner ikke hvem der fik den geniale idé). Derfor måtte jeg fjerne denne ledning fra multistikket så jeg kunne bruge et elektronisk relæ.
- Eller er det bare slet og ret fordi den har stået stille hele vinteren og lige skal "brændes" igennem?
- Hvad ellers kan være årsag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  XV 535 hakker og sprutter
  • #1   21. mar 2011 Selvom jeg ikke umiddelbart kan mindes at vi har haft afmonteret vakuumslanger og lign. Men kan det være en årsag? JA!

    - I det originale speedometer (kabel) sidder der en reed kontakt (fandt ud af dette ved at studere ledningsnette i en værkstedshåndbog). Vi har monteret nyt speedometer (det gamle er solgt) og derfor er denne kontakt ikke længere tilsluttet. Jeg ved ikke hvad denne reed kontakt skulle gøre godt for, men kan det være årsagen og bør den luses over?
    Tvivler på denne er årsag !

    - For at opsamle rpm i det nye speedometer, skal det tiilsluttes en ledning der opsamler impulserne til den ene tændspole. Jeg tror ikke selv på at det er dette der er problemet, da den ikke på nogen måde hindrer impulsen til at nå tændspolen. : Koble denne fra

    - Det originale blinklys er integreret i tændningsmodulet (aner ikke hvem der fik den geniale idé). Derfor måtte jeg fjerne denne ledning fra multistikket så jeg kunne bruge et elektronisk relæ. Koble fra efterfølgende , strøm til boksen skal man vel aldrig pille ved og går en ind , skal den også komme ud igen !!!!!

    - Eller er det bare slet og ret fordi den har stået stille hele vinteren og lige skal "brændes" igennem? Der gror ikke mos på tændrør over en vinter

    - Hvad ellers kan være årsag?
    Gammelt benzin , evt. en defekt vacuummembran i kaburatoren , fejlmontering eller defekt gasspjæld , svaghed at de adskilles med tiden




  • #2   21. mar 2011 Ang. blinklysrelæ v. tændingsmodul.
    Den ledning jeg har pillet af er den der går FRA modulet og op TIL styrkontakten og går så derfra i to ledninger (h/v) ud til lygtehuset, hvor den bliver delt ud til blinklygterne. Det er den eneste ledning jeg har pillet ud. Mener du stadig det burde have noget af sige?

    Kan oplyse at den har dobbeltkarburator, og at der kun har været afmonteret tank, speedometer, forlygte (hvor de flester ledninger ender), baglygte, blinklys og kontakthuse på styret.

    Ændrer det ved dine mistanker?


  • #3   21. mar 2011 Start ved din nye tilkoblede omdr.tæller , og derefter kaburatoren
    lyder som en svag gnist eller for fed benzin/for mager til at den kan antænde din blanding


  • #4   21. mar 2011 De har jo nok ikke sat den reed kontakt i speedometeret for sjov??? Så ja den bør luses over. Plejer at være til fartbegrænsning til det Japanske hjemmemarked, men på en VX535 virker det jo lidt overdrevet.


    Start altid med at lede efter fejl der hvor du selv har været sidst!!!


  • #5   21. mar 2011 Jes> Er en reedkontakt ikke normalt åben, og lukket ved påvirkning? Jeg tænker at kontakten vil blive påvirket når speedometernålen nærmer sig?

  • #6   21. mar 2011 En reedkontakt er normalt en magnetisk påvirket kontakt i en lille glasampul med ledninger i begge ender, den kan være normalt lukket NC eller normalt åben NO alt efter dens ønskede funktion.

  • #7   21. mar 2011 Ja det ville nok være mest logisk at bruge en NC da man ellers bare ville kunne omgå fartbegrænsningen ved at pille stikket ud.

  • #8   21. mar 2011 havde det samme problem med min dragstar.
    hvis det er det samme skal du skrue bundkaret af kaburatorerne og blæse dyserne rene samt gøre rent for aflejringer af gammel benzin der er krystalliseret.
    det virkede for mig.


  • #9   21. mar 2011 Har haft præcis samme problem med min gamle virago.... På min cykel var der sprunget en sikring. Det gjorde at så længe der var strøm på batteriet spruttede den når den kørte, og når den løb tør for strøm så kunne den kun lige prutte lidt når man prøvede at starte den.

  • #10   21. mar 2011 Søren Bo> Den her kan godt starte. Men når den får gas, så driller den.

Kommentér på:
XV 535 hakker og sprutter

Annonce