1.241 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

sætter ud Gsxr sætter ud Gsxr

Hey.. så blev mcen hentet hjem fra opbevaringen og det var en tur på ca 5 km... i begyndelsen af turen gik den fint og jævnt.. men efter den var blev godt varm ville jeg teste lidt acc.. da der er kommet anden gearing på.. den trak fik op til ca. 7-8.000 omdr ca.... kiggede ikke ned da det var mørk.. og så satte den totalt ud... selvom jeg gav den mere gas... lyd er svært at skrive ned med det lød som et maskin gevær der bliver skudt af.. jeg kom hjem og tænkte om det var benzin der ikke var på, men den var kvart fuld og stod på PRI... alt er renoverert på cyklen og mener at tændrørerne blev skiftet da jeg lavede motor sidste år.. kan det være fugt i tanken? vand i kabu? tændrør der er fuckt? kabler?

kom med nogen foreslag så afprøver jeg dem... er total lost

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.
  • Skift af gummiring på AEG vaskemaskine 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sætter ud Gsxr
  • #1   23. mar 2011 det er en gsxr fra 93 750... den mystikse udsætten lyder som begrænseren men... mon dog ved 7.000 omdr... kom nu der må være en klog mand der har svaret

• #2   23. mar 2011 Den skal jo ikke stå på PRI når man men på ON eller RES! PRI er jo til at lukke benzin ned med når systemet har været skilt ad!

• #3   23. mar 2011 det er en gammel karburator balje... så jeg ville hive dem af og få dem renset og set efter om alle vacum bælge er intakte etc.

karburatorere skal bare efterses og renses i ny og næ, for at sikre at den kører ordentligt.

Og hvis du aldrig har haft gjort det - så er det p tide at gøre nu !

• #4   23. mar 2011 Allan: Jeg vil nu også mene at den skal stå på PRI. Når den står der skal der vacuum til for at få benzinen til at rende. Fordelen ved dette er, at hvis der kommer en utæthed i en slange eller karburator, så løber hele tanken ikke ud på gulvet.

Vh Anders

• #5   23. mar 2011 PRI er til at fylde karburatorne op... ekx. har cyklen stået stille over lang tid og benzinen er fordampet fra karburatorne.. så "PRIMER" man lige systemet ved at sætte den over på PRI - på PRI løber benzinen uhindret ud af hanen og ned i slangen.

Når du ellers bruger din MC tildaglig bør den stå på ON. her kommer der kun benzin ud af hanen når din motorcykel er startet. (det gør den vedhjælp af en vacum lås i benzinhanen)

RES bør sige sig selv. det er reservetanken - og fungerer efter samme princip som ON

Se at få renset de karbonader ! .. de kræver en kærlighånd indimellem.

• #6   23. mar 2011 hvis det lyder som begrænseren , så lur lige om dine tændrørshætter sidder ordentligt på
    Har selv oplevet lignende da jeg havde gsxr , om det var nogen der lavede numre med mig eller det var tilfælde ved jeg ikke helt men en af de yderste hætter kunne altid lige trykkes på plads hvis den begyndte at sætte ud

• #7   23. mar 2011 ...måske lidt karburator sprit kan gøre det

• #8   23. mar 2011 Der skal IKKE vacum til for at få benzinen til at løbe på stillingen PRI!
    Det lyder som om du har haft noget udsæt på tændingen, så der er kommet uforbrændt benzin ud i udstødningen, som der efter er blevet antændt!
    Har du aldrig været til træf hvor nogle gasser motoren op, og tænder og slukker for dødemandsknappen? Bang Bang Bang?
    Jeg ville se efter om tændkabler og tændrør ser ok ud, evt kan du sprøjte kabler og tændrørshætter med silikone spray, der forhindre fugt at trænge ind...

• #9   23. mar 2011 Jo, og så skal benzinhanen selvfølgelig ikke stå på PRI når du kører!
    Det er kun lige et øjeblik den skal bruget for af fylde svømmerhusene op!
    Hvis nåleventilerne i karburatorene er dårlige, løber karburatorene over, og in worst case fylde cylinderen op med benzin, og dermed bukke en plejlstang når du forsøger at starte... Der skal den selvfølgelig ha stået på PRI et stykke tid for det vil kunne ske...

• Thomas V
    Thomas V Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 90
    #10   23. mar 2011 Har haft et lignende problem på min gamle zxr 750. Det viste sig at være tændingsbiksen der var ved at stå af.

Prøv at hive boksen af og mål den igennem.

• #11   23. mar 2011 har haft kabu af og renset dem inden vinter... tændrør skiftet idag, tænrørshætter målt igennem og de var ca. 10,2 ohm... tændkabler er blevet klippet af i spidsen og monteret igen... tømt benzin af og nyt på... kørte en tur den gjorde det stadig pludselig kom den på alle 4 og kørte godt ca. 3 km og gjorde det igen og vendte om... har prøvet pri, res, on på benzin hanen...

• #12   23. mar 2011 Evt din dødsmandsknap der er blevet lidt irret. Har prøvet noget tilsvarende på min galme gixxer.
    Prøv at motionere den.

• #13   23. mar 2011 Anders Kjergaard M: Du har så set de andre svar på hvad PRIME er til ???
    I rest my case!

• #14   23. mar 2011 Allan: Ro på, jeg skrev hvad jeg mente det var, og ikker en personlig hån mod dig. Men jah, jeg kan se at jeg tog fejl.

Vh Anders

• #15   23. mar 2011 nejnej, ved jeg godt! Men svarer da lige når jeg bliver udfordret:)
    PRIME betyder at fylde, så det siger sig selv! Du kan risikere ved at køre på PRI at benzinen løber over i karburatoren, det har jeg tit set!

• #16   23. mar 2011 har købt kabu op til flere gange idag.. der er fundet lidt vand... kan det virkelig gøre det??? der må være lidt i tanken så...

• #17   23. mar 2011 Prime betyder egentlig at grund/klargøre, men jeg tænkte at det stod for Pri-mary.
    Men vi er helt enige nu(:

• #18   24. mar 2011 Hvis du har løse tændrørshætter på, så gør dig selv den tjeneste at pille dem af, og mål dem igennem!
    De skal gerne være ens!
    Det kunne måske godt tyde på du har en dårlig hætte...

• #19   24. mar 2011 har målt... alle er på ca. 10,2 ohm

• #20   24. mar 2011 Prøv at måle igennem igennem den ene hætte, gennem spolen til den anden hætte!
    Og sammenlign spolerne til cylinder 1 og 4 samt 2 og 3
    De skulle gerne være ens!

• #21   25. mar 2011 du mener at ohme fra hætte til hætte... 1-4 og 2-3?

• #22   25. mar 2011 Præcis!
    De skal gerne være ens, men hvad værdien skal være, kan jeg ikke lige svare dig på...

Kommentér på:
sætter ud Gsxr

Annonce