Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blande to olieviskositeter - Kan man?
  • #2   21. mar 2011 I dette tilfælde vil det kun være en fordel da der er kommet 0W/30 på min Lupo 3L og den skal helst have 5W/30!!
    Sidste gang jeg IKKE bruger et Lupo ekspert værksted!!

• #3   21. mar 2011 Har de da skiftet olien eller bare toppet op?

• #4   21. mar 2011 er det ikke ligegyldigt om det er 0/30 eller 5/30 så længe den overholder normen som wv foreskriver ?? (minimum eller bedre end 505.01)

• #5   21. mar 2011 0w30 sker der ikke noget ved, den er bare nemmere at starte når det er koldt smiley

• #6   21. mar 2011 Men derfor man selv skifter olie.
    Jeg havde min bil oppe ved quickpot "jeg vil gerne have noget 10w30 på den" ahh den skal da have 10w40... "næh 10w30 siger manualen"... okay sagde han så bare smiley
    Så jeg købte selv noget olie, også fik dem til at smide det på (kunne ikke selv få filteret af, derfor de skiftede det)

• #7   21. mar 2011 Den var på værksted for at få en ny starter og så kunne de lige så godt skifte olie og filter samtidig mente jeg smiley Jeg har en anden mening nu!!
    Olien er skiftet og ikke bare toppet op!!
    Årsagen til dette er at der i servicebogen står 0W/30 men VW har ændret dette til 5W/30 for at sætte olieforbruget ned og værkstedet fulgte bare servicebogens anbefaling. Min fejl at jeg glemte at sige det var ændret!

• #8   21. mar 2011 Hvis de alligevel har skiftet alt olien er det vel ligegyldigt om det kan blandes? Med mindre du nøjes med at tappe halvdelen af og toppe op...

• #9   21. mar 2011 Det er fløjtenes ligegyldigt - bare top op når den mangler..

• #10   21. mar 2011 Den bruger jo lidt olie sår'n en oliekoger- Særligt når der er fyldt 0W/30 på! Præcis derfor VW er gået over til 5W/30. Sæ'føli' har værkstedet fyldt den til max mærket. Men jeg vil gerne have den ved max mærket og fylder derfor efter ind imellem. Og det er her jeg vil fylde efter med 5W/30!

• #11   21. mar 2011 Hvis begge olier er fuldsyntetiske så kan du roligt blande dem, dog er der i olier forskellige additiver, og så tænker jeg mon ikke nogle af dem ophæver eller forøger hinanden, hvilket medfører noget semifarligt.. men når det nu kun er en VW så ville jeg være ligeglad smiley

• #12   21. mar 2011 Hov hov Mirza. Nu skal man ikke kaste med æbler når man selv er et skrog (der køre på Håååånda) smiley

• #13   21. mar 2011 Bla bla smiley

Kommentér på:
Blande to olieviskositeter - Kan man?

Annonce